وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با این روش های طبیعی دندان های سفیدی داشته باشید!!

با این روش های طبیعی دندان های سفیدی داشته باشید!!

همیشه همه افراد دوست دارند دندان هایی زیبا و سفید داشته باشند اما چگونه؟ حفظ سفیدی دندان‌ها در سنین میان‌سالی و پیری اهمیت فراوانی دارد. این میان یک‌سری غذاها هم هستند که باعث شفاف‌تر شدن زردی دندان‌ها می‌شوند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

حفظ سفیدی دندان‌ها در سنین میان‌سالی و پیری اهمیت فراوانی دارد. لکه شدن دندان‌ها با بالا رفتن سن بدتر می‌شود، ریشه دندان‌های بسیاری از افراد مسن اغلب قابل رؤیت است و استفاده از مواد رنگ‌زدای حاوی پرکسید اغلب برای ‌آنها بسیار دردناک خواهد بود.

 

خوشبختانه هنوز روش‌هایی زیادی برای کاستن میزان رنگ‌رفتگی دندان‌ها وجود دارد. در حالی‌که سیگار را ترک کرده و از نوشیدنی‌هایی که باعث ایجاد لکه روی دندان می‌شود مانند چای سیاه، قهوه، کولا و نیز غذاهایی مانند کاری، ریشه چغندر و میوه‌های دانه‌دار پرهیز می‌کنید،

 

این میان یک‌سری غذاها هم هستند که باعث شفاف‌تر شدن زردی دندان‌ها می‌شوند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.سبزی‌های ترد و فیبرداری مانند کرفس و هویج در واقع غذاهای به اصطلاح پاک‌ساز هستند؛ چرا که با جویدن آنها، دندان‌ها سفید و تمیز می‌شوند.

 

محتوای بالای فیبری آنها میزان سایندگی کمی دارد و زمانی که آنها را می‌جوید، دندان‌هایتان را می‌سابند و باعث می‌شوند لکه‌های روی آن از بین بروند. این میوه تابستانی سرشار از اسید مالیک بوده که نوعی ماده طبیعی سفیدکننده مینای دندان محسوب می‌شود. اسید مالیک باعث تحریک تولید بزاق دهان می‌شود.

 

با این روش های طبیعی دندان های سفیدی داشته باشید!!

 

بزاق به مانند دهان‌شویه عمل می‌کند، دندان‌ها را پاک‌سازی می‌کند و آنها را از شر باکتری‌ها و غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است باعث لک شدن دندان شوند مصون می‌دارد، بنابراین هرچه دهانتان بزاق بیشتری تولید کند، لبخندتان زیباتر خواهد شد.سیب حاوی میزان بالایی اسید مالیک است که در سفیدی دندان‌ها تأثیر به‌سزایی دارد

 

و از طرفی محتوای فیبری ترد آن در از بین بردن لکه‌های سطحی دندا‌ن‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند. اگر نگران پوسیدگی دندان‌هایتان هستید، بهتر است میزان مصرف سیب‌های شیرین‌تر را در رژیم غذایی‌تان به حداقل برسانید. انواع تارت به عنوان گزینه جایگزین تأثیر بهتری دارند و آسیب کمتری به سطح دندان وارد می‌کنند.

 

پنیر و سایر محصولات لبنی مانند شیر و ماست سرشار از کلسیم هستند که باعث تقویت مینای دندان شده و از طرفی اسید لاکتیک موجود در آن هم به سفیدی دندان‌ها کمک می‌کند. فراموش نکنید که اسید لاکتیک از دندان‌ها در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند. خوردن پنیر هم منجر به افزایش تولید بزاق دهان شده که باعث می‌شود

 

دندان‌هایی تمیزتر و پاک‌تر داشته باشید.در شرایطی‌که این میوه سرشار از فروکتوز و اسیدهای میوه است که فرساینده مینای دندان هستند، اما حاوی آنزیمی بسیار قوی به نام بروملین است که می‌تواند به از بین رفتن لکه‌های سطحی دندان کمک کند. هم‌چنین بروملین در کاهش تجمع رسوبات دندانی هم تأثیر بسزایی دارد.

 

اگر دوست دارید از مزایای آناناس در سفید شدن دندان‌ها و کاهش خطر بروز پوسیدگی‌ها و کرم‌خوردگی‌ها بهره‌مند شوید، بهتر است بعد از جویدن و خوردن آن، دهانتان را با دهان‌شویه‌های بدون الکل شستشو دهید.خوردن دانه‌های کنجد باعث از بین رفتن لکه‌های سطح دندان می‌شود.

 

با این روش های طبیعی دندان های سفیدی داشته باشید!!

 

وقتی این دانه‌ها را می‌جوید، محتوای سخت و زمخت فیبری آنها روی مینای دندان ساییده شده و لکه‌ها را از بین می‌برد. به خاطر داشته باشید که حتما بعد از مصرف آن از نخ دندان استفاده کنید؛ چرا که ممکن است برخی ذرات آن لابه‌لای دندان‌ها گیر کنند.

 

پاپایا سرشار از آنزیمی به نام پاپاین است که به مانند بروملین در از بین بردن لکه‌های دندانی تأثیر به‌سزایی دارد. بهتر است از پاپایای سبز نرسیده که ترکیبی شناخته‌شده در سواحل جنوب‌شرقی آسیاست در سالاد خود به میزان زیاد استفاده کنید. اگر کسی از شما پرسید که غذای مفیدی نام ببرید که در سفید کردن دندان‌ها بسیار تأثیرگذار باشد،

 

بی‌شک شکلات تلخ یکی از این غذاهاست. کاکائو سرشار از ترکیبی به نام تسوبرومین است که مانع از لک شدن مینای دندان می‌شود. برای آن‌که از مزایای آن بهره‌مند شوید بی‌آنکه به دندان‌هایتان آسیب برسد، شکلات تلخی را انتخاب کنید که درصد شیرینی

 

آن کم بوده و کاکائوی آن حدود ۷۰ درصد باشد.به جای خوردن روغن نارگیل، بهتر است یک قاشق از آن را در دهانتان بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در روز مثل دهانشویه قرقره کنید تا دندان‌هایتان تمیز شوند و اثر ناشی از آسیب باکتری‌ها را در دهان از بین ببرد.

 

این آدامس‌ها تأثیر به‌سزایی در تحریک تولید بزاق دهان دارند. دهان خشک هیچ منفعتی برای دندان‌ها ندارد و برعکس، روند لک‌شدن آن را تسریع می‌کند، بنابراین هرآنچه باعث افزایش جریان تولید بزاق در دهان شود، می‌تواند در این مسیر مؤثر باشد. 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره