وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جای دادن زنجبیل در برنامه غذایی

جای دادن زنجبیل در برنامه غذایی

به گزارش ایران ناز چای زنجبیل آسان ترین راه برای اضافه کردن زنجبیل به برنامه غذایی است. می توانید چای آماده زنجبیل بخرید و یا زنجبیل تازه را دم کنید.برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد،

 

جای دادن زنجبیل در برنامه غذایی

 

سپس زنجبیل را با صافی از چای آماده شده، جدا کنید. هر روز می توانید ۳ الی ۴ فنجان چای زنجبیل بخورید.در وعده شام می توانید ۲ الی ۳ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده به سوپ یا غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید.در غذاهایی مثل کلوچه یا مافین ½ قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه کنید.

 

اگر طعم خام زنجبیل را دوست داشته باشید، می توانید به عنوان چاشنی به سالاد اضافه کنید.اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید اما بیشتر دلتان می خواهد که شیرین باشد، خودتان می توانید زنجبیل شیرین درست کنید. تهیه آن زیاد سخت نیست اما کمی وقت گیر است.

 

جای دادن زنجبیل در برنامه غذایی

 

یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خرد کنید. اندازه های آن بستگی به خودتان دارد. فقط باید بدانید که هر چقدر بزرگتر باشند دیرتر خشک می شوند.نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد.سپس زنجبیل را به آن اضافه کنید. شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد.

 

پس از ۲۰ دقیقه با یک کف گیر مشبک زنجبیل ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند.سپس زنجبیل های خشک شده را در یک ظرف در دار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه دارید.می توان از قرص های کپسول زنجبیل برای درمان برخی مشکلات استفاده کرد:

 

جای دادن زنجبیل در برنامه غذایی

 

مشکلات شکمی: اگر مشکل تهوع یا انواع سوء هاضمه دارید، مصرف روزانه یک گرم زنجبیل حال شما را بهتر می کند. می توانید مقدار آن را در هر وعده کمتر کنید، اما در وعده های بیشتری در روز بخورید. به عنوان مثال در ۲ دوز ۵۰۰ میلی گرم یا ۴ دوز ۲۵۰ میلی گرمی آن را مصرف کنید.

 

آرتروز: برای درمان آرتروز مصرف ۴ قرص ۲۵۰ میلی گرم می تواند موثر باشد.روزانه نباید بیشتر از ۴ گرم زنجبیل استفاده کنید. این مقدار هم شامل قرص ها می شود و هم شامل چای زنجبیل و غذاها.حواستان به مقدار زنجبیلی که مصرف می کنید باشد تا بدانید که آیا بیشتر از ۴ گرم مصرف می کنید یا نه.