وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه بیسکویت آجیلی با آجیل عید

طرز تهیه بیسکویت آجیلی با آجیل عید

طرز تهیه بیسکویت آجیلی با آجیل عید

 

اگر از آجیل عید شما اضافه مانده است و میخواهید آنها را مصرف کنید میتوانید با استفاده از آجیل باقیمانده خود یک بیسکویت بسیار شیک و مجلسی و خوشمزه تهیه کنید . با ماهمراه باشید تا شما را با طرز تهیه بیسکویت آجیلی آشنا کنیم

 

بيسکويت بادام زميني، بيسکويتي که با آجيل هاي مانده عيد مي توانيد درست کنيد و بسیار خوشمزه است .امیدوارم این بیسکویت را بپزید و از طعم خوش آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید

 

احتمالا از آجيل عيدتان هنوز مقداري باقي مانده است. اگر در آجيل تان بادام زميني هم داشتيد، آنها را جدا کنيد و در تهيه اين بيسکويت خوشمزه استفاده شان کنيد.

 

مواد مورد نياز براي تهيه بيسکويت بادام زميني

 

آرد الک شده : 200 گرم

کره : 150 گرم

پودر قند : 100 گرم

زرده تخم مرغ : 1 عدد

پودر کاستارد : 2 ق س

بيکينگ پودر : يک هشتم ق چ

 

مواد مورد نياز رويه بيسکويت بادام زميني

 

کره : 100 گرم

خامه : 50 ميلي ليتر

بادام زميني : 150 گرم

شکر قهوه اي : 100 گرم

شربت طلايي : 1 قاشق سوپ خوري

 

روش پخت بيسکويت بادام زميني

 

1 – داخل کاسه اي کره، پودر قند و زرده تخم مرغ را با همزن برقي بزنيد تا صاف و يکدست شود.

 

2 – آرد، پودر کاستارد و بيکينگ پودر را با هم مخلوط و الک کنيد، سپس به مخلوط کره و زرده تخم مرغ افزوده و به وسيله انگشت مخلوط کنيد تا به صورت خمير درآيد.

 

3 – با استفاده از وردنه اي خمير را روي سطح صاف باز کرده و کف قالب مربعي شکل به ابعاد 22 سانتي متري پهن کنيد.بعد با استفاده از چنگالي سوراخ هايي روي آن ايجاد کنيد.

 

4 – قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دماي 180 درجه سانتي گراد گرم شده، به مدت 20 دقيقه قرار دهيد تا بپزد.

 

5 – قالب را از فر خارج کرده و بگذاريد تا خنک شود.

 

6 – براي تهيه رويه بيسکويت؛ شکر قهوه اي، شربت طلايي، کره و خامه را داخل کاسه اي مخلوط کرده و به مدت 3 دقيقه روي حرارت بکذاريد تا بجوشد. بعد بادام زميني را به آن افزوده و از روي حرارت برداريد.

 

7 – مواد رويه را روي بيسکويت بريزيد و مجدد در طبقه وسط فر با دماي 180 درجه سانتي گراد به مدت 5 دقيقه قرار دهيد.

 

براي تهيه شربت طلايي

 

100 گرم شکر را داخل قابلمه اي بريزيد و آن را روي حرارت ملايم قرار دهيد. سپس 2 قاش سوپخوري آب روي آن بريزيد و آن را مداوم هم بزنيد تا شکر ذوب شده و کاراملي رنگ شود. بعد به تدريج 3 پيمانه آب جوش به آن افزوده و بگذاريد تا يکنواخت شود. سپس 400 گرم شکر را به آن افزوده و آن قدر هم بزنيد تا شکر و آب حل و شربت غليظ شود.

 

1 عدد ليموترش را به چهار قسمت تقسيم کنيد و دو قسمت آن را درون قابلمه حاوي مواد بيندازيد. بعد بهمدت 45 دقيقه روي حرارت متوسط بگذاريد تا جابيفتد. سپس ليمو را درآورده، آن را از صافي رد کنيد و درون شیشه اي بريزيد.

 

اين شربت در جاي خنک قابل نگهداري مي باشد (اين شربت در کشورهاي اروپايي و آمريکايي به صورت صنعتي توليد مي شود.) به عبارتي ديگر شربت طلايي، يک مايه غليظ است که از شکر درست مي شود. اين مايه رنگ کهربايي دارد و جايگزين مناسبي براي عسل است.