وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بوتاکس چیست و چگونه انجام میشود

بوتاکس چیست و چگونه انجام میشود

بوتاکس چیست و چگونه انجام میشود

 

بوتاکس بسیار خواهان دارد و خیلی از خانم ها و اقاین انجام میدهند امروزه در کشور‌های اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می‌شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره وجود دارد.

 

به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

ترکیبات فلج کننده که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دورچشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می‌کنند و مانع از انقباض عضلات می‌شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابرو‌ها می‌شوند و طول اثرشان بین ۳ تا ۶ ماه می‌باشد.

 

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می‌آید از بین می‌برد در نتیجه صورت جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. یک روش سریع و نسبتا غیر تهاجمی است.

 

بوتاکس چیست؟

برای درمان چروک‌های پیشانی و کنار چشم‌ها (در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می‌توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروک‌ها جلوگیری شود. هم اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه‌های هالیوودی بیشترین مصرف کنندگان این ماده هستند.

 

ژل یا فیلر چیست؟

ژل‌ها با پرکردن شیار‌ها باعث پرشدن چروک‌ها مثل پرکردن خط خنده، رفع لاغری دست و صورت، گودی زیرچشم‌ها، افزایش حجم لب، گونه، چانه و نیز اندام (سینه و…) می‌شوند و این ترکیبات حتی برای پر کردن فرورفتگی‌های ضایعاتی، چون سالک و… نیز تغییرات محدود در حالت بینی کاربرد دارند.

 

ترکیبات پرکننده به دو نوع موقت و دائم تقسیم می‌شوند. البته نوع ژل دائم (پلی اکریل آمید) خود دارای انواع مختلفی می‌باشد و مطالعات و تحقیقات متعدد بر روی برخی انواع آن در اروپا طی سی سال گذشته نشان داده که نه تنها هیچ گونه حساسیت، سرطان زایی، مسمومیت و… با آن وجود ندارد،

 

بلکه غیرقابل جذب و تجزیه بودن، تطابق کامل با بافت پیوندی بدن و یکنواختی کامل آن نیز به اثبات رسیده است.ژل‌ها ترکیباتی هستند که چروک‌های عمیق و گودی‌ها را پر کرده و از آن‌ها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود. اثرشان بین ۶ ماه تا ۶ سال می‌باشد.

 

ژل‌های موقت بین ۶ تا ۱۸ ماه و ژل‌های دائم حداقل تا ۶ سال ماندگاری دارند. ژل‌های موقت مثل کلاژن‌ها و هیالورونیک اسید‌ها بوده و اسامی مختلفی مانند نورامیس ژوودرم، روفیلان، رستیلن، ماتریدکس و… دارند.

 

ژل‌های دائم در اصل همیشگی بوده، اما، چون بعد از گذشت ۵ تا ۶ سال کوچک‌تر شده و بافت‌های بدن نیز تحلیل می‌روند، ماندگاری آن‌ها را باید بین ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت. امروزه ژل‌های دائم به طور عمده شامل پلی اکریل آمید و پلی متیل متاکریلات می‌باشند.

 

نکته مهم:

باید به این نکته توجه داشته باشید ژل و بوتاکس و کلیه مواد مصرفی باید با تاییدیه وزارت بهداشت باشد. همچنین کلیه امور زیبایی که با کار پزشکی در ارتباط است با تمام فواید و محاسنی که دارد، اگر در مراکز غیرحرفه‌ای و به دست افراد سودجو صورت پذیرد می تواند عوارض و خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره