وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه با یک شوهر بدبین رفتار کنم؟

چگونه با یک شوهر بدبین رفتار کنم؟

چگونه با یک شوهر بدبین رفتار کنم؟

 

امروزه مشکلات زیادی گریبان زوج ها را گزفته است خیلی از زوجین بدبینی های بیمارگونه خود را نوعی رفتار طبیعی تلقی می کنند و آن را با عناوینی همچون غیرت و تعصب و مراقبت توجیه می کنند، حال آن که واقعیت چیز دیگری است.سیارند کسانی که بدبینی وسواس گونه ای به همسرشان پیدا کرده اند و فراوانند طلاقهایی که به همین دلیل رخ می دهند؛ حال آن که اگر هر یک از طرفین می دانستند نگاه پر از سوء ظنشان چگونه و از کجا نشأت گرفته و بخوبی آن را مدیریت می کردند، همچنان دو پرنده عاشقی بودند که زندگی مشترکشان را با آن توصیف می کردند.

 

خانمی 24 ساله ام و یک فرزند پسر دارم. شوهرم اجازه نمی دهد به تنهایی بیرون یا خانه اقوام نزدیک بروم. به همه افراد بدبین است البته بنا به صحبت خودش من را دوست دارد. نمی دانم این دوست داشتن است یا نه؟ الان من با فامیل به دلیل همین اخلاق بدش قطع رابطه کردم. بد زبان است و دست بزن هم دارد.

 

درک می کنم که به دلیل رفتارهای همسرتان، تحت فشار هستید. شما در قسمت های مختلف پیامک تان نکاتی را مطرح کردید که همگی آن ها نشان از نداشتن ارتباط کلامی مناسب بین شما و همسرتان دارد. در ادامه چند نکته را خدمت تان مطرح می کنم.

 

نشان دهید که تکیه گاه تان است
بدبین بودن همسرتان که البته در جای دیگر، مطرح کردید همسرتان به شما می گوید چون تو را دوست دارم این گونه برخورد می کنم، نشانه آن است که همسر شما اطمینان ذهنی ندارد که برای تان تنها تکیه گاه است. از شما می خواهم حتما احساسات تان را بیشتر ابراز کنید و احتمالا همسر شما هم، نمی تواند احساسش را به شیوه مناسبی بیان کند و از این روش اشتباه، برای بیان احساسش استفاده می کند که نرو چون تو را دوست دارم و می ترسم که تو را از من دور کنند یا بگیرند.

 

چرا به او نمی گویید شما هم دوستش دارید و هرکجا بروید، در ذهن تان است؟ برای ثابت کردن این احساس، چه کارهایی انجام می دهید؟ از او بپرسید دوست داری وقتی رفتم فلان جا، به شما زنگ برنم یا خود شما مرا همراهی می کنی تا آن جا؟ در مهمانی ها هم بیشتر به او توجه کنید.

 

از حساسیت های شوهرتان کم کنید
گفته اید شوهرتان بدبین است. قبل از آن که بخواهید مشکل را حل کنید، باید نشانه های آغاز شدنش را به خاطر بیاورید. اولین جرقه های شک همسرتان از کجا شروع شد و چطور شکاک بودنش را به شما نشان داد؟ شما به آن رفتارها چه واکنشی نشان دادید و در روزهای بعد، رابطه تان چطور پیش رفت؟

 

به طور قطع هم اکنون از برخی حساسیت های او باخبر هستید و شاید درباره خط قرمزهایی هم توافق کرده اید که آن ها را رعایت کنید. با این حال سعی کنید با دادن امتیازهایی که شما را آزار نمی دهد و زندگی و ارتباطات تان را فلج نمی کند از حساسیت های او کم کنید.

 

شناسایی زمان های پرخاشگری شوهرتان
متاسفانه در جامعه ما برخی افراد وقتی حرف می زنند و احساس می کنند که حرف شان فهمیده نمی شود، به جای گفت و گو از پرخاشگری استفاده می کنند. شناسایی زمان های پرخاشگر شدن همسرو این که چه وقت هایی و در ازای چه صحبت هایی عصبانی می شود و به نقطه جوش می رسد،

 

ایران ناز تا حد زیادی مشکل بدزبانی ایشان را مدیریت خواهد کرد. با قاطعیتی آمیخته با احترام، از او بخواهید عادت خویش در به کار بردن زور و قدرت مردانه را ترک کند، لازم است به او بگویید:«تا خواسته های شما را دقیقا ندانم، نمی توانم کاری برای شما بکنم.»

 

بنابر آخرین آمار منتشر شده در تهران بزرگ و بسیاری از شهرهای دیگر کشورمان، روند طلاق رو به افزایش است. این در حالی است که وقتی نیم نگاهی به علل این پدیده ناهنجار در میان زوجین می اندازیم، می بینیم که خیانت از سوی طرفین یکی از مهم ترین دلایل این نوع طلاق ها به شمار می رود که البته تنها دلیل نیست

 

اما همین یک نشانه کافی است که شک و بدبینی را در میان زوجین همچون بذری بکارد و اگر زوجین روش مقابله با این نوع بدبینی ها و شک را ندانند، طبیعتا شالوده خانواده شان خیلی زود از هم خواهد پاشید.

 

چگونه با یک شوهر بدبین رفتار کنم؟