وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جالب ترین و کامل ترین خواص ریواس

جالب ترین و کامل ترین خواص ریواس
ریواس گیاهی است که بطور طبیعی در فصل بهار تا اوایل تابستان می روید . ساقه ریواس مصرف خوراکی دارد. ریواس سرشار از فیبر است و دارای ویتامین های A و B و c ، کلسیم، سدیم و پتاسیم قابل توجه می باشد. لازم به تذکر است که برگ ریواس سمی است و باید از خوردن آن پرهیز کردریواس طبیعت  سرد دارد.مقوی ملین و کرم کش است.لوز المعده را وادار به ترشح انسولین بیشتر کرده و قند خون را کاهش می دهد.

ریواس قند، چربی و فشارخون را پایین می آورد.برای رفع جوش بدن مفید است.برای درمان درد معده و بیماری های کبدی مفید است.باعث تقویت معده و روده شده و تنظیم کننده ترشحات معده است.ریواس موجب افزایش اشتها می شود و در درمان یبوست مفید است.ریواس سستی را بر طرف میکند و شادی بخش است.
ریواس در درمان وبا و اسهال مفید است.ریواس برای تنگی نفس و بواسیر نیز مفید است.ریواس تصفیه کننده خون است.

ریواس حاوی کلسیم فراوان است و یکی از بهترین منابع دریافت کلسیم بدن است.ریواس در انگلیس در رژیم غذایی لاغری بکار می رود.توجه:ریواس به علت دارا بودن اسید اگزالیک برای بیماران کلیوی مضر است.مصرف بیش از حد ریواس در تغذیه بیماران با نارسایی قلبی نیز توصیه نمی شود زیرا ریواس حاوی مقادیر قابل توجهی از سدیم می باشد و افزایش سدیم در بدن موجب افزایش نگهداری مایعات در بافتهای بدن می شود.

معجون رنگ پریدگی ریواس:برای رفع پریدگی رنگ صورت آب ریواس؛ آب هویج (زردك)و آب سیب سرخ را به نسبت مساوی با هم مخلوط نمایید و این نوشیدنی را بنوشید.لوسیون ریواس برطرف کننده جوش و لک:ریواس رنده شده را با آب لیمو مخلوط نمایید و این لوسیون را به پوست خود بمالید.

 
این لوسیون موجب از بین رفتن جوش و لک می شود.ماسک ریواس:ریواس له شده را با مقدارى سرکه مخلوط نمایید و روى تمام صورت بمالید این ماسک براى از بین بردن کک و مک و جوش هاى چرکى و از بین بردن لک و جاى جوش مفید است.ماسک ریواس برای برطرف کردن جوشهای چرکى:پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و هفته اى سه بار روى پوست صورت بمالید خیلی مواثر است.