وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تلفن همراه و کودکان و چیزهای دیگر

تلفن همراه و کودکان و چیزهای دیگر
از وقتی از مدرسه بر می گرده، گوشیشو بر می داره و شروع می کنه به پیامک زدن. نه حرفی و نه سخنی. اگرم ازش سوال بپرسی یه جواب تلگرافی می ده و تموم!غذاشم که همیشه یخ می کنه تا بالاخره رضایت بده و بیاد سر سفره.خودم هیچی که از این همه سکوت دارم افسرده می شم. نگران خودشم که احساس می کنم دیگه دوست نداره توی جمع باشه……دقت کنید

از همسرم خواستم دیگه وقتی خونه می یاد به جای اینکه سرشو  دایم داخل روزنامه و تلفن و تلویزیون و .. کنه چند دقیقه ای با پسرمون هم صحبت بشه.خودمم تصمیم دارم ارتباطات خانوادگی را بیشتر کنم تا بیشتر در جمعها حضور داشته باشیم. برای این مهمونی ها هم می خوام مقرراتی تعیین کنم تا هیچ یک از ما در حضور دیگران با موبایل و بلوتوث و .. سرگرم نشیم….

امروزه به‌واسطه گسترش مدرنیته در تمام ابعاد وجودی بشر، فرزندان ما با وسایلی که محصول این فرایند جهانی است بزرگ می‌شوند. آنان ماهواره دارند، کامپیوتری دارند که می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به اینترنت متصل شوند، تلفن همراه دارند و احیانا هوس ماشین دار شدن نیز به سرشان می‌زند؛  اینان در عصر انفجار تکنولوژی، جوانی می‌کنند.

اگرچه وسایل ارتباطی ابزاری برای گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات میباشد، اما بسیاری از شرکتهای سازنده با افزودن برخی امکانات جانبی به این وسایل، کارکرد اصلی آنها را کاملاً دگرگون نموده اند. در میان انواع وسایل ارتباطی، بدون شک تلفن همراه پرکاربردترین و عمومی ترین فنآوری مورد استفاده میباشد. این وسیله ارتباطی با امکاناتی که در زمینه ارسال متنهای نوشتاری، عکسها، اتصال به شبکه اینترنت و …برقرار نموده است، امروزه به یک جزء لاینفک از زندگی تبدیل گردیده است.

هرچند فرهنگ استفاده از یک فناوری مانند تلفن همراه، جدای از فرهنگ عمومی جامعه نیست، اما به نظر میرسد این فنآوری، بالاخص به واسطه افزودن برخی خدمات جانبی، به پدیده ای مسئله ساز تبدیل شده که در مواردی حتی در تعارض جدی با فرهنگ سنتی جامعه قرار میگیرد.