وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با رعایت این نکات دندان های سفیدتری داشته باشید

با رعایت این نکات دندان های سفیدتری داشته باشید

در خوراکی‌هایی مانند چای، قهوه، شکلات، میوه‌های رنگی مثل آلبالو و گیلاس، آب‌میوه‌های رنگی و… رنگدانه‌های زیادی وجود دارد و کسانی که عادت دارند مقدار زیادی از این مواد را به صورت مرتب و روزانه مصرف کنند، باید منتظر دندان‌های تیره‌تری باشند. به تازگی در بسیاری از کشورها، آگهی‌هایی برای فروش مواد سفید کننده دندان به چشم می‌خورد. این مواد با روش‌های شیمیایی، دندان‌ها را سفید می‌کنند. اگر شما دوست دارید دندان‌های سفیدتری داشته باشید و در عین حال از عوارض جانبی این سفید کننده‌های شیمیایی نگران هستید، با ما همراه شوید تا برای اجرای چند روش ساده و خانگی، دندان‌هایتان را سفیدتر کنید و از لبخندتان احساس رضایت بیشتری داشته باشید

چای‌تان را کم‌رنگ بنوشید :
مصرف مواد غذایی رنگی، دندان‌ها را تیره می‌کنند، پس از مصرف مرتب و مداوم چای و قهوه و نوشابه خودداری کنید. چای‌تان را کم‌رنگ بنوشید. قهوه‌تان را رقیق تهیه کنید تا رنگدانه‌ کمتری روی دندان‌هایتان بنشیند. نوشیدنی‌های رنگی را حتی‌الامکان با نی بنوشید تا تماس آنها با دندان‌هایتان کم شود و بلافاصله پس از مصرف خوراکی‌های رنگی، دندان‌هایتان را با آب شستشو دهید.

ماسک توت‌فرنگی برای دندان‌ها!
توت‌فرنگی دارای آنزیمی است که درست مثل یک سفید‌ کننده عمل کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند! بنابراین توت‌فرنگی را پوره کنید و با آن روی دندان‌هایتان را ماساژ دهید و بگذارید این سفید کننده طبیعی چند دقیقه‌ای روی دندان‌هایتان بماند. بعد دندان‌هایتان را شستشو دهید و مطمئن شوید که تمام ذرات توت‌فرنگی از روی دندان‌تان پاک شود چون باقی ماندن قند موجود در توت فرنگی روی دندان‌ها ممکن است موجب پوسیدگی شود.

هویج و بروکلی خام گاز بزنید :
می‌توانید رنگدانه‌ها را به روش فیزیکی و با کمک سایش هم از روی دندان‌ها پاک کنید. برای این کار، سبزی‌ها و میوه‌های سفت را گاز بزنید. هویج، سیب، خیار، بروکلی و حتی سیب‌زمینی خام از این گروه خوراکی‌ها هستند. با مصرف این مواد دونشان می‌زنید: هم دندان‌های سفیدتری دارید و هم مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی و… به بدنتان می‌رسانید.

صدالبته مسواک را فراموش نکنید :
باز هم همان یار قدیمی! لااقل روزی دو بار مسواک بزنید و هفته‌ای یکی دو بار (نه بیشتر) از خمیردندان سفیدکننده استفاده کنید. هر از گاهی هم سری به دندانپزشک بزنید تا اگر لازم است به کمک جرم‌گیری و برس دندان‌های شما را تمیز کند.

آدامس بجوید البته بدون قندش را :
جویدن آدامس بدون قند بین وعده‌های غذایی، کمک می‌کند تا بزاق بیشتری در دهان شما ترشح شده و به صورت طبیعی دندان‌های شما شسته شده و رنگدانه‌ها تا حدی از روی دندان‌های شما پاک شوند.

در انتخاب رژ لبتان دقت کنید :
رنگ‌های تیره رژلب دندان‌های شما را سفیدتر نشان می‌دهد. پس یکی دو درجه رنگ رژلبتان را تیره‌تر کنید و تاثیر آن را بر زیبایی دندان‌هایتان ببینید.
مراقب باشید. باقی ماندن اضافات رژلب روی دندان‌ها باعث تیره شدن آنها می‌شود، پس بعد از اینکه رژلب زدید، با زبان روی دندان‌ها را تمیز کرده و اضافه‌های آن را از روی دندان‌ها پاک کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره