وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

زنان اندام ها و سایزهای متفاوتی دارند و به همین دلیل این سوال در ذهن تان ایجاد می شود که چگونه لباس هایی را پیدا می کنید که اندام شما در آنها بیشتر جلوه می کنند؟

 

مهم این است که از تناسب و فرم بدن خود مطمئن شوید، و از مد برای برجسته کردن خصوصیات ممتاز اندام خود و پنهان کردن اشکالات اندام خود استفاده کنید.با ما همراه باشید

 

مشخص کنید که شکل و فرم بدن شما از چه نوع می باشد. به خطوط و انحناهای بدن خود توجه کنید. ببینید که چگونه این خطوط و انحناها سینه، کمر و باسن شما را به هم متصل کرده اند.

 

– انواع شکل و فرم بدن که در زیر توصیف شده اند، نوع فرم بدن زنان را توصیف می کنند نه دختران کم سن و سالی که بلوغ نشده اند. با این وجود، در برخی موارد می توان شکل بدن را قبل از بلوغ اندازه گیری کرد، مهم این است که رشد سینه، باسن و… کامل شده باشد.

 

– دور سینه، کمر و باسن خود را اندازه بگیرید. بسته به اندازه هر قسمت از بدن، می توانید مشخص کنید که شکل بدن شما از کدام نوع است و از این طریق لباس هایی را پیدا کنید که مناسب اندام شماست.

 

– بهترین” و “بدترین” نوع بدن وجود ندارد. شاید در مکانی که زندگی می کنید، نوع خاصی از فرم بدن در این دوره زمانی مد روز باشد، اما این بدان معنا نیست که نوع فرم بدن شما “بد” است.

 

– هر نوع بدنی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. شناخت نوع فرم بدن به شما کمک می کند تا در هنگام پوشیدن لباس، بهتر دیده شوید.حتی بدن مدل ها نیز در یکی از همین دسته بندی ها قرار می گیرد.

 

بدن با فرم سیبی شکل

 

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

در کل این نوع اندام با عنوان “سر سنگین” نیز توصیف می شود و تقریبا 14 درصد از زنانی که این نوع اندام را دارند ، دور سینه آنها 7/5 یا چند سانتی متر بیشتر از دور باسن آنها می باشد. فقط با نگاه کردن به آینه، می توانید ببینید که آیا بدن شما از نوع سیب است یا نه.

 

_ اندام لاغر به ویژه بازوها، اما شانه هایی پهن معمولا مشخصات بارز این نوع فرم بدن محسوب می شود.
_ وزن اصلی بدن در اطراف قسمت میانی و قفسه سینه متمرکز شده است، که به شما ظاهری با سینه های بزرگ و شکم بیرون زده می دهد.
_ اگر به طور طبیعی سینه کوچکتری دارید، پس وزن می تواند بین قفسه سینه و کمر جمع شده باشد.
_ درست در زیر قسمت وسط بدن، کمرتان می تواند کمی مشخص باشد، از این رو به این نوع بدن “سرسنگین” نیز گفته می شود.
_ با اینکه قسمت بالایی بدن تان ممکن است در طرف سنگین تر قرار داشته باشد، پاها باریکتر هستند.

 

بدن با فرم گلابی

 

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

در مقابل نوع سیب فرم گلابی قرار دارد. در این نوع بدن که پایین تنه سنگین ( یا مثلثی) است و تقریبا 20 درصد از زنان را تشکیل می دهد ، زنان باسن بزرگتری نسبت به سینه خود دارند.

 

_ اگر فرم بدن شما از نوع بدن گلابی باشد، باسن و ران نسبت به دیگر قسمت های بدن قابل توجه تر است.

_ شانه ها باریک تر می باشند و پهن نیستند.

_ معمولا به عنوان “منحتی ترین نوع بدن” بدن توصیف می شود. خیلی ساده فقط با نگاه کردن به پاهای خود متوجه این حالت می شوید که در مقایسه با دیگر اندام تان ، به طور قابل ملاحظه ای پهن تر، عضلانی تر و پُرتر هستند.

 

بدن با فرم مستطیلی

 

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

حدود 46 درصد از زنان این نوع از فرم بدن را دارا می باشند که در آن ها دور کمر با دور باسن و دور سینه یکی است. نیمرخ شما نه مثل بدن سیب و نه مثل بدن گلابی دارای انحنا نیست. در عوض، دارای کمری راست و شانه هایی صاف هستید.

_ برخلاف دو نوع بدن قبلی، بهترین روش برای شناسایی یک بدن مستطیلی، اندازه گیری آن است. پس از اندازه گیری ،متوجه می شوید که دور کمر شما ، 2/5 تا 20 سانتی متر کوچکتر از سینه هایتان است.

_ در حالت ایستاده، نباید متوجه هر گونه منحنی در اطراف ناحیه کمر شوید.

_ قفسه سینه تان، شکل اصلی اندام شما را توصیف می کند، چون در ناحیه کمر هیچ نوع منحنی وجود ندارد.

_ با وجود مستطیلی بودن، ممکن است در پایین تنه ( مشابه با پایین تنه بدن گلابی ) یک انحنا ، یا یک سینه پهن با وزن اضافی در اطراف قسمت پایین سینه داشته باشید.

 

بدن با فرم ساعت شنی

 

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

تقریبا 8 درصد زنان که کمترین نوع محسوب می شود دارای این نوع اندام هستند. اندازه دور باسن و سینه معمولا برابر هستند و دور کمر باریک می باشد.

_ برخلاف شکل های دیگر بدن، دور کمر ساعت شنی به طور قابل توجهی تعریف شده است.

_ منحنی بدن تان در قسمت های راست بهتر دیده می شوند. معمولا چربی در این قسمت ذخیره می شود.

_ با نگاه کردن به آینه متوجه می شوید که خط باسن و خط سینه ، هم عرض هستند.

_ اگر قسمت پایینی بازو گوشتی به نظر می رسد، شانه ها پهن تر دیده می شوند و قسمت پایین تنه پُر تر دیده می شود باز هم جزو بدن ساعت شنی محسوب می شوید.

 

تشخیص فرم بدن و تکنیک پوشیدن لباس مناسب (عکس)

 

ژنتیک شما تعیین می کند که چربی چگونه در سراسر بدن پخش شود؛ این نوع استعداد را نمی توان تغییر داد. با این وجود، اگر بیش از حد اضافه وزن ندارید، نوع بدن تان خیلی اغراق آمیز و آشکار نخواهد بود. زنان قد بلندتر و باریک تر نسبت به زنان چاق تر بیشتر شبیه به هم هستند.

 

شما نمی توانید کاهش وزن موضعی داشته باشید

می توانید تمرینات ورزشی خاصی را انجام دهید تا عضلات شکمی خود را صاف کنید. اما بدن شما این کار را فقط در یک نقطه انجام نمی دهد. در زنان، زمانی که لاغر می شوند، چه بخواهند و چه نخواهند، این تغییر بیشتر در اطراف سینه، باسن و کفل اتفاق می افتد.

 

نمی توانید افزایش وزن موضعی داشته باشید

بدون جراحی نمی توانید قسمتی از بدن را بزرگتر کنید. انجام تمرینات ورزشی سینه یا استفاده از کرم های پوست، سینه های شما را بزرگتر نخواهند کرد. تمرینات ورزشی مخصوص سینه فقط سینه را سفت تر و تقویت می کنند، این امر با بزرگ شدن سینه فرق می کند.

 

بعضی از فرم های بدن استعداد کاهش یا افزایش وزن در برخی نواحی بدن را دارند

انواع خاصی از بدن استعداد چاقی یا لاغری در بعضی نواحی بدن دارند. برای مثال، زنی با بدن ساعت شنی تمایل به افزایش یا کاهش وزن در سینه و باسن دارد، و در کمر خیر. اما یک زن با شکل بدن سیب تمایل به افزایش در ران ها، و نه خیلی زیاد در سینه دارد–حتی اگر وزن این دو نفر با هم یکی باشد.

 

کاردیو Cardio و تمرینات قدرتی عموما برای تغییر فرم بدن استفاده می شوند

با دانستن اینکه آیا بدن شما چربی را بیشتر حفظ می کند یا به سرعت از دست می دهد یک برنامه ورزشی برای رفع نیازهای بدن خود ایجاد کنید.عبارت «cardio» مخفف کلمه‌ی «cardiovascular» است. این عبارت عموما برای سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ‌های خونی بدن شماست به کار می‌رود.

 

اما مردم معمولاً این عبارت را به تمرینات ورزشی که باعث تقویت شبکه‌ی گردش خون می‌شود اطلاق می‌کنند. این تمرینات در یک بازه‌ی زمانی طولانی انجام می‌شود

 

که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ خون بیشتر در رگ‌ها، و نهایتاً حمل مواد مغذی و اکسیژن به تمام سلول‌ها خواهد شد.****به یاد داشته باشید که لباس ها بدن شما را برازنده نمی کند و این بدن شماست که لباس ها را برازنده می کند

 

بازیگران، مدل ها، و افرادی این چنین به خاطر نوع بدنی که دارند با پوشیدن هر لباسی، فوق العاده به نظر می رسند. در حقیقت، مدل ها برای زیباتر شدن به چیز خاصی نیاز ندارند. طراح ها در شوهای لباس مدل هایی را انتخاب می کنند که لباس ها را به بهترین وجه به نمایش گذارند.

 

فرم بدن ایده آل همیشه در طول تاریخ تغییر کرده است

در آمریکا در طول دوره ویکتوریا، فرم بدن “ساعت شنی” بهترین بود و زنان برای اینکه فرم ساعت شنی به بدنشان بدهند از گن های سفت Corset استفاده می کردند. در دهه 1920، فرم بدن ایده آل برای زنان، فرم پسرانه “مستطیلی” بود که زنان را نیازمند پوشیدن کمربند و تخت و صاف کردن سینه های بزرگ کرده بود.

 

فرم بدن ایده آل در فرهنگ های مختلف متفاوت است

یک زن آفریقایی – امریکایی ممکن است برای داشتن یک باسن خوش ترکیب و گرد ستوده شود. در حالی که ممکن است همین ویژگی در ژاپن ، ویژگی یک زن زیبا نباشد.

 

ژنتیک خود را هم در نظر بگیرید

ژن خانوادگی نقش مهمی در نوع بدن بازی می کنند. به زن های فامیل خود نگاهی بیندازید تا متوجه ژن غالب خود شوید. اگر اکثر زن های فامیل دارای نوع خاصی از بدن هستند، شانس شما هم برای داشتن چنین فرم بدنی بیشتر است. به یاد داشته باشید، فقط خانواده مادر مهم نیست، بلکه خانواده پدر هم در این رابطه نقش دارد.