وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

یک سری زخم هایی روی صورت ایجاد میشود که جای آن می ماند شما می توانید با روش زیر این جای زخم ها را از بین ببرید.همیشه جای زخم یا سوختگی بیانگر اتفاقی ناگوار و دردناک است. اینکه میگوییم دردناک، تنها منظورمان لحظه ی اتفاق نیست، چرا که رد بجا مانده از زخم میتواند لحظه و صحنه ی حادثه را در ذهن ما متبادر کند.

 

زخم انواع مختلفی دارد و جای زخم به مکان و محل صدمه دیده بستگی دارد و با پیشرفت علم راه های متنوعی برای از بین بردن جای زخم ارائه شده ولی در اینجا ما راهی به شما پیشنهاد میکنیم که افراد زیادی از طریق همین روش به نتیجه رسیده اند و توانسته اند جای زخم خود را محو کنند.

 

پوست به همان اندازه که سپر و محافظ بدن در برابر تمام بیماری‌هاست، آسیب‌پذیر هم هست. اتفاق‌های مختلف از یک خراشیدگی ساده گرفته تا حادثه‌ها و تصادفات می‌تواند به پوست صدمه بزند. خوشبختانه پوست قابلیت بازسازی و ترمیم خود را دارد و به محض اینکه دچار آسیب شود،

 

سلول‌های کلاژن و ترمیم‌کننده توسط جریان خون به محل آسیب‌دیدگی گسیل می‌شوند و یک لایه محافظ روی آن تشکیل می‌دهند تا از ورود میکروب و در نتیجه عفونت آن جلوگیری کنند. شکل این لایه محافظ یا همان زخم رابطه مستقیم با شدت و اندازه آسیب و توانایی بدن در ترمیم و بازسازی خود دارد.

 

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

 

در واقع بریدگی‌ها یا جراحت‌های  پوستی توسط زخم‌ها بهبود پیدا می‌کنند. اما گاهی اوقات پس از مداوای آسیب، اثر زخم باقی می‌ماند؛ عوامل مختلف از جمله عمق و اندازه زخم، محل آسیب‌دیدگی، نوع پوست، سن، ارث، جنسیت و نژاد بر چگونگی واکنش پوست شما تاثیر‌ دارند.

 

برای اینکه جای زخم‌ها روی پوست‌تان باقی نماند هر وقت دچار سانحه، آسیب‌دیدگی، ضربه‌خوردن یا بریدگی شدید حتما برای درمان زخم و پیشگیری از تشکیل جای زخم ناخوشایند یا وسیع، وقت بگذارید. جدا از مسائل زیبایی، عدم‌بهبود مناسب زخم‌ها می‌تواند مشکلاتی مانند محدودیت حرکت و ناهنجاری عضوی را به دنبال داشته باشد.

 

زخم‌ها در ابتدا صورتی رنگ هستند اما هر چه رو به بهبود می‌روند رنگ‌شان تیره‌تر و کدرتر می‌شود. اگر زخم‌ها نزدیک یک پایانه درد و محل قرار گرفتن رشته‌های عصبی باشند، ممکن است روند بهبودشان برای شما دردآور باشد. زخم عمیق مفاصل هم می‌تواند روی تحرک‌تان تاثیر گذاشته و حرکت را مختل کند.

 

به طور کلی بعد از جراحت دو نوع زخم روی پوست تشکیل می‌شود: بافت کلوئید یا بافت‌ تروفیک؛ زخم کلوئیدی که اثرش روی پوست باقی می‌ماند وقتی ایجاد می‌شود که در دوره بازسازی و ترمیم، ساختاری متکی بر بافت کلاژن به صورت متورم روی پوست تشکیل شود. عفونت در ایجاد این ضایعه پوستی تاثیر دارد.

 

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟!

 

زخم‌های کلوئیدی نسبت به قسمت آسیب‌دیده اصلی فراتر می‌روند و بیشتر روی شانه و استخوان‌های قفسه سینه دیده می‌شوند.  زخم‌های هایپرتروفیک از محل جراحت فراتر نمی‌روند، اما بافت‌شان ضخیم‌تر، برجسته و تیره‌تر است. رخم‌های هایپرتروفیک در محل‌های پیوند پوستی یا سوختگی‌های شدید دیده می‌شوند.

 

اگر می‌خواهید جای زخم و جوشگاه روی پوست شما باقی نماند به محض اینکه پوست‌تان دچار آسیب شد برای درمان آن اقدام کنید. اگر جراحت‌تان عمیق است وخونریزی دارد سعی کنید از رژیم غذایی سرشار از ویتامین K استفاده کنید، بنابراین کلم‌بروکلی، چای سبز،تخم‌مرغ، پنیر و سویا را در سبد غذایی خود جای دهید.

 

ویتامین K از ایجاد خونریزی‌های منتشر و لخته‌های بزرگ خونی جلوگیری می‌کند. حواس‌تان باشد که مرتب پانسمان زخم را عوض کرده و آن را شست‌وشو دهید تا زخم‌تان عفونت نکند.  ویتامین E قابلیت خوبی برای از بین بردن جای زخم دارد، پس بعد از بهبود جراحت و برای اینکه اثری از زخم روی پوست‌تان باقی نماند از لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید.

 

ویتامین E به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی روند بهبود و ترمیم پوست آسیب‌دیده را تسریع می‌کند. از آنجا که لوسیونها و کرمها عموما مواد شیمیایی دارند و ممکن است پوست آسیب‌دیده را تحریک کنند، بهتر است از ویتامین‌ E خالص استفاده کنید. هر چند محصولات جدیدی وارد بازار شده است که ترکیباتی حاوی ویتامین E به همراه توکوفرول یا سیترات روی دارند و به حفظ رطوبت پوست و بهبود جای زخم کمک می‌کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره