وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست اما چگونه

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست اما چگونه

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست اما چگونه

 

برای شفافیت و صاف شدن پوستتان این مطلب را حتما مطالعه کنید به گزارش ایران ناز لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شوند؛قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول زمان، برخی داروها مانند مصرف استروژن و سایر هورمون‌ها و عوامل ژنتیکی – همه باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست می‌شوند. به طور کلی، یک نقطه قهوه‌ای رنگ یک منطقه کانونی است که در آن تعداد بیشتری از سلول‌های رنگدانه (به نام «ملانوسیت») یا تعداد مولکول‌های رنگدانه‌ای بیشتری به نام «ملانین» در ملانوسیت افزایش یافته است.

 

بیشتر لک‌ها در معرض نور آفتاب در قسمت‌هایی مثل صورت، گردن، ساعد و پشت دست‌ها ایجاد می‌شوند. لک انواع مختلفی دارد که شامل کک‌ و مک، لنتیگو، انواع خال‌ها، لک‌های حاملگی، لک‌های ناشی از آفتاب، لک‌های ایجاد شده به دنبال ضایعات پوستی یا هر نوع التهاب پوستی، لک‌های پیری و نهایتاً سرطان‌های پوستی است. اغلب سرطان‌های پوست در ابتدا به صورت لک نمایان می‌شوند.

 

لک‌های پوستی به علل مختلفی ایجاد می‌شود و انواع متفاوتی دارد؛ کک و مک یکی از انواع لک‌های پوستی است و علاوه بر آن، لک‌ها ممکن است ناشی از آفتاب باشد یا به دلیل بارداری ایجاد شود و همچنین مصرف داروها و افزایش سن نیز می‌تواند عاملی برای بروز لک‌های پوستی باشد. بنابراین شیوه درمان و برطرف کردن هر یک از این لک‌ها هم با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود.

 

لکه‌های کوچکی که روی پوست ایجاد می‌شود معمولاً اندازه‌ای یک تا سه میلیمتری دارند و گرد یا بیضی‌شکل هستند و به رنگ قهوه‌ای روشن و تیره در پوست ایجاد می‌شوند.معمولاً قسمت‌هایی از پوست که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد مثل صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سینه این لکه‌ها نمایان‌تر هستند.

 

کک و مک
خیلی‌ها کک و مک را بخشی از زیبایی چهره می‌دانند. کک و مک در هر سنی ممکن است ایجاد شود، ولی بیشتر در سنین بچگی و جوانی و در افراد با پوستی روشن بویژه اگر موهای قرمزرنگ داشته باشند، بروز پیدا می‌کند.در فصل بهار و تابستان کک و مک بیشتر نمایان یا پررنگ‌تر می‌شود و در ماه‌های زمستان معمولاً کک و مک‌ها از بین می‌روند یا رنگ آنها روشن‌تر می‌شود.

 

در بروز کک‌ ومک عوامل ژنتیکی کاملاً دخیل است، ولی عوامل محیطی بویژه نور آفتاب در تشدید آن اثر دارد. عوامل هورمونی هم در بروز آن نقش دارند، مثلا در دوره بلوغ یا در دوران بارداری کک و مک‌ها بیشتر می‌شوند، در مواردی هم استرس و تنش‌های عصبی باعث تشدید کک‌ و مک در افراد مستعد
می‌شود.

 

برای درمان لکه‌های تیره پوستی چه باید بکنیم؟
برخی افراد به درمان‌ها بخوبی جواب می‌دهند و این لکه‌ها با استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از ماسک صورت، کرم‌های روشن‌کننده و لیزر کم رنگ یا محو می‌شوند، اما پیش از اینکه بخواهید درمانی را شروع کنید ابتدا باید تغییراتی رفتاری ایجاد کنید.مهم‌ترین تغییر رفتاری شما باید این باشد که کمتر در معرض نورآفتاب قرار بگیرید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ،چون این لکه‌های تیره در معرض نورخورشید تشدید می‌شوند؛ خوب است برای پیشگیری بیشتر از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

 

علاوه بر این لازم است با استفاده از اسکراب‌ها وضعیت پوست را بهبود بدهید. اسکراب‌ها به برداشته شدن سلول‌های مرده که باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن لک‌های تیره می‌شوند، کمک می‌کنند. لایه‌بردار‌هایی که دارای ترکیبات اسید آلفاهیدروکسی هستند نیز در بهبود قسمت‌های تیره اثر دارند تغییر مثبت دیگری که باید ایجاد کنید استفاده از لوسیون و کرم‌هایی است که دارای فرمولی خاص برای درمان لک هستند؛ از مارک‌های معتبر برای درمان لک‌های دست و صورت استفاده کنید.

 

یادتان نرود که میوه و سبزی در کمرنگ شدن این لکه‌های پوستی مؤثر هستند؛خوردن مقدار کافی میوه و سیزیجات بویژه لیمو، خیار و گوجه‌فرنگی که به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند،هیچ چیز مانند مواد غذایی تازه به دلیل داشتن ویتامین‌های مختلف در سلامت پوست مؤثر نیست.همچنین شما می‌توانید از ماسک‌های صورت استفاده کنید.این ماسک‌ها بتدریج به روشن شدن قسمت‌هایی که رنگدانه‌ها تجمع پیدا کرده‌اند یا همان نقاط تیره کمک می‌کنند.

 

در نهایت اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها تغییری در ظاهر شما ایجاد نکرد می‌توانید از درمان‌های تخصصی تحت نظر پزشک استفاده کنید. تحت نظر پزشک متخصص از روش لایه‌برداری با دستگاه استفاده کنید. در این روش درمانی با استفاده از وکیوم و میکروکریستال‌های کوچک به آرامی لایه‌های مرده پوست برداشته شده و به کم‌رنگ شدن لک‌های تیره کمک می‌شود.

 

یک ماسک خانگی و موثر : ماسک خیار و لیمو
یک خیار را رنده کمی شیر به آن اضافه کنید و چند قطره لیمو ترش هم به آن ترکیب اضافه کنید تا یک حالت خمیری داشته باشد این ماسک را روی صورتتان بزنید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. این ترکیب هم صورت شما را جوان‌تر می‌کند و هم لکه‌ها را کم رنگ می‌کند این ترکیب را یک روز در میان استفاده کنید بعد از یک ماه نتیجه را به چشم ببینید.

 

شیر سرد
شیر سرد را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید. اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می‌کند یک پنبه داخل شیر سرد بزنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوست‌تان چه تغییری می‌کند.

 

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست اما چگونه

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره