وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تعداد دفعات مورد نیاز جرمگیری دندان

تعداد دفعات مورد نیاز جرمگیری دندان

تعداد دفعات مورد نیاز جرمگیری دندان

 

به گزارش ایران ناز رسیدگی به سلامت و بهداشت دهان و دندانها از اهمیت بسیاری برخوردار است . جرمگیری دندان سبب میشود تا از شر پلاکهای تشکیل شده روی لثه و دندانها راحت بشویم.پلاک دندانی به مرور روی دندانها تشکیل شده و بوی بدی دارد .

 

جرم رسوبی اغلب زرد رنگ بر روی دندان است که باعث بد بو شدن دهان و همچنین پوسیدگی دندان می شود. جرم دندان را باید مرتب جرم گیری کرد.

 

دفعات جرم گیری دندان در سال

 

یکی از اقداماتی که بسیاری افراد در روزهای پایانی سال انجام می دهند جرمگیری دندان هاست. چرا که فکر می کنند با جرمگیری می توان از شر بدرنگی دندان ها خلاص شد و در دید و بازدیدهای نوروزی زیباتر جلوه کرد، اما اصلا چنین باوری درست است؟ و این که می گویند جرمگیری به مینای دندان آسیب می رساند چقدر حقیقت دارد؟

 

افرادی که زیاد چای و قهوه مصرف می کنند و سیگار می کشند زودتر دچار جرم دندان خواهند شد. پس به نوعی باید جرم دندان ها را از بین ببریم.با این تصور که برای سفید شدن دندان ها هر ماه جرم گیری انجام شود، اشتباه است و این کار در کمتر از 6 ماه باعث حساسیت و آسیب رساندن به دندان ها می شود.

 

ناراحتی های لثه ای باید تحت نظر دندانپزشک درمان شود و از نظر زمان سالی یکبار با نظر دندانپزشک توصیه می شود.

 

جرم گیری دندان ها را جدی بگیرید

 

بوی بد دهان و خونریزی از مشکلات جرم گیری نکردن به موقع دندان ها است و باید این موضوع را جدی بگیریم.
رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد جرم دندانی و بیماری های دهان می شود و مشکلات زیادی به دنبال دارد. اگر جرم دندان برطرف نشود، به مرور به بافت های عمقی لثه نفوذ کرده و در نهایت منجر به تحلیل لثه و از بین رفتن زیبایی دندان ها می شود، در محیط دهان، میکروارگانیسم های مختلفی وجود دارد که پس از صرف هر وعده غذایی، همراه مواد قندی روی سطح دندان تجمع می کنند و باعث تشکیل لایه ای چسبنده و بی رنگ به نام «پلاک میکروبی» می شودکه به راحتی و با استفاده از مسواک و نخ دندان برداشته می شود.در صورتی که پلاک میکروبی به مدت طولانی روی سطح دندان باقی بماند، تبدیل به لایه ای سخت به نام جرم دندانی تبدیل می شود.

 

سالی چند بار جرم گیری کنیم

 

در صورت عدم پیگیری و درمان، لثه و استخوان اطراف دندان تحلیل می رود و در نهایت باعث لقی و از دست رفتن دندان می شود.خیلی اوقات می شنویم که فرد می گوید دندانم سالم بود، ولی لق شد و افتاد که این موضوع مربوط به بافت نگهدارنده اطراف دندان می شود که جرم، آن را از بین برده است.

 

بنابراین بهتر است افراد با مشاهده علایمی مانند التهاب و خونریزی لثه، به دندانپزشک مراجعه کنند.لایه جرم دندانی، دندان را از تحریک های سرما و گرما حفظ می کند. با برداشتن جرم ها، دندان در معرض سرما و گرما قرار می گیرد و به طور موقت دچار حساسیت دندان میشود.

 

این حساسیت گذراست و پس از مدت کوتاهی از بین می رود، استفاده از خمیردندان ضدحساسیت می تواند به رفع سریع تر حساسیت پس از جرم گیری کمک کند.

 

مطالب مرتبط:

 

کشیدن سه خودرو با دندان توسط دختر اهوازی +تصاویر

 

درمان آبسه دندان با خوردن این مواد غذایی

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره