وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه هایی برای درمان آکنه توسط کندال جنر ستاره هالیوود

توصیه هایی برای درمان آکنه توسط کندال جنر ستاره هالیوود

توصیه هایی برای درمان آکنه توسط کندال جنر ستاره هالیوود

 

اگرشما هم از آکنه صورت رنج میبرید در این مطلب از ایران ناز شما را با توصیه های یکی از ستاره های هالیوود که سالیان طولانی با این مشکل پوستی درگیر بود آشنا میکنیم. اگر آکنه داريد، هرگز ترکيبات حاوي الکل به پوستتان نزنيد‎ کندال جنر يکي از ستاره هاي هاليوودي بود که يکي از بزرگترين مشکلاتش وجود آکنه هاي بسيار روي صورتش بود. 

 

توصيه هاي کندال جنر براي درمان آکنه

 

کندل جنر امروز يکي از چهره‌هاي مشهور و جذاب ‌هاليوود است اما او هميشه اين طور نبوده و نوجواني پردردسري را پشت سر گذاشته است.

 

توصیه هایی برای درمان آکنه توسط کندال جنر ستاره هالیوود

 

يکي از معضلات اين مدل معروف، مشکل آکنه‌هاي پوستي بوده است. او به گفته خودش، به قدري در 14 سالگي درگير آکنه‌هاي شديد بوده که موقع صحبت با افراد، صورتش را با دستش مي‌پوشانده يا در چشمان طرف مقابل نگاه نمي‌کرده است تا مبادا خجالت‌زده شود! اين مانکن 20 ساله به تازگي در سايت خود راز زيبايي پوستش و دستورات خانگي که درنهايت به درمان آکنه‌اش منجر شد، منتشر کرده است.

 

در ادامه اين مطلب، ضمن آنکه به دلايل بروز اين بيماري مي‌پردازيم، اشاره‌اي به درمان‌هاي خانگي ضدآکنه و بايد‌ها و نبايد‌هاي برخورد با اين معضل خواهيم داشت.

 

چرا دچار آکنه مي‌شويم؟

 

آکنه به دلايل مختلفي بروز مي‌کند. ترشح سبوم از غدد پيلو سباسه، ترشح آندروژن‌ها و هورمون تستوسترون، استرس، دستکاري زياد پوست،مصرف زياد کربوهيدرات‌ها، بسته شدن منافذ پوست و کنار آن زمينه ژنتيکي مثبت باعث بروز آکنه مي‌شود.

 

نوعي عامل باکتريايي روي پوست وجود دارد که بي‌آزار است ولي وقتي شرايط نامبرده ايجاد مي‌شود مي‌تواند بيماري‌زا شود و ايجاد آکنه کند. شايد مهم‌ترين علت پرکاري غدد سباسه و ترشح زياد چربي باشد. غد سباسه کنار ريشه موها قرار گرفته‌اند و در حالت عادي وظيفه محافظت از پوست را دارند اما فعاليت بيش از حد آنها باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌شود و تجمع چربي زيرپوست فضايي مناسب براي رشد باکتري‌ها ايجاد مي‌کند.

 

تجمع باکتري‌ها در اين ناحيه باعث التهاب و بروز کيست‌هاي ريز زيرپوستي مي‌شود. جوش‌هاي سرسياه يا کمدون نيز يکي از تظاهرات آکنه ولگاريسم است و بيشتر در صورت ديده مي‌شود. علت پيدايش کمدون جدا از علل پيدايش آکنه نيست. البته برخلاف آکنه که منشاء هورموني دارد، جوش‌هاي سرسياه به دليل ترشح زياد چربي زيرپوست بروز مي‌کنند و دليل سياهي سر آنها اکسيد شدن چربي در معرض هواست.

 

چطور آکنه را درمان کنيم؟

 

برخي داروهاي موضعي ضدآکنه با پوسته‌ريزي سبب بازشدن منافذ و راه پيدا کردن سبوم به خارج مي‌شوند. مصرف داروهاي ضدباکتريايي و آنتي‌بيوتيک‌ها يا مصرف صابون‌ها و داروهاي حاوي پراکسيد بنزول و ايزوترتينويين موضعي هم توصيه مي‌شود اما بايد با تجويز پزشک باشد زيرا مصرف تک اين نوع داروها گاهي بي‌تاثير است و عامل بروز حساسيت مي‌شود.

 

در بازار براي رفع آکنه و جوش‌هاي سرسياه محصولات فراواني از ژل و صابون و چسب وجود دارد اما در مورد تاثير‌گذاري آنها تا ترکيباتشان شناسايي نشده، نمي‌توان نظر داد. بيشتر کرم‌ها، ژل و لوسيون‌هايي که موجودند حاوي ويتامين A و پراکسيدبنزول هستند و سبب کاهش ترشح سبوم مي‌شوند و نقش ضدالتهاب موضعي دارند. پزشک ممکن است آنتي‌بيوتيک خوراکي هم تجويز کند که حداکثر 6 هفته بايد مصرف ‌شود. درمان‌هاي هورموني با استروژن و پروژسترون نيز مي‌تواند تاثير تستوسترون را که باعث بروز آکنه مي‌شود برطرف کند.

 

در نهايت ترکيبات ايزوترتينويين تجويز مي‌شود که قرص آن با نام راکوتان معروف است و تنها به صلاحديد پزشک در انواع آکنه مقاوم به درمان و سخت تجويز مي‌شود.

 

قرص ايزوترتينويين بايد مخصوصا در خانم‌ها زيرنظر متخصص و کاملا با احتياط مصرف شود. اين دارو بعد از مصرف وارد خون مي‌شود و خود را به غدد چربي مي‌رساند و جلوي ترشح چربي را مي‌گيرد، درنتيجه پوست خشک مي‌شود و آکنه فروکش مي‌کند.

 

توصيه‌هاي خانگي و سنتي براي درمان آکنه

 

– در طب سنتي گفته مي‌شود دليل بروز آکنه، حرارت کبد است و مصرف خاکشير، عرق کاسني و شاتره، شربت سکنجبين و جوش شيرين در مداواي برخي از انواع آکنه بسيار موثر است.

 

– ماسکي که کندال جنر پيشنهاد مي‌کند، مخلوطي از سفيده تخم‌مرغ و آب ليموترش است. بايد اين ترکيب را براي 30 دقيقه روي پوست استراحت داد اما اگر اين روش براي شما به هر دليلي مناسب يا موثر نبود، کافي است ماسک عسل را امتحان کنيد و نصف قاشق چاي‌خوري عسل و نصف قاشق چاي‌خوري بي‌کربنات‌سود را با هم مخلوط کنيد و روي پوستتان استراحت دهيد. ليموترش اثر خشک‌کنندگي روي جوش دارد و عسل خاصيت مرطوب‌کنندگي.

 

بايدها و نبايدهاي آکنه

 

– اگر آکنه داريد، هرگز ترکيبات حاوي الکل به پوستتان نزنيد. برخي خانم‌ها براي خشک کردن جوش از اين راه‌حل کمک مي‌گيرند، در حالي که الکل مي‌تواند باعث خشک شدن يا تحريک پوست شود و درنهايت وضعيت آکنه‌ را بدتر کند. محصولات حاوي ترکيبات ساليسيليک‌اسيد و بنزوئيل‌پروکسيد براي پوست شما مناسب‌ترند.

 

اين دو ماده از طريق کم کردن چربي اضافي پوست و بهبود دادن جوش‌هاي سرسياه و سرسفيد به‌خوبي با آکنه‌ها مقابله مي‌کنند.محصولات حاوي رتينوييد هم که از مشتقات ويتامين A هستند، از طريق بازکردن منفذهاي پوستي بسته‌شده، با آکنه مقابله مي‌کنند که باعث جلوگيري از بروز جوش‌هاي سرسفيد و سرسياه مي‌شود.

 

– برخي افراد فکر مي‌کنند نور خورشيد باعث از بين رفتن آکنه‌هايشان مي‌شود. به همين دليل مدت زيادي بدون محافظت زير نور خورشيد قرار مي‌گيرند اما اين راه نه‌تنها باعث درمان نمي‌شود، بلکه مي‌تواند به پوست شما آسيب برساند.

 

– اگر از داروهاي ضدآکنه استفاده مي‌کنيد بهتر است بدانيد بسياري از محصولات ضدآکنه حاوي موادي هستند که پوست را بيشتر مستعد آفتاب‌سوختگي مي‌کنند. استفاده بيش از حد از لوازم آرايش هم شديدا باعث تحريک‌پذيري پوست و بدتر شدن وضعيت آکنه‌ مي‌شود.

 

– فشار دادن جوش سر سياه به تخليه و بهبود آن کمک مي‌کند اما توصيه مي‌کنيم اين کار را انجام ندهيد زيرا احتمال ورود قارچ‌ها و باکتري‌هاي موجود روي دستان شما از منافذ باز وجود دارد و اين موضوع باعث عفونت مي‌شود.

 

عفونت کيست ايجاد مي‌کند و درنهايت باعث مي‌شود جاي جوش باقي بماند. براي رهايي مي‌توانيد صورتتان را چند لحظه‌اي روي بخار آب گرم بگيريد و بعد با دستمال آن را تميز کنيد. اگر براي خارج کردن کمدون‌ها اصرار داريد مي‌توانيد به متخصص مراجعه کنيد تا با سوزن‌هاي ريز ضدعفوني‌شده اين کار را انجام دهد.

 

 

توصیه هایی برای درمان آکنه توسط کندال جنر ستاره هالیوود

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره