وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه برخی از وبسایت‌ها ارتقا پیدا می کند؟

چگونه برخی از وبسایت‌ها ارتقا پیدا می کند؟

به گزارش ایران ناز هر وبسایت یا وبلاگی، همچون موجودی زنده در اینترنت است. هر نوع به‌روزرسانی محتوا در یک وبسایت «زنده»، نقشی مهم در ارتباط آن با بازدیدکنندگان، مشتریان و نیز موتورهای جستجوگر دارد.در مقابل یک وبسایت ایستا که فاقد هرگونه به‌روزرسانی است، از نظر موتورهای جستجوگر «مرده» شمرده می‌شود؛

 

زیرا چیز جدیدی برای عرضه ندارد. وجود اطلاعات جدید در وبسایت، این پیام را به موتورهای جستجوگر می‌دهد که می‌توانند برای یافتن اطلاعات جدید به آن سر بزنند. خلاصه این‌که موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به محتوای باکیفیت در وبسایت‌ها دارند، اما آیا دلایل دیگری برای اهمیت به‌روزرسانی پیاپی محتوای وبسایت وجود دارد؟ بیایید پنج مورد از این دلایل را بررسی کنیم.

 

بازدید بیشتر ربات جستجوگر

 

هرقدر به دفعات بیشتری بتوانید انواع محتوا نظیر متن یا فیلم، فایل‌های دانلودی یا صفحات جدید را در وبسایت خود قرار دهید، موتورهای جستجوگر نیز بیشتر به آن سر می‌زنند. وقتی موتورهای جستجوگر بیشتر به وبسایت شما سر بزنند، فرصت خوبی برای دستیابی به رتبه‌ای بهتر در نتایج جستجو ایجاد می‌شود.

 

موتورهای جستجوگر از ابزاری به نام «ربات» برای بررسی محتوای سایت‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها درواقع برنامه‌هایی پیشرفته هستند که می‌توانند از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر رفته و محتوای آنها را بایگانی کنند. این محتوا سپس در الگوریتمی ویژه قرار گرفته و در قالب نتایج جستجو به کاربران عرضه می‌شود.هر موتور جستجوگر،

 

چگونه برخی از وبسایت‌ها ارتقا پیدا می کند؟

 

معیارهای خاصی برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها دارد. برای نمونه تعداد لینک‌های داده شده از سوی وبسایت‌های دیگر به آن وبسایت، نوع و تعداد واژگان کلیدی استفاده شده و نیز تعداد دفعات به‌روزرسانی وبسایت، همگی از جمله موارد مهم برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها

 

در نتایج جستجو هستند.هرگاه وبسایت خود را اندکی به‌روزرسانی می‌کنید، موتور جستجوگر متوجه آن شده و رتبه سایت‌تان را دوباره تنظیم می‌کند. به همین دلیل برای این‌که بتوانید موتور جستجو را بیشتر به سمت وبسایت خود جلب کنید، باید تعداد دفعات به‌روزرسانی محتوا در آن را افزایش دهید.

 

البته باید توجه داشته باشید کیفیت محتوای تولید شده اهمیت زیادی دارد. به‌روزرسانی محتوا وقتی کارایی لازم را دارد که محتوای مذکور از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اضافه کردن مطالبی کم‌ارزش که فقط تعداد زیادی کلمه کلیدی در آن قرار دارد، نه‌تنها به بهبود رتبه وبسایت شما کمکی نمی‌کند، بلکه به تنبیه شما از سوی موتور جستجوگر ختم می‌شود.

 

گوگل؛ عاشق به‌روزرسانی‌های مکرر

 

تردیدی نیست گوگل، بیشترین کاربر را در میان موتورهای جستجوگر جهان در اختیار دارد. به همین دلیل، قواعد گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو، تاثیر زیادی در روند مدیریت و نیز عرضه محتوا در اینترنت دارد. گوگل بارها به‌صورت رسمی اعلام کرده بشدت از به‌روزرسانی مکرر وبسایت‌ها استقبال می‌کند.

 

چگونه برخی از وبسایت‌ها ارتقا پیدا می کند؟

 

به‌این‌ترتیب دیگر شکی باقی نمی‌ماند این کار باید جزو اولویت‌های مدیران وبسایت‌ها باشد. البته این به‌ آن معنا نیست که هر ساعت از روز باید تغییرات غیرضروری در وبسایت خود ایجاد کنید. به‌روزرسانی به‌صورت یک‌‌بار در روز و حتی دو یا سه بار در هفته هم از نظر گوگل ارزشمند شمرده می‌شود.

 

یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین راه‌ها برای ایجاد تغییرات در وبسایت این است که وبلاگی برای نشر محتویات جذاب برای کاربران در آن قرار دهید. نکته جالب اینجاست که نظراتی که کاربران در زیر مقالات مختلف قرار می‌دهند نیز از نظر گوگل جزو به‌روزرسانی‌ها به شمار می‌رود. به‌ این‌ ترتیب، روند به‌روزرسانی‌ها در وبسایت‌تان به مراتب ساده‌تر می‌شود.

 

محتوای بیشتر، کلمات کلیدی بیشتر

 

وقتی محتوایی جدید را در وبسایت یا وبلاگ خود قرار می‌دهید، فرصت خوبی می‌یابید که بتوانید کلمات کلیدی سایت‌تان را نیز در آن قرار دهید. کلمات کلیدی، یکی از اصلی‌ترین عوامل در الگوریتم موتورهای جستجوگر و درنتیجه، یکی از اصلی‌ترین عوامل در رتبه‌بندی وبسایت‌ها به‌شمار می‌رود.برای نمونه، فرض کنید یک وبسایت در زمینه فروش آنلاین بیمه‌نامه دارید

 

و چهار یا پنج بار در هفته نیز یک مطلب جدید در آن قرار می‌دهید. در این صورت می‌توانید هر بار مطلبی را حول یک کلمه کلیدی مشخص وبسایت نظیر «بیمه خودرو» یا «بیمه شخص ثالث» تهیه و منتشر کنید. در نتیجه بتدریج، رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو برای واژه «بیمه» و نیز دیگر عبارت‌های مرتبط با انواع بیمه افزایش می‌یابد.

 

چگونه برخی از وبسایت‌ها ارتقا پیدا می کند؟

 

البته باید دقت داشته باشید گوگل اهمیت چندانی به تعداد زیادی کلمه کلیدی موجود در متن نمی‌دهد و در عوض آنچه برای گوگل مهم است، کیفیت محتوایی آن است. محتوای متنی که در آن کلمه کلیدی بارها تکرار شده، تاثیری منفی بر رتبه سایت در نتایج جستجو دارد.اما منظور از محتوای باکیفیت چیست؟

 

محتوای با کیفیت متنی است که به شکلی مصنوعی و فقط برای قرار دادن کلمات کلیدی در آن نوشته نشده و در عوض در آن سعی شده به پرسش‌ها و ابهامات کاربران و خوانندگان پاسخ داده شود و اطلاعاتی ارزشمند در اختیار آنها قرار دهد. فراموش نکنید استفاده درست از تگ‌های متا نیز نقش مهمی در باکیفیت بودن محتوای تولیدی دارد.

 

افزایش تسلط بر حوزه فعالیت

 

فرض کنید در یک حوزه خاص نظیر «فروش دستگاه چاپ» یا «آموزش ریاضی به دبستانی‌ها» فعالیت دارید. برای این‌که بتوانید در این حوزه در فضای مجازی به قدرت اصلی تبدیل شوید، باید تولید محتوای ارزشمند را جدی بگیرید. «محتوا پادشاه است» شعاری است که گوگل در زمینه سئو به کاربران خود می‌گوید. هرقدر اطلاعات ارزشمندتری به کاربران عرضه کنید، به جایگاه برتر مورد نظرتان در فضای مجازی نزدیک‌تر خواهید شد.

 

اگر نگاهی به وبسایت‌های رقیب‌تان بیندازید، در بیشتر موارد می‌بینید انبوهی از مطالب مختلف در وبسایت خود دارند. بسیاری از وبسایت‌ها با در پیش گرفتن سیاست تولید انبوهی از مطالب ارزشمند در مدتی کوتاه به جایگاه بالایی در موتور جستجو دست یافته و می‌توانند بازار حوزه فعالیت خود را در دست گیرند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره