وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین رفتار در مقابل همسر بهانه گیر چیست

بهترین رفتار در مقابل همسر بهانه گیر چیست

بهترین رفتار در مقابل همسر بهانه گیر چیست

 

ناسازگاری و یا بهانه جویی زن یا شوهر جوان در زندگی مشترک علتی دارد که باید ریشه یابی شود زیرا استمرار آن به تدریج به بروز مشکلات و چالش های عمیق تری منتهی می شود. برخی به غلط تصور می کنند که بهانه جویی های روزمره، موضوعی گذرا و غیر قابل اهمیت هستند اما باید بدانید همین موضوعات گذرا و مقطعی در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات و آسیب های زیادی می شوند.

 

بنابراین بهتر است برای پیشگیری ایجاد مشکل ، این رفتار ریشه یابی شود و علت بروز آن مشخص گردد و سپس نسبت به مهار،کنترل و رفع آن اقدام نمود.چنانچه میتوان گفت عوامل زیادی می توانند سبب ایجاد این رفتار گردند

 

بی توجهی به علت و ریشه نارضایتی می تواند باعث ایجاد این ذهنیت برای طرف مقابل شود که همسر او نسبت به تغییر رفتارهای وی،توجه نداشته و با بی تفاوتی از آن عبور نمی کند.با کمی تدبیر و تحمل مشکل را برطرف کنید

 

یکی از راهکارهای موثری است که باعث تسلی خاطر و آرامش می شود توجه نشان دادن به همسر بهانه جو است که در صورت داشتن آرامش می توان تعامل و گفت و گوی سازنده ای با همسر بهانه جو داشت و سوء تفاهمات رفع خواهد شد.

 

معجزه سکوت و آرامش در برخورد با همسر بهانه گیر

بدترین روش برخورد با همسر بهانه جو مقابله به مثل است که پیش پا افتاده ترین رویه برای مدیریت معضل و نارسایی رفتاری محسوب می شود.مقابله به مثل اقدامی مخرب است که باعث تیره تر شدن رفتارها و ارتباطات می شود.

 

به عنوان ریشه اصلی چنین رفتارهایی عوامل و دلایل بسیار زیادی را می توان مطرح کرد که به فراخور شخصیت و شرایط روحی و روانی افراد و محیط و بستر زیست او در گذشته و حال می توان به تحلیل و بررسی چنین عارضه رفتاری پرداخت.

 

ریشه اصلی ناسازگاری رفتاری و بهانه جویی ها، باید مشخص گردد تا بتوان راهکار قطعی برای چنین وضعیتی اتخاذ نمود .یکی از اقدامات مثبت و سازنده سکوت و پرهیز از هر گونه جدل است که موجب حفظ آرامش در فضای خانواده می شود و بدین صورت زمینه رفع مشکلات و سوء تفاهمات ایجاد خواهد شد.

 

برخی از زوجین برای اینکه مشکلشان را حل کنند ، عجله دارند و سعی می کنند مشکل خود را در کوتاه مدت رفع کنند اما به دلیل عدم خویشتن داری و ناتوانی در حفظ آرامش درونی خویش،استدلالات خود را به نحوی بیان می کنند که سبب بروز چالش های جدی و عمیق تری می شود.

 

صحبت با همسر بهانه گیر در سکوت و آرامش

از نکات مهم و پراهمیتی که به کارگیری آن نقش بسزایی در مرتفع کردن اختلافات ایفا می کند سعه صدر،صبوری و تلاش برای رفع مشکلات به نحوی هوشمندانه و مدیریت شده است که به کارگیری آن از بروز تنش ها و اختلافات جدی تر،پیشگیری می کند.