وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیرات مخرب آلودگی بر روی مغز انسان

تاثیرات مخرب آلودگی بر روی مغز انسان

تاثیرات مخرب آلودگی بر روی مغز انسان

 

گرم شدن کره ی زمین و آلودگی هوا نه تنها خرابی هایی را بر روی سیاره ی ما ایجاد کرده، بلکه تاثیرات بدی بر روی سلامتی انسان ها داشته است. آلودگی هوا باعث افزایش بیماری های تنفسی، آسم و افزایش خطر سکته ی مغزی شده است.

 

مطالعات جدید نشان می دهند که آلودگی هوا بر روی مغز انسان نیز تاثیر می گذارد.تحقیقات اخیر دانشمندان در دانشکده ی پزشکی بوستن نشان می دهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده باعث از بین رفتن ساختار مغز و اختلال در عملکرد شناختی مغز در میان سالی و یا پیری می شود.

 

محققان شواهدی را کشف کردند حاکی از اینکه آلودگی هوا بر روی ساختار مغز تاثیر می گذارد و منجر به نوعی سکته ی مغزی خاموش ایسکمیک می شود که رگ های خونرسان به مغز مسدود می شوند.

 

این تحقیقات افرادی را که نزدیک به جاده های اصلی زندگی می کردند، مورد بررسی قرار داد و سپس با استفاده از تصاویر ماهواره ای ذرات معلق در هوا و تاثیر زندگی در چنین محیطی را بر روی این افراد ارزیابی کرد.

 

این ذرات که باعث آلودگی می شوند، منابع مختلفی دارند، از جمله: نیروگاه ها، کارخانه ها، کامیون ها و اتومبیل ها و همچنین سوزاندن زغال سنگ و چوب.ذرات معلق موجود در هوا می توانند به ریه ها نفوذ کند.

 

مطالعات انجام شده قرار گرفتن در معرض هوای آلوده را با افزایش تعداد مراجعان به بیمارستان و افزایش مشکلات قلبی عروقی و سکته ی قلبی و مغزی ، مرتبط دانسته اند.

 

بخش گسترده ای از مطالعات نشان داده اند که آلودگی هوا، بدون توجه به سن و سال افراد، تاثیر بدی بر روی مغز آنها دارد. تحقیقات انجام شده در مارس 2015 نشان داد که آلودگی هوا می تواند مانع رشد قدرت شناختی کودکان شود.

 

محققان سه نتیجه ی شناختی را ( حافظه ی کاری، حافظه ی کاری برتر و توجه) در 2715 دانش آموز دبستانی از 39 مدرسه ی مختلف، بررسی کردند. آنها دریافتند

 

که کودکان واقع در مدارس آلوده تر، با شرایط اجتماعی و اقتصادی یکسان با دیگر دانش آموزان، دارای بازدهی شناختی کمتری هستند، حتی پس از هماهنگ شدن با فاکتورهای دیگری که بر روی افزایش توانایی درک تاثیر مثبت می گذارند.

 

یافته ها نشان می دهند که توسعه ی فعالیت های مغزی به ترافیک و آلودگی ناشی از آن در دوره ی میانه ی کودکی، حساس تر می باشد. خوشبختانه این یافته ها سیاست گذاران را تحت تاثیر قرار داده و آنها را تشویق به تنظیمات بیشتر برای کاهش آلودگی هوا و انتخاب مکان های پاکتر برای مدارس جدید کرده است.

 

تحقیق انجام شده در نوامبر 2012 در رابطه با جامعه ی پیری شناسی در امریکا، دریافت که زندگی در مناطقی با سطح بالای آلودگی هوا می تواند منجر به کاهش سطح ادراک در افراد مسن شود. این اولین تحقیقاتی است که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض هوای آلوده بر روی عملکرد شناخت در مردان و زنان مسن تاثیر بسزایی دارد.

 

محققان دریافتند که ذرات هوا که دارای قطر 2.5 میکرومتر یا کوچکتر هستند، می توانند به عمق ریه و احتمالا مغز نفوذ کنند. نویسنده ها به این نتیجه رسیدند که هوای آلوده می تواند یک خطر محیطی مهم برای کاهش میزان ادراک و شناخت در افراد مسن باشد.

 

یک دلیل دیگر برای کنار گذاشتن اتومبیل و استفاده از دوچرخه

اگر در محیطی با سطح آلودگی بالا زندگی می کنید، تحقیقاتی در مارس 2015 در دانمارک نشان داد که فعالیت های ورزشی در هوای آلوده می تواند برخی تاثیرات مضر مربوط به آلودگی هوا را بیشتر کرده و خطر مرگ و میر زود رس را نیز افزایش دهد.

 

فعالیت بدنی می تواند مصرف تنفسی و میزان آلاینده های هوا را که شما از طریق تنفس وارد ریه های خود می کنید، افزایش دهد که این امر اثرات مضر آلودگی هوا را در طی ورزش هوازی زیاد می کند.

 

اگر امکانش برایتان وجود دارد، در داخل خانه ورزش کنید و یا به محیطی مانند پارک، کنار رودخانه و یا جایی با درختان زیاد بروید که دارای میزان آلودگی کمتری است. به ویژه

 

در روزهایی که میزان آلودگی هوا بیشتر است.اگر در مناطق شهری زندگی می کنید، لطفا به یاد داشته باشید که عدم تحرک و غیرفعال بودن، تاثیر هوای آلوده را نیز تشدید می کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره