وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تفاوت های ارگاسم زنان و ارگاسم مردان

تفاوت های ارگاسم زنان و ارگاسم مردان

تفاوت های ارگاسم زنان و ارگاسم مردان

 

در روابط جنسی , ارگاسم یا رسیدن به اوج لذت جنسی از اهمیت فوق العاده ای در زندگی مردان و زنان برخوردار است .ارگاسم زنان و مردان خیلی متفاوت به نظر می رسد، اما جالب است بدانید ارگاسم خانم ها و آقایان شباهت های زیادی دارد که در ادامه به این شباهت ها اشاره می شود

 

علیرغم اینکه ارگاسم یک مسئله مهم و جهانی است، اما هنوز در مورد ارزش و چگونگی ارگاسم مسائل و ابهامات زیادی وجود دارد که رفع آنها به بهبود روابط جنسی کمک می کند.

 

تفاوت های ارگاسم زنان و ارگاسم مردان

 

به عنوان مثال می دانید تفاوت ارگاسم خانم ها و آقایون چیست و کدام یک بهتر به ارگاسم می رسند؟

 

برای شروع باید بگوییم که ارگاسم خانم ها طولانی تر از ارگاسم مردهاست و چیزی حدود 20 ثانیه و گاهی بیشتر طول می کشد. در حالیکه ارگاسم مردها بین 3 تا 10 ثانیه طول می کشد، اما تعداد دفعات ارگاسم مردها بیشتر است.

 

بررسی هایی که در این زمینه انجام شد نشان داد که مردها در 95 درصد موارد، در زمان رابطه به ارگاسم می رسند، اما تنها 69 درصد خانم ها در زمان رابطه ارگاسم را تجربه می کنند. به علاوه بسیاری از خانم ها fake orgasm دارند، یعنی برای رضایت همسر خود تظاهر می کنند که ارگاسم شده اند.

 

به هرحال ارگاسم ارتباط زیادی به جنسیت ندارد و بیشتر به نوع رابطه جنسی شما بستگی دارد. به عنوان مثال مطالعاتی روی افراد مجرد در سنین بین 21 تا 26 سال انجام شد، در این بررسی ها مشخص شد تمام مردها با گرایش های جنسی متفاوت دارای زمان ارگاسم یکسان هستند (مردهای همجنس باز و سایر مردها دارای زمان یکسان در به ارگاسم رسیدن هستند)، اما خانم ها با گرایش های جنسی متفاوت دارای زمان ارگاسم متفاوت می باشند.

 

عامل دیگری که روی مدت زمان ارگاسم تاثیر می گذارد، ژنتیک است. پژوهشی که روی 4000 خانم دوقلو انجام شد، نشان داد که ژنتیک می تواند تا یک سوم احتمال به ارگاسم رسیدن خانم در زمان رابطه جنسی را پیش بینی کند.

 

ارگاسم چیست و چه حسی دارد؟

 

در پژوهشی که بر روی دانشجوهای یک دانشگاه انجام شد از دانشجویان خواسته شد تجربه خود را در مورد ارگاسم توضیح بدهند. و بعد آلت تناسلی طرف مقابل خود را در کلام توصیف کنند که مشخص شد تفاوت خیلی کمی بین این توصیفات وجود دارد. تمام این دانشجویان با کلمات مشابه و البته مثبت ارگاسم و آلت تناسلی فرد مقابل را توصیف کردند.

 

در زمان تحریک و برانگیختگی جنسی مغز هم در زنان و هم در مردان گردش خون را به سمت آلت تناسلی تحریک می کند و ضربان قلب و سرعت تنفس افزایش پیدا می کند.

 

در اسکن های انجام شده از مغز، در زمان برانگیختگی جنسی، بخش های فعال شده در مغز زن و مرد تفاوت های قابل توجهی نشان دادند، اما الگوی فعالیت مغز در زمان ارگاسم برای زن و مرد کاملا یکسان است،

 

در این زمان بخشی به نام اوربیتوفرونتال جانبی orbitofrontal cortex در مغز فعال می شود که مسئول منطق، ارزیابی و کنترل است که در زمان ارگاسم در زن و مرد غیر فعال می شود، به همین دلیل است که اغلب افراد در زمان ارگاسم کنترل خود را از دست می دهند.

 

شباهت ها در همینجا به پایان نمی رسند. هر دو جنسیت بعد از ارگاسم به خاطر ترشح هورمون پرولاکتین خسته و خواب آلود می شوند. نکته جالب این است که میزان هورمون پرولاکتین ترشح شده بعد از رابطه جنسی با یک پارتنر 4 برابر میزان ترشح این هورمون بعد از خودارضایی است، به همین دلیل خستگی و خواب آلودگی بعد از خودارضایی کمتر است.

 

مسئله دیگر اینکه زمانی تصور می شد ارگاسم در خواب یا همان wet dream فقط در مردها اتفاق می افتد، اما بررسی ها نشان داد که 37 درصد خانم ها هم ارگاسم شبانه nocturnal orgasm را تجربه می کنند و 30 درصد آنها طی یک سال گذشته حتما یک بار این مسئله را تجربه کرده اند.

 

حتی این تصور وجود داشت که چند ارگاسمی یا multiple orgasm فقط در خانم ها اتفاق می افتد، چون خانم ها، بر خلاف مردها، دوره تحریک ناپذیری refractory period ندارند، اما چند ارگاسمی در مردها هم مشاهده میشه.

 

*دوره تحریک ناپذیری refractory period: مدت زمانی که پس از ارگاسم مرد اتفاق می افتد و در این دوره مرد نیاز به استراحت دارد و تحریک جنسی نمی شود.

 

گرچه ارگاسم مردها همزمان با نعوظ اتفاق می افتد، اما بررسی ها نشان داده اند که مردها هم می توانند ارگاسم بدون نعوظ را تجربه کنند که می تواند قبل یا بعد از نعوظ رخ دهد.

 

کلام آخر

 

این تجربه های مشابه در مورد ارگاسم باعث ایجاد حس خوب در رابطه جنسی می شود. درست مثل زمانی که شما شخصی را در حال گریه کردن می بینید و به دلیل درک وضعیت وی برایش ناراحت می شوید. مشاهده ارگاسم پارتنر یا بخشی از آن بودن می تواند به بهبود تمایلات و تجربه جنسی کمک کند. اگر ارگاسم زن و مرد کاملا متفاوت بود، ارتباطات عاطفی هیچوقت به وجود نمی آمد.

 

ممکن است برانگیختگی جنسی و تحریک شدن بین زن و مرد کمی متفاوت باشد، اما تفاوت های اصلی در ارگاسم به تفاوت های شخصیتی مربوط می شود، تفاوت های فیزیولوژی، آناتومی و روانی. بنابراین بدن خودتان را بشناسید تا نهایت لذت را از تجربه های جنسی ببرید.

 

تفاوت های ارگاسم زنان و ارگاسم مردان