وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تشدید آكنه و عوامل بروز آن

تشدید آكنه و عوامل بروز آن
بهداشت پوست: آكنه بخاطر آلودگی و كثیفی پوست بوجود نمی‏آید. ماده موجود در نوك جوش‏های سرسیاه را چربی خشك شده و سلول‏های مرده تشكیل می‏دهند كه منفذ خروجی فولیكول مو را مسدود كرده‏اند. برای مراقبت طبیعی از پوست، روزی دو بار صورت خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. شستشوی زیاد ممكن است سبب بدتر شدن آكنه شود. شستشوی مرتب سر با شامپو نیز توصیه می‏شود. اگر موهای شما چرب هستند، شاید لازم باشد كه دفعات شستشو را افزایش دهید. متخصص پوست می‏تواند در انتخاب شامپو و صابون مناسب به شما كمك كند خیلی خوب است.

مردانی كه مبتلا به آكنه هستند، باید هم ریش‏تراش برقی و هم تیغ را امتحان كنند و هر كدام را كه راحت‏تر است و جوش كمتری ایجاد می‏كند، انتخاب نمایند. اگر شما از تیغ استفاده می‏كنید، قبل از اصلاح، موی صورتتان را كاملاً با آب گرم و صابون شسته و نرم كنید و سپس از خمیر ریش برای اصلاح استفاده كنید. برای جلوگیری از زخمی شدن جوش‏ها، ریشتان را خیلی از ته نتراشید. صورتتان را فقط وقتی كه واقعاً لازم است اصلاح كنید. همیشه تیغ نو و تیز بكار ببرید.

رژیم غذایی: غذاهایی كه می‏خورید نقشی در ایجاد آكنه ندارند. متخصصین پوست در مورد اهمیت رژیم غذایی در درمان آكنه عقاید متفاوتی دارند اما مسلم و قطعی است كه رعایت یك رژیم غذایی شدید و سخت هیچ تأثیری در بهبود آكنه شما نخواهد داشت. از سوی دیگر، بعضی از مردم دریافته‏اند كه بعضی از غذاها باعث بدتر شدن آكنه در آن‏ها می‏شوند. در این صورت، از خوردن این گونه غذاها باید اجتناب كرد. بخاطر داشته باشید كه در قضاوت عجله نكنید. آكنه به خودی خود فراز و نشیب‏های زیادی دارد و گاهی بدتر و گاه بهتر می‏شود. داشتن یك رژیم غذایی متعادل حاوی كلیه مواد غذایی لازم برای رشد، بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نور خوشید: برنزه شدن پوست می‏تواند آكنه را مخفی كند ولی فواید آن زودگذر است. از سوی دیگر نور خورشید موجب پیری زودرس پوست شده و می‏تواند به پیدایش سرطان در پوست منتهی شود، لذا باید از تماس زیاد با نور خورشید، استفاده از چراغ‏های خورشیدی، آفتاب سوختگی و برنزه شدن زیاد برحذر باشید. بهتر است از یك ضدآفتاب مناسب برای پوست‏های آكنه‏ای استفاده كنید.

فرآورده‏های آرایشی: اگر از كرم‏ پودر یا كرم مرطوب كننده استفاده می‏كنید به دنبال آنهایی باشید كه فاقد چربی (Oil- Free) هستند و تنها به اینكه پایه آبی (Water- Based) داشته باشند، اكتفا نكنید. فرآورده‏هایی را انتخاب كنید كه غیرآكنه‏زا (Non- Acnegenic) و غیر كومدون‏زا (Non-Comedogenic) باشند.هر شب مواد آرایشی را با آب و صابون (و اگر صابون‏ها پوستتان را خشك می‏كنند، با شیر و لوسیون مناسب پوست‏های آكنه‏ای) از روی پوستتان پاك كنید.

یك لوسیون پوشاننده با رنگ ملایم (فرآورده‏هایی كه قرمزی، التهاب و جای آكنه را می‏پوشانند)، می‏تواند به خوبی و در نهایت سلامت ضایعات پوستتان را از نظرها مخفی نگه دارد. برای این منظور پوردهای مایع با پایه بدون روغن (Oil- Free) مناسب هستند.در موقع استفاده از فیكساتورها، اسپری‏های و ژل‏های مو، صورتتان را بپوشانید. در صورت پاشیده شدن اسپری یا ژل مو بر روی پوست صورت، ممكن است بدلیل حساسیت به مواد آرایشی آكنه بوجود آید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره