وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از بین بردن چین و چروک در یک ساعت

از بین بردن چین و چروک در یک ساعت

به گزارش ایران ناز داشتن پوستی سالم و با نشاط تنها در گرو استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های  گرانقیمت، خارجی و رنگارنگ نیست.  در طبیعت گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و میوه‌های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها

 

و عارضه‌های پوستی نه تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان، بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است.به گونه‌ای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنند.

 

اگر چه استفاده از این مواد بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی در مقایسه با محصولات شیمیایی مفیدتر است  اما درمانگران طب سنتی همچنان  نسخه‌های طبیعی خود را که از ترکیب موادطبیعی و گیاهان دارویی تهیه می‌شود به مراجعه‌کنندگان خود توصیه می‌کند.

 

آنچه می‌خوانید طبیعی‌ترین نسخه‌های عطارباشی برای پیشگیری از بروز چین و چروک است. اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن چین و چروک‌های سطحی پوست‌تان را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم به توصیه عطارباشی عمل کنید

 

و از ماسک گلیسرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین‌ها بهره بگیرید.  استفاده از این ماسک به مدت ۷  روز علاوه بر تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک‌های ایجاد شده در سطح پوست کمک می‌کند. این شیوه ساده‌ترین،

 

از بین بردن چین و چروک در یک ساعت

 

کاربردی‌ترین و یکی از اورژانسی‌ترین شیوه‌های درمان چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید.

 

استفاده از این ماسک یک هفته پیش از مهمانی و مراسم عروسی به شما کمک می‌کند تا پوستی با نشاط و بدون چروک داشته باشید. اگر فرد اخمالویی هستید یا زیاد می‌خندید حتما خط اخم‌ یا لبخندتان روی پیشانی یا اطراف لب‌ها و چشم ظاهر شده است.  برخی از ما اخم می‌کنیم،

 

برخی به هنگام شادی چشم‌ها را به هم می‌فشریم، برخی عضلات صورت را منقبض می‌کنیم و همه اینها تاثیر زیادی در بروز چین و چروک در پوست صورت دارد. به اعتقاد درمانگران   سنتی یکی از بهترین شیوه‌های مبارزه با بروز چین و چروک‌های ناشی از شادی و غم در زندگی استفاده از حمام‌های گیاهی است.

 

این حمام ها با تاثیر گذاشتن بر اعصاب بدن و ریلکس کردن آنها و همین طور با آبرسانی دقیق به سلول‌های پوست کمک می‌کنند تا از میزان آسیب وارد شده به سلول‌های پوستی به مرور کم شود. از این رو درمانگران طب سنتی حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس،

 

عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آواکادو را یک بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه به مراجعان خود توصیه می‌کنند. این حمام موجب ترمیم بافت‌های خشک و سلول‌های آسیب‌دیده می‌شود. ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است.

 

در صورتی که خانم‌های جوان از سنین ۲۵-۲۶ سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می‌توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه ۵۰ امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های درمانی است

 

از بین بردن چین و چروک در یک ساعت

 

که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب‌ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم‌ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است

 

برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت‌تان از مشاور یا کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در مکتب آیورودا و چین،  بخوردرمانی را بهترین شیوه برای آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی می‌شناسند.

 

در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌های سطحی و  ایجاد لطافت پوست موثر است. در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا ۳  بار از بخار آب برای آبرسانی به سطح پوست و  پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کنید.

 

تنها باید مراقب باشید که به هنگام استفاده از این روش فاصله مناسب را با ظرف بخور حفظ کنید تا بخار آب پوست صورت‌تان را نسوزاند. یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی درمان چروک پوست و پیشگیری از بروز چروک‌های بیشتر در سطح پوست استفاده از مخلوطی رنده پوست خیار و گلاب است.

 

بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوست‌های خشک دارد.

 

آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ها در مقابل پیری زودرس پوست می‌شود. اگر با سرد شدن هوا به مرور با خشکی و زبری پوست‌ روبه‌رو شده‌اید کرم تهیه شده از نشاسته و شیر را از دست ندهید.

 

از بین بردن چین و چروک در یک ساعت

 

با یک بار تجربه این کرم خانگی می‌توانید کل پاییز و زمستان از شر زبری و خشکی پوست در امان باشید. برای تهیه این کرم طبیعی که از آن با عنوان خمیر نشاسته نیز یاد می‌شود، لازم است نصف قاشق غذاخوری نشاسته پودر شده  را با یک فنجان شیر تازه پرچرب ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف از آن به دست آید.

 

سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسک کرده و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. پس از این مدت پوست را با آب نیمه ولرم بشویید و شاهد تاثیرات معجزه‌آسای این ماسک طبیعی باشید. ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول‌های پوستی دارد.

 

این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است

 

۲ برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید.

 

اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.می‌توانید از روش دیگری نیز برای تهیه این ماسک استفاده کنید و به جای تهیه ماسک اسفناج از شیر، از ماست استفاده کنید. اسفناج را ابتدا بخارپز کنید و سپس آن را با گوشت‌کوب چوبی خوب بکوبید و اجازه دهید اسفناج خنک شود.

 

بعد از این مرحله ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید و این مخلوط را خوب هم بزنید. این ترکیب برای آبرسانی به پوست افرادی که دچار چربی پوست هستند و زیاد جوش می‌زنند توصیه نمی‌شود. این گروه بهتر است از شیر کم‌چرب برای اسفناج درمانی استفاده کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره