وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بررسی بیماری تالاسمی در زندگی

بررسی بیماری تالاسمی در زندگی
تالاسمی یک بیماری ارثی است که در آن مغز استخوان قادر به ساختن هموگلوبین به مقدار کافی نمی باشد. هموگلوبین نام ماده ای در خون است که سلولهای قرمز خون به وسیله آن اکسیژن را به قسمتهای مختلف بدن می رساند.

تالاسمی دو نوع است: مینور و ماژور

– تالاسمی مینور: این تالاسمی در علم پزشکی به عنوان بیماری تلقی نشده و فرد مبتلا به آن به راحتی می تواند به زندگی شخصی خود ادامه دهد. مشکل این افراد زمانی بروز می نماید که با  فردی ازدواج نمایند که او هم تالاسمی مینور دارد. در این حالت  25 درصد احتمال دارد که فرزند آنها با بیماری تالاسمی ماژور به دنیا بیاید.

– تالاسمی ماژور: در تالاسمی ماژور فرد به دلیل اختلال در هموگلوبین بدنش به کم خونی شدید مبتلا می گردد و به همین دلیل درگیر مشکلاتی چون پوکی استخوان، اختلال عملکرد غدد داخلی مانند لوزالمعده و بروز دیابت، مشکلات قلبی عروقی، مشکلات گوارشی و… می گردد. بر این اساس  معمولاً طول عمر این افراد کوتاهتر از افراد معمولی می باشد.


هزاران نوع بیماری ارثی وجود دارند که ممکن است از طریق به ارث رسیدن ژنهای مشترک در پدر و مادر، فرزندان را مبتلا سازند. هدف اصلی مشاوره ژنتیک، مشخص کردن خطر وقوع یا تکرار بیمارهای ارثی و انتقال آن از مادر به نوزاد است نکته ی پزشکی است.