وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین راه برای شستشوی بینی چیست؟

بهترین راه برای شستشوی بینی چیست؟

با چه راههای می توان سینوس ها را تخلیه و پاکسازی کرد و گرفتگی بینی و عوارض سینوزیت  را کاهش داد،مناسب ترین و بهترین راهکارها را در این مورد بررسی میکنیم.سينوزيت عفونتی است که باعث التهاب و تورم سينوسها است .در مشکلات سينوس شما احساس خوبي نداريد بيني شما مانند يک شير آب چکه مي کند و احساس مي کنيد که سرتان را با يک گيره گرفته اند شما با بسته نگه داشتن چشم خود احساس بهتري داريد زيرا آنها باد کرده و دردناک هستند و در گلوي خود احساس بلعيدن ناخن داريد. مشکلات سينوس مي تواند کاملا پر از بدبختي باشد آنها در اثر تعدادي از موارد ايجاد مي شوند که اين موارد عبارتند از:

 

سينوزيت: سينوزيت عفونتي است که باعث التهاب و تورم سينوسها است انجمن بيماري هاي عفوني امريکا (IDSA) مي گويد که 90 – 98 درصد از موارد سينوزيت توسط ويروس ها، که با آنتي بيوتيک درمان نمي شود ايجاد مي شود .

 

سينوزيت مزمن: اين يک حالت التهابي است که به طور معمول بيش از سه ماه طول مي کشد پوليپ بيني، که رشد غير سرطاني دارد اغلب همراه با سينوزيت مزمن مي باشند.ضد احتقان و آنتي هيستامين ها استفاده را در سينوزيت استفاده نکنيد مگر در مواردي که شما رينيت آلرژيک داريد ضد احتقان ها و آنتي هيستامين به سينوزيت کمک نمي کنند در برخي از موارد، آنها آن را بدتر مي کنند.

 

رينيت آلرژيک: اگر شما رينيت آلرژيک داريد، سيستم ايمني بدن شما باعث رها شدن هيستامين شده که غشاء بيني شما را تحريک کرده و باعث احتقان و عطسه مي شود رينيت آلرژيک مي تواند به سينوزيت منجر شود.خوشبختانه، راه حل هاي موثر براي کاهش درد و ناراحتي ناشي از مشکلات سينوس وجود دارد که شما مي توانيد استفاده کنيد.

 

1. آب بنوشيد
نوشيدن مايعات و برقراري يک مرطوب کننده و يا بخارساز مفيد است چرا اين مهم است؟ زيرا مايعات و رطوبت سبب نازک شدن مخاط و به تخليه سينوسها کمک مي کند آنها همچنين سينوس هاي شما را روان و پوست شما را هيدراته نگه مي دارد.آبياري بيني در تسکين احتقان بيني و سوزش بسيار موثر است آبياري سرم نمکي به معني به سادگي و به آرامي بيني خود را با يک محلول سالين شستشو دهيد شما مي توانيد اين کار را با بطري هاي خاص، سرنگ حبابدار، يا دستگاه ارزان قيمت که شبيه لامپ علاءالدين است انجام دهيد.

 

مخلوط نمکي نيز در داروخانه ها در دسترس است همچنين مي توانيد 1 قاشق چاي خوري نمک دريا را در 1 پاينت ( وزن معادل نيم کوارت ) آب مقطر، سترون شده يا فيلتر شده حل نماييد ( از نمک طعام، که معمولاً شامل مواد افزودني است استفاده نکنيد ) سپس کمي جوش شيرين به مخلوط اضافه کنيد.براي آبياري سينوس در حالي که ايستاده ايد محلول را يا سرنگ به يک سوراخ بيني در حالي که سر خود را کج کرده ايد بريزيد تا از سوراخ بيني ديگر جريان يابد.

 

2. بخار
بخار به از بين بردن احتقان با شل کردن موکوس کمک مي کند خودتان مي توانيد درمان را با استفاده از يک کاسه آب داغ و يک حوله بزرگ انجام دهيد اگر دوست داريد مي توانيد منتول، کافور و يا روغن اوکاليپتوس را به آب اضافه کنيد حوله را روي سر خود انداخته و سپس در امتداد دو طرف کاسه پايين اندازيد تا بخار در داخل به دام افتد اکثر مردم اين کار را تا زماني که پراکندگي بخار وجود دارد انجام مي دهند بخار دوش گرم نيز مي تواند موثر باشد اما متمرکز شدن بخار کمتر است.

 

3. سوپ مرغ
اين يک داستان قديمي نيست تعدادي از مطالعات از منافع سوپ مرغ در کمک به سهولت احتقان حمايت مي کنند يک مطالعه نشان داد که سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سينوس و سرماخوردگي را کاهش مي دهد.
پس چه راز در آن است؟ دانشمندان ماده فعال در سوپ مرغ را مشخص نکرده اند اما آنها بر اين باورند که بخار همراه با اثرات آنتي اکسيداني و ضد التهابي مواد تشکيل دهنده سوپ به شفاف کردن سينوس کمک مي کنند.

 

4. کمپرس گرم
آکادمي آمريکايي جراحي گوش و حلق – سر و گردن (AAO-HNS) توصيه چرخش کمپرس گرم و سرد روي سينوسها دارند.دراز بکشيد و يک کمپرس گرم را به مدت سه دقيقه در سراسر بيني، گونه ها و پيشاني قرار دهيد.کمپرس گرم را برداشته و به مدت 30 ثانيه کمپرس سرد قرار دهيد.اين عمل را دو تا سه بار انجام دهيد.شما مي توانيد اين کار دو تا شش بار در هر روز تکرار کنيد.چه هنگامي بايد به پزشک مراجعه کنيد

 

علائمي که شما بايد به پزشک مراجعه نماييد عبارتند از:
علائم بيشتر از10 روز طول بکشد.
تب 102 درجه فازينهايت يا بالاتر باشد.
علائم بدتر و بدتر شده، از جمله بالا رفتن تب و يا ترشحات مايل به سبز بيني شما افزايش يافته باشد.
تغييرات در بينايي رخ دهد.

اگر شما مبتلا به آسم يا آمفيزم هستيد و يا داروهايي براي سرکوب سيستم ايمني بدن مصرف مي نماييد.

نکته: توجه داشته باشيد که شما تنها اين بيماري را نداريد بلکه با توجه به نظر AAO-HNS، بيش از 37 ميليون آمريکايي حداقل يک بار سينوزيت را در يک سال داشته اند اما اين داروهاي خانگي مي تواند زودتر به تسکين علائم و داشتن تنفس آسان به شما کمک کنند.