وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مشکل استشمام بی دلیل بوی بد مدفوع از بدن

مشکل استشمام بی دلیل بوی بد مدفوع از بدن

مشکل استشمام بی دلیل بوی بد مدفوع از بدن

 

به گزارش ایران ناز پیش از این در مورد برخی بیماری های روده نظیر نشت روده و سندروم روده تحریک پذیر صحبت کرده بودیم. نوعی از بیماری آی بی اس یا سندروم روده تحریک پذیر که کمتر به آن پرداخته شده است ، نشت بوی بد مدفوع یا گاز روده از برخی افراد است در حالیکه آنها عمدا خروج گاز انجام نداده اند و حتی خود آنها بوی بد را متوجه نمیشوند !

 

به گفته دکتر نادر در ایران سلامت یکی از مشکلات بسیار ناراحت کننده و مختل کننده زندگی دسته ای از بیماران روده تحریک پذیر حالتی هست که بطور بی اختیار بوی مدفوع از آنها خارج می شود. بطوری که اطرافیان تصور می کنند که این شخص عمدا گاز روده را خارج کرده است. این بو را خود فرد حس نمی کند .

 

به نظر میرسد مشکلی در روده های وی و مقعد وی وجود دارد که بطور ناخود آگاه بوی محتویات انتهای روده به اصطلاح نشت می کند. و خوب چون طبیعتا عکس العمل اطرافیان را باعث می شود احساس شرمندگی زیادی برای شخص ایجاد می کند و چون کاری نمی تواند بکند خودش را از جامعه منزوی می کند.

 

البته این حالت خوش خیم مسئله است گاهی مشکلات روحی روانی وخیمتری هم ایجاد می شود.

 

متاسفانه علم طب تا کنون پاسخ درستی نداده است… تنها چیزی که می توان در مورد اینها گفت این هست که همه این افراد بیماری روده تحریک پذیر دارند و علاوه بر مشکلات بقیه بیماران روده تحریک پذیر این مشکل را هم دارند. معلوم نیست چرا عده کمی از بیماران روده تحریک پذیر این مشکل را دارند.

 

دکتر نادری در ادامه افزودند : من شخصا حدس میزنم به دلیل اختلال سیستم عصبی اینها مدفوع مدت بیشتری در روده ها می ماند و گاهی در انتهای روده ها تجمع مدفوع وجود دارد ولی بیمار نمی تواند کاملا آنها را تخلیه کند این تجمع باعث تحریک رفلکس معمول باز شدن دهانه ورودی و خروجی مقعد شده به همین علت بوی مدفوع نشت می کند. شاید اگر تخلیه روده های آنها حالت عادی تری داشته باشد این قبیل مشکلات کمتر ایجاد شود.

 

روده تحریک پذیر یا اصطلاحا (IBS) یک اختلال شایع گوارشی است که در آن روده‌ها به انقباض‌های نامنظم و دردناک گرفتار می شوند. شیوع این بیماری در سال‌های اخیر خصوصا با گسترش زندگی پر‌استرس و تنش‌آفرین شهری زیاد شده است.

 

مشکلات اقتصادی، استرس و اضطراب محیط کاری، فشار عصبی ناشی از یک تصمیم‌گیری بزرگ و سرنوشت‌ساز، شکست در یک رابطه عاطفی، مرگ عزیزان و نزدیکان و شکست اقتصادی، هر یک به تنهایی می‌تواند سیستم عصبی فرد را دچار اختلال‌های شدیدی کندکه روده تحریک پذیر را باید یکی از شایع‌ترین نتایج این اختلال‌ها در دستگاه گوارش بنامیم

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره