وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغییر زمان و مکان تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی

تغییر زمان و مکان تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی

تغییر زمان و مکان تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی

 

به گزارش ایران ناز ، عارف لرستانی بازیگر توانمند و مردمی سینما و تلویزیون و تئاتر ، بامداد شنبه 26 فروردین 1396 در منزل دچار ایست قلبی شد و درگذشت. همسر وی الهام ناصری میگوید شب گذشته به علت سکسکه طولانی مدت عارف به بیمارستان مراجعه کرده اند و پس از تزریق دو آمپول آرام بخش به عارف لرستانی به خانه بازگشته اند ولی پس از این تزریق همسرش در خواب دچار ایست قلبی شد 

 

مراسم تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی  آن هنرمند فقید به ساعت 11 امروز یکشنبه 27 فروردین از مقابل تالار وحدت تغییر کرد. پیش از این برگزاری مراسم تشییع پیکر بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما مرحوم عارف لرستانی به بعد از اذان ظه موکول شده بود و گفته شده بود  وداع با پیکر ظهر امروز یکشنبه 27 فروردین 96 از مسجد بلال در تهران آغاز میشود اما ساعت مراسم به ساعت 11 و مکان تشییع مقابل تالار وحدت تغییر پیدا کرد .

 

تغییر زمان و مکان تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی

 

حالا دیگر این بزرگترین رازی که به شکلی رؤیاگونه همیشه در زندگی همراهش بوده است برایش فاش شده؛ مرگ. حالا دیگر حتماً می‌داند بعد از مرگ چه اتفاقی می‌افتد، فهمیده آن طرف، ماجرا از چه قرار است.

 

عارف لرستانی، بازیگر سینما  و تلویزیون، صبح شنبه 26 فروردین‌ماه در سن ۴۵ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. مرگ برای او نقاب راز از چهره برداشته یا او نقاب مرگ به چهره کشیده است؟ او که از مرگ نمی‌ترسید، اما خب منتظرش هم نبود، مثل همه ما که منتظرش نیستیم.

 

لرستانی متولد بهمن‌ماه 1350 در کرمانشاه بود و حرفه بازیگری را با مجموعه «جنگ 77» به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد و در سریال‌هایی چون «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم» و فیلم‌هایی مثل «شام عروسی» (۱۳۸۴) و «انتخاب» (۱۳۸۳) به ایفای نقش پرداخت.

 

لرستانی علاوه بر بازیگری یکی از فعالان محیط زیست بود و همواره درمورد اتفاقات و مشکلات کشور بی‌پروا سخن می‌گفت. او برای وضعیت نامناسب محیط زیست خوزستان و ریزگردها نوشت، از «آب» نوشت و با ابراز ناامیدی از عملکرد مسئولان، از مردم خواست دلشان برای دیگر مردمان و آیندگان بسوزد، دلش برای ایران می‌تپید که اگر آب از آن گرفته شود زیبایی‌اش فرومی‌ریزد و بیابانی بیش از آن باقی نخواهد ماند. برای کولبران نوشت. از آتش سوزى، آلودگى صنعتى، سیل، اختلاس، حقوق‌هاى نجومى، خس و خاشاک نامیده شدن، شاخ بز از هم جدا کردن نوشت و گفت: «کجاى کار را اشتباه کردیم که بعضى ازمسئولین فهمیدند می‌توانند هر کارى بکنند و جوابگو هم نباشند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. هر چه بود اشتباه از خودمان بود».

 

در قبرستان «پرلاشز» پاریس بر مزار صادق هدایت شمع روشن کرده بود، پس از مرگ عباس کیارستمی نوشته بود: «موقع رفتن که می‌شود باید رفت چاره اى نیست» و برای سلامتی محمدرضا شجریان از صمیم دل آرزوی سلامتی کرده بود.

 

وی در آخرین پست اینستاگرام خود در واکنش به ثبت‌نام‌های دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری، با انتشار عکسی از خطی کودکانه با متن «آن نامرد آمد، آن نامرد زیر باران با خر آمد» نوشت: «مخالف شخصى بودن نشانه موافق اشخاص دیگر بودن نیست».

 

مرگ خبر نمی‌کند

 

لرستانی نزدیک به 15ماه پیش در صفحه شخصی اینستاگرام خود عکسی از پدر بزرگ خود گذاشته و نوشته بود: «عبدالحسین لرستانى، پدربزرگم مردى که در روستاى سیمینه سمت سراب نیلوفر کرمانشاه دفن شده. من هیچ وقت اورا ندیدم او هم هیچوقت مرا ندید، سال‌ها قبل خیلى قبل‌تر از اینکه من به دنیا بیایم مرده بود. با اینکه هیچوقت همدیگر را ندیدیم دلم می‌خواهد وقتى مردم کنار او در روستاى سیمینه دفن شوم، احساس می‌کنم کنارش آرام خواهم بود. خیال مردن ندارم اما مرگ خبر نمی‌کند.»

 

علت مرگ

 

ساعاتی پس از فوت عارف لرستانی همسر وی مدعی شد که این هنرمند بر اثر قصور پزشکی جان خود را از دست داده است و ریحانه طراوتی و خشایار الوند نیز بر این موضوع صحه گذاشتند. الوند در این باره گفت: «ظاهراً دیشب ایشان سکسکه‌اش می‌گیرد و چون مدت طولانی سکسکه‌اش بند نمی‌آمده به همراه همسرش به بیمارستان می‌روند و آنجا دو آمپول آرامبخش البته دقیق نمی‌دانم، به او تزریق می‌شود و به خانه می‌آید و می‌خوابد اما متأسفانه در خواب سکته می‌کند. عارف هیچ سابقه بیماری نداشت، ورزشکار بود و سیگار هم نمی‌کشید.»

 

در پی این سخنان روابط عمومی پزشکی قانونی با صدور بیانیه‌ای علت مرگ مرحوم لرستانی را نامشخص اعلام کرده و گفت: «ذکر خطای پزشکی بدون دلیل و سند بی‌انصافی بوده و جرم تلقی می‌شود. از طریق کالبدشکافی علت دقیق مرگ مشخص می‌شود.

 

ساعت ۲۰ شب گذشته (جمعه شب) مرحوم لرستانی به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت به دلیل سکسکه شدید مراجعه کرده که اقدامات لازم جهت رفع مشکل ایشان انجام شده است. ایشان پس از مراجعه به بیمارستان با حال عمومی مساعد مرخص می‌شود و در پرونده ایشان نیز ذکر شده که در صورت بدتر شدن وضعیت حتماً به بیمارستان مراجعه شود. علت سکسکه می‌تواند آلرژی، ریفلاکس و… باشد و این مشکل به طور اختصاصی نشانه بروز سکته نیست؛ همچنین داروهایی که برای ایشان تجویز شده سبب سکته مرحوم لرستانی نشده است.»

 

لرستانی در یکی از سکانس‌های سریال «قهوه تلخ» در نقش «بلد»، که محبوبیت بسیاری برایش به همراه داشت رو به مستشار می‌گفت: «اگر سکته بکنم، اگر بلایی به سرم بیاید مقصر تویی!»

 

حالا علت سکته عارف لرستانی همچون رازی شده است. گویی جایگزین راز برملا شده ماهیت «مرگ» برای خود او شده است. انگار رازها از بین نمی‌روند و مرگ هر رازی رازی دیگر می‌زاید.

 

واکنش چهره‌ها و هنرمندان

 

با تأیید خبر فوت لرستانی چهره‌های بسیاری در صفحات شخصی خود در فضای مجازی به این اتفاق ناگوار ناگهانی واکنش نشان دادند که از آن جمله می‌توان به کسانی چون سید حسن خمینی، پرویز پرستویی، حمید فرخ‌نژاد، امیر آقایی، محمدرضا هدایتی، احمد مهرانفر، عباس غزالی، سام درخشانی، گلاره عباسی، آناهیتا همتی، لادن طباطبایی و پژمان جمشیدی اشاره کرد.

 

مراسم تشییع و خاکسپاری عارف لرستانی یکشنبه ساعت 11 صبح در مسجد بلال صدا وسیما برگزار می شود.
به‌رغم اعلام قبلی درباره برگزاری مراسم تشییع پیکر بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما مرحوم عارف لرستانی، وداع با پیکر آن هنرمند فقید به ساعت 11 امروز یکشنبه 27 فروردین از مقابل تالار وحدت تغییر کرد.

 

پیش‌تر قرار بود که مراسم تششیع پیکر این بازیگر پس از اذان ظهر و عصر از مقابل مسجد بلال در صداوسیما برگزار شود.

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره