وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برای لاغر شدن میزان ایده آل فیبرها چقدر باید باشد؟

برای لاغر شدن میزان ایده آل فیبرها چقدر باید باشد؟
▪ سبزیجات :

برای صبحانه و همین طور شام حداقل ۲۰۰ گرم سبزیجات مصرف کنید خیلی مفید است. سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.

▪ میوه :

روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.اگر مواد غذایی نشاسته ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می کنید حواستان باشد که از نوع کامل آن ها استفاده کنید.

سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید تنها راه چاره این است که آن ها را به تدریج وارد برنامه ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.

فیبرهایی که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، به وسیله ی روده ها جذب نمی شود. از این گذشته این فیبرها حاوی هیچ نوع کالری نبوده و دفع را راحت تر می کنند. این فیبرها در سبزیجات سبز رنگ و حبوباتی مثل لوبیا قرمز ، لوبیا سفید و غیره، میوه ها و همچنین غلات کامل به طور چشمگیری وجود دارند.

مکانیسم های مختلف نشان می دهد که داشتن تغذیه ای سرشار از فیبرها دریافت کالری ها را محدودتر می کند. توجه داشته باشید که سبزیجات یا میوه ها که از منابع مهم فیبرها محسوب می شوند جز کم کالری ترین مواد غذایی موجود محسوب می شوند.فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می شوند که ما آرام تر غذا بخوریم و بنابراین کم تر می خوریم.