وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

سیلاب ناگهانی صبح دیروز 5 فروردین در شیراز مردم را به شوک و ماتم فرو برد. سیلابی مرگ آور و بسیار وحشتناک که مردم ایران را ماتم زده کرد. در ادامه این بخش خبری ایران ناز به جزئیات بیشتر این سیلاب مرگ آور سین هفت سین مردم و مسافران نورزوی شیراز می پردازیم.

به گزارش ایران ناز، در حالی که همه افکار عمومی درگیر و پیگیر اخبار سیل شمال کشور و استان‌های گلستان، مازندران و.. هستند، بررسی اخبار ایسنا نشان می‌دهد که این بار سیل در نیمه جنوبی کشور خبر ساز شد.

 

شمار قربانیان سیل در شیراز به ١٧ تن رسید.

به گزارش ایسنا، غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: جسد پسر بچه‌ای با نام سپهر آزادی فرزند آرش حدود دو و نیم ساله ساکن شیراز شناسایی شد.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

وی افزود: در میان جانباختگان شش نفر مرد، هفت نفر زن، سه پسر بچه و یک دختر بچه هستند.

استان‌های جنوبی کشور آماده سیل باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور هشدار داد و گفت: میزان بارش ۲۴ ساعت آینده خوزستان سه رقمی می‌شود و حتماً با طغیان رودخانه‌های بزرگ این استان مواجه خواهیم بود.

از ابتدای بهار سال ۹۸ شاهد فعالیت چند سیستم بارشی در بخش‌های مختلف کشور هستیم که باعث بارش شدید و حتی وقوع سیلاب در استان‌های گلستان و مازندران شد. از بعدازظهر امروز (۵ فروردین) نیز شاهد سیلاب در شهر شیراز هستیم. بنا به گفته احد وظیفه استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان طی امروز و فردا وضعیت بحرانی دارند.

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

این کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که دیشب وارد کشور شده و با شدت بسیار فعال است تا فردا (۶ فروردین) وضعیت بحرانی را برای جنوب غرب و جنوب کشور ایجاد می‌کند که در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های روزهای اخیر به این موارد اشاره شده بود.

وظیفه تاکید کرد: امروز به‌طور نسبی بارش‌ها فروکش می‌کند و فردا صبح مجدداً بارش‌ها را با شدت خواهیم داشت تا اینکه فردا بعدازظهر (۶ فروردین)، بارش‌ها در بخش غرب و جنوب غرب کاهش پیدا می‌کند و تقریباً قطع می‌شود.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها بیشتر رگباری خواهد بود، گفت: فردا در جنوب استان فارس، غرب کرمان و بخش‌های جنوبی بوشهر، بارش اوج می‌گیرد و قطعاً احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد. دراستان‌های لرستان و شمال و شرق خوزستان انتظار داریم که بارش‌های ۲۴ ساعت آینده سه رقمی شود و به حدود ۱۵۰ میلی‌متر برسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در خوزستان بارش سنگین است و رودخانه‌های بزرگ طغیان می‌کند، امیدواریم صدمات جانی به همراه نداشته باشد.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

هشدار وقوع سیلاب در تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پیش رو هشدار داد.

سید حسن رضوی اظهار کرد: بر پایه اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی از سمت جنوب و غرب کشور و گسترش آن به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز در استان تهران، احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل های سطح استان وجود خواهد داشت‪.‬

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

وی افزود: با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل های استان تهران دور از ذهن نیست‪.‬
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند‪.‌

 

احتمال طغیان رودخانه کرج

شرکت آب منطقه‌ای البرز ضمن هشدار در خصوص احتمال طغیان رودخانه کرج، از ساکنان حاشیه رودخانه و مسافران جاده چالوس خواست به رودخانه کرج نزدیک نشوند.

منطقه البرز، شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر بارش رگبار برف و باران به همراه رعد و برق در جاده چالوس، از احتمال طغیان رودخانه کرج خبر داد.

بر همین اساس از ساکنان حاشیه رودخانه کرج و مسافران عبوری از جاده چالوس خواسته شده به رودخانه کرج نزدیک نشوند.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان البرز هم ضمن اعلام تدابیر اتخاذ شده برای عبور ایمن از بحران پیش رو از شهروندان خواسته بود در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و اسکان نداشته باشند.

دقایقی قبل هم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اعلام شرایط اضطراری در استان از حضور نیروهای دستگاه‌های مختلف جهت ممانعت از توقف مسافران در مناطق پرخطر استان خبر داد.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

احتمال شکستگی برخی سدهای فرسوده استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه عمر مفید برخی سدهای استان مرکزی تمام شده، احتمال شکستگی این سدها در صورت مواجه شدن با بارش‌های سنگین وجود دارد.

به گزارش ایسنا، عزت الله آمره‌ای در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که همزمان با جلسه ستاد خدمات سفر و آئین معارفه شهردار اراک و با حضور جباری نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی‌هایی که در استان آغاز شده تا فردا ادامه خواهد داشت و این بارندگی در برخی نقاط کشور از جمله شیراز مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی افزود: به دنبال بارش‌های اخیر تمام رودخانه‌ها سیلابی شده اند و به احتمال زیاد این بارش‌ها سبب طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

پل‌دختر در خطر است!

با انتشار اخباری از تخریب بخش‌هایی از جاده قدیم پلدختر نصف شدن این جاده و به دنبال آن پل تاریخی پل‌دختر در شهرستان پل‌دختر استان لرستان، علی محمد عزیزی، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پل‌دختر در گفت‌و گو با ایسنا وضعیت کنونی پل دختر را مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از پایین دست شهر در محدوده شهرداری و انتهای خیابان‌های رسالت دچار آب‌گرفتگی شده است.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردینتصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

شماره تلفن اسکان اضطراری در شیراز اعلام شد

ستاد اسکان مرکزی در استان فارس برای اطلاع رسانی درباره کمپ‌ها، اقامتگاه‌های نوروزی و «اسکان اضطراریِ» مسافران سیل زده، شماره تلفن خود را اعلام کرد.

با وقوع سیل در شهر شیراز، مسافرانی که در چادر اسکان داشتند هم اکنون با بحران سیل روبرو شده اند، ستاد اسکان مرکزی استان فارس با شماره تلفن‌های ۳۲۲۷۲۹۰۳ و ۳۲۲۷۹۹۰۲ به کد ۰۷۱ آماده ارائه اطلاعات درباره اقامتگاه‌ها و کمپ‌های اضطراری و همچنین هدایت مسافران به اماکن سرپوشیده است.

 

مدیر کل بحران استان اصفهان: کنار مسیل و رودخانه اتراق نکنید

با هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر بارش‌های امروز و فردا، ستاد مدیریت بحران استان از مسافران و شهروندان خواست، در کنار مسیل‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنند.

به گزارش ایران ناز منطقه اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد به سبب شدت بارش باران و رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید (تندباد موقت) طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، در مناطق غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان اصفهان شرایط سیلاب‌های ناگهانی، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری انتظار می‌رود.

 

منصور شیشه فروش، مدیر کل بحران استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران استان و شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها، به ایسنا می‌گوید همه استان در آمادگی کامل به سر می‌برد و شهرداری‌ها نیز کمیته سیل برگزار کرده‌اند.

 

وضعیت آق‌قلا و ۳۷ روستای آن همچنان بحرانی است

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: با گذشت ۵ روز از آبگرفتگی در این شهرستان، هنوز وضعیت شهر آق قلا و ۳۷ روستای آن بحرانی است.

 امانگلدی ضمیر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنان ارتفاع آب در برخی از محله‌های شهر آق قلا بین یک تا یک و نیم متر است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت امدادرسانی در شهرستان، افزود: شهر آق قلا به ۵ نقطه تقسیم شده و هر نقطه به ۱۰ نفر از معتمدین محل واگذار شده تا اقلام غذایی و امدادی را بین مردم تقسیم کنند. توزیع این اقلام در روستاها نیز به دهیاران واگذار شده است.

 

تصاویر دلخراش سیل ناگهانی شیراز در 5 فروردین

 

آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به مناطق سیل‌زده

آخرین وضعیت سوخت رسانی به مناطق سیل‌زده و سایر نقاطی که وقوع سیل در آنها پیش‌بینی شده بود، تشریح شد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه تا کنون مشکلی در زمینه سوخت رسانی به مناطق سیل زده وجود نداشته است، به ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که پیش بینی وقوع سیل شده بود، ذخیره‌سازی های لازم انجام شد. در روزهای ابتدایی سیل در نقاط کلانه، آق قلا و… چند جایگاه سوخت دچار آبگرفتگی شد که درحال حاضر مشکل این جایگاه‌ها برطرف شده است.