وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تناسب اندام و بهترین راه برای رسیدن به آن

تناسب اندام و بهترین راه برای رسیدن به آن

به گزارش ایران ناز خیلی از افراد همچنان عقیده دارند که خوردن وعده‌های کوچک‌تر اما مکرر، بهترین گزینه برای از دست دادن چربی‌ها است. در صورتی که این تنها یک گزینه است و هیچ برتری نسبت به سایر برنامه‌های غذایی ندارد. تعادل انرژی و کیفیت غذایی چیزهایی هستند که از همه مهم‌تر می‌باشند. بحث پیرامون ساختار وعده‌های غذایی بی انتهاست،

 

بنابراین چند بحث عملی و تجربی در مورد برنامه‌های گوناگون روش تغذیه‌ را برای تان ارائه می‌دهیم.شیوه‌ای که آن را به کار می‌برید ممکن است گوناگون باشد، اما ضروری است که در مورد ساختار اولیه، تصمیم گیری درستی انجام دهید. شیوه‌ای را انتخاب کنید که با برنامه و اهداف شما جور باشد. ممکن است این شیوه هر روز یکسان باشد یا می‌تواند بسته به نحوه گذران هر روز، متفاوت باشد.

 

مثلاً کسی که ۳ شیفت ۱۲ ساعته در هفته کار می‌کند، ممکن است برنامه‌اش در روزهای کاری و تعطیل با هم متفاوت داشته باشند.در این مطلب قرار نیست درباره خودِ شیوه‌ها و جزئیات‌شان توضیح دهیم، نکته این جاست که شما باید پیش از شروع هر تغییری، یک زیربنا داشته باشید. اگر برنامه‌های غذایی شما تصادفی است، تغییرات چندان مؤثر نخواهند بود.

 

سه وعده غذا بخورید

 

مزایا: برای خیلی‌ها این ساده‌ترین روش تغذیه‌ است. شما هر روز باید فقط ۳ تصمیم بگیرید. اگر در حال حاضر با وعده‌های کوچک و مکرر راحت نیستید، می‌توانید به ۳ وعده تغییرش دهید و آسوده شوید. در واقع می‌توانید آنقدر بخورید تا سیر شوید.معایب: قانون کلی که معمولاً در مورد حجم و مقدار هر وعده وجود دارد این است که باید به مقداری بخورید که تا حدوداً یک ساعت یا نیم ساعت قبل از وعده بعدی، سیر بمانید.

 

سه وعده در روز، این پروسه را راحت می‌کند، لازم نیست زیاد فکر کنید، زمان کمتری را باید برای خوردن اختصاص دهید و قدرت مغزی بیشتری برای کارهای مهم روزمره دارید. با این حال اگر فکری که در مورد خوردن غذا یا اسنک در نزدیکی محل کارتان به سرتان می‌زند بسیار وسوسه انگیز باشد، این شیوه یعنی سه وعده در روز دیگر ساده نیست بلکه دشوار است.

 

یک تا دو وعده غذا همراه با یک یا دو اسنک

 

مزایا: برای کسی که زمانی برای خوردن صبحانه یا ناهار ندارد، این ساختار بسیار عالی است. یک اسنک مختصر در اتومبیل، مثلاً یک موز همراه با کمی آجیل، می‌تواند صبح‌ها راحت باشد. ناهار کامل سپس یک اسنک و بعد هم شام. یا این که می‌توانید یک صبحانه مفصل بخورید،

 

۲ اسنک در میان روز و یک دل سیر شام دلچسب. هر دو روش خوب است، بستگی دارد به برنامه شمامعایب: در این شیوه، شما مجبورید زمانی را برای اسنک در نظر بگیرید. به راحتی ممکن است گرسنه شوید و سراغ غذا بروید و این درست همان جایی است که بیشتر مردم، ضعیف عمل می‌کنند و در برابر وسوسه مقاومتی ندارند.

 

تناسب اندام و بهترین راه برای رسیدن به آن

 

به دفعات مشغول خوردن شدن می‌تواند خوب و جالب باشد، اما به شرطی که برنامه‌ریزی خوبی وجود داشته باشد.تداوم، کلید اساسی است، مخصوصاً اگر پای چربی سوزی در میان باشد. همچنین ضروری و مهم است که هر وعده به خوبی سهمیه بندی شود تا گرسنگی بی‌موقع سراغ تان نیاید. این مهارت نیاز به تمرین و دقت دارد.

 

پنج تا شش وعده بخورید

 

مزایا: این یک برنامه کلاسیک است که با روی کارآمدن پدیده بدنسازی باب شده است. هر چند این ساختار برای بیشتر افراد مناسب نیست، اما برای بعضی ها مفید و ارزشمند است. اگر شما وقت کافی دارید و از برنامه ریزی لذت می برید، به هر وسیله‌ای شده این روش را انتخاب کنید.

 

این روش تغذیه‌ همچنین برای آن‌هایی که فقط از خوردن مقادیر کم در زمان‌های مشخص لذت می‌برند و احساس راحتی می‌کنند عالی است و یادتان باشد، در بدنسازی خوردن وعده‌های مکرر به دلیل خاص خودش متداول شده، یعنی اگر شما مشغله‌تان وزنه زدن است،

 

به سختی می‌توانید فقط با سه وعده غذا، کالری کافی را کسب کنید. شاید لازم باشد بسته به برنامه تمرینی تان مکرراً غذا بخورید.: زمان لازم است تا به این شیوه عادت کنید. ضمناً ممکن است گاهی دردسترس نبودن وسایل مورد نیاز و یا مواد غذایی دردسرساز شود. مثلاً ممکن است مجبور شوید در اتومبیل تان چیزی بخورید و مسلماً کمی سخت می شود.

 

روزی یک وعده بخورید، روزه متناوب

 

مزایا: شیوه غیرمتعارف دیگری که وجود دارد، روزه متناوب است. راه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد، اما بگذارید از مدل یک وعده در روز، به عنوان یک نمونه عملی استفاده کنیم. مثلاً اگر شغل تان اجازه نمی‌دهد غذای خانگی بخورید و گزینه مناسب دیگری هم ندارید،

 

تناسب اندام و بهترین راه برای رسیدن به آن

 

یک وعده در روز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.روزه متناوب، همچنین برای آن‌هایی که زیاد می‌خورند و به راحتی هم سیر نمی‌شوند، مفید است. این اشخاص ابداً نمی‌توانند با شیوه وعده‌های کوچک و مکرر کنار بیایند. روزه متناوب شیوه خوبی است که با آن می‌توان وزن متعادلی را حفظ کرد.

 

معایب:روزه متناوب برای بیشتر افراد مناسب نیست و رویکردی نیست که بتوان چندان پیگیرش بود و ادامه‌اش داد. معمولاً خانم‌ها، به دلایل گوناگون، موفقیت چندانی در این شیوه ندارند. شما باید خودتان را خوب بشناسید و بررسی کنید که چه شیوه‌ای برای شما واقع بینانه‌تر است. کمال گرایی هدف نیست، ساختاری پیدا کنید که واقعاً از آن لذت ببرید و خوشایندتان باشد.

 

بدن شما، یک دستگاه تنظیم خودکار است

 

داشتن یک برنامه غذایی منظم و مشخص می‌تواند در صورت بروز هر تغییری در بدن‌تان به شما بازخوردش را نشان دهد. فزض کنیم شما همیشه ۴ وعده در روز با مقادیر مشخص و با کیفیت غذا می‌خورید. اگر ورزش جدیدی را شروع کنید یا تمرین تان را تغییر دهید،

 

بازخوردش را فوراً خواهید دید. شما می‌توانید انتخاب کنید که مثلاً یک وعده‌تان مفصل‌تر باشد، یا یک وعده را اضافه کنید و یا وعده‌های تان را کمتر اما بزرگ تر کنید. بازخورد ناثابت و حساس، کلید دورماندن از درماندگی و ناتوانی است.بدن ما انعطاف پذیر است.

 

تقریباً هر شیوه‌ای مؤثر خواهد بود، اما شما باید پیگیر باشید و برنامه‌ریزی داشته باشید. در انتخاب‌تان واقع‌بین باشید. آیا می‌توانید به مدت یک ماه، یک سال و یا پنج سال این شیوه را ادامه دهید؟ زیر ساختی را ایجاد کنید که به شما این امکان را بدهد تا همزمان با حفظ نیروی اراده، رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره