وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تست تنفسی را جایگزین آزمایش قند خون کنید!!

تست تنفسی را جایگزین آزمایش قند خون کنید!!

افرادی که مبتلا قند خون هستند میتوانند به جای ازمایش از تست تنفسی استفاده کنند. اگر در پی این هستید که  بدانید دچار بیماری دیابت هستید یا نه  طبق آخرین دستاوردها بجای آزمایش قند خون  از تست تنفسی که شیوه ای جدید و مدرن است استفاده می شود

 

دانستن اینکه آیا دچار این بیماری هستید یا نه از موارد بسیار ضروری است که برای سلامتی مهم است و لازم است این بیماری بموقع تشخیص داده شود اکنون ببینیم تست تنفسی چیست دکتر Evansمشاور و پزشک بیمارستان ادنبورک از دانشگاه کمبریج گفت:

 

ایزوپرن بوی ویژه ای دارد و به ما در توسعه ی یک آزمون جدید برای شناسایی هیپوگلایسمی و کاهش خطر بالقوه ی عوارض تهدید کننده حیات در بیماران مبتلا به دیابت کمک کرد، چشم انداز ما این است که این آزمایش تنفسی حداقل تا حدی (نه بطور کامل)

 

می تواند جایگزین اندازه گیری قند خون با گلوکومترهای خانگی شود که در آن  سوارخ کردن انگشتان برای گرفتن خون بسیار ناخوشایند است و دارای هزینه ی نسبتاً بالایی است.درحال حاضر برای تشخیص هیپوگلایسمی باید از اندازه گیری قندخون با دستگاههای گلومترخانگی استفاده کرد.

 

تست تنفسی را جایگزین آزمایش قند خون کنید!!

 

علاوه بر این، برای اطمینان از موثر بودن درمان، قند خون باید مجددا در فواصل  15 دقیقه ای چک شود که باز هم نیاز به سوراخ نمودن انگشتان دارد. چنانچه آزمون تنفسی ایزوپرن قابل اعتماد  باشد دیگر نیازی به سوراخ کردن انگشتان برای تشخیص هیپوگلایسمی و اطمینان از اثر بخشی درمان وجود نخواهد داشت.

 

محققان همچنین تصور می کنند بوی ماده ی ایزوپرن موجود در هوای بازدم  بیماران توسط سگ های آموزش دیده تشخیص داده می شود و به همین دلیل این سگ ها قادرند صاحب خود را از خطر بروز قریب الوقوع هیپوگلایسمی آگاه کنند. برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 شروع به استفاده از این نوع سگ های آموزش دیده کرده اند.

 

دکتر Evansمی گوید: ایزوپرن یکی از شایع ترین مواد شیمیایی طبیعی موجود درهوای بازدم انسان است اما متاسفانه ما در مورد نحوه ی تولید آن در بدن اطلاعات چندانی نداریم اما تصور می کنیم که یکی از محصولات جانبی تولید کلسترول باشد، اما هنوز مشخص نیست که چرا هنگام افت قندخون مقدار این  ماده ی شیمیایی افزایش می یابد.

 

انسانها قادر به تشخیص وجود ایزوپرن نیستند اما سگ ها با حس بویایی فوق العاده ای که دارند، به سادگی می توانند این ماده را تشخیص داده و خطر بروز هیپوگلایسمی را به صاحبانشان اطلاع دهند. Claire Pesterfieldپرستار متخصص دیابت اطفال در بیمارستان ادنبروک که خود به دیابت نوع 1 مبتلا می باشد، سگی بنام Magicدارد که قادر به تشخیص افت قند خون او در شرایط بسیار خطرناکی است.

 

تست تنفسی را جایگزین آزمایش قند خون کنید!!