وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات اعتراض به اجرای جنجالی علیرضا خمسه در کانادا

جزئیات اعتراض به اجرای جنجالی علیرضا خمسه در کانادا

جزئیات اعتراض به اجرای جنجالی علیرضا خمسه در کانادا

 

به گزارش ایران ناز اخیرا علیرضا خمسه یا همان بابا پنجعلی سریال پایتخت که مدتیست به آمریکا رفته است با اجرای یک استند اپ کمدی در کشور کانادا باعث اعتراضات و واکنشهای شدید کاربران ایرانی شد.علیرضا خمسه در نامه ای به این انتقادها و اعتراضات واکنش نشان داد که در ادامه این مطلب میخوانید.

 

ماجرا ازین قرار است که ويدئويي کوتاه از اجراي استندآپ کمدي عليرضا خمسه در فضاي مجازي منتشر شده که انتقاد کاربران شبکه‌هاي اجتماعي را برانگيخته است.

 

علیرضا خمسه در اين برنامه که با عنوان «خمسه شو» در کشور کانادا اجرا شده، مي‌گويد:

 

جزئیات اعتراض به اجرای جنجالی علیرضا خمسه در کانادا

 

«اين قدر هوا خوبه که روي خلق‌وخوي مردم هم تأثير گذاشته. روز اولي که رسيده بودم، به جاي تهران که همه عصبي‌ان و به هم فحش ميدن، [اين جا مي‌گفتند] صبح بخير، روز خوبي داشته باشيد، سلام و… دقت کردم ديدم سگ‌هاشون هم همين جورن. وقتي رسيدم، رسما يه سگ به من گفت: هلو، گود مورنينگ!» و صداي سگ درمي‌آورد. او بعد اين طور ادامه مي‌دهد که سگ‌هاي ايراني پاچه مي‌گيرند، کلاغ‌ها هم به جاي آن که «قارقار» کنند، «قِرقِر» مي‌کنند و بر سر مردم، خراب‌کاري مي‌کنند.

 

کانادايي‌هاي نايس!

 

کاربران شبکه‌هاي اجتماعي در مخالفت با محتواي استندآپ عليرضا خمسه، از اواخر هفته قبل، صدها توئيت نوشتند و هزاران کامنت گذاشتند. پر واضح است، آن چيزي که کاربران را به خشم آورده، نه شوخي خمسه با سگ‌ها و کلاغ‌هاي تهران، بلکه قياس او بين ايراني‌ها و کانادايي‌هاست.

 

جزئیات اعتراض به اجرای جنجالی علیرضا خمسه در کانادا

 

در ماه‌هاي گذشته علاوه بر خبر زايمان نگار جواهريان در کانادا، ويدئويي از يکي از حاميان تحريم ايران که چند وقتي است از کشور متواري شده، در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد که از «مهربون بودن»، «انسان بودن» و «نايس بودن» مردم کانادا مي‌گفت و تأکيد داشت که ايراني‌ها «حسود» و «بدخواه» هستند.

 

به نظر مي‌رسد مجموع چند واقعه پي‌درپي، باعث شده کاربران نسبت به هر مقايسه‌اي با کانادايي‌ها واکنش‌هاي انتقادآميز نشان دهند، به خصوص آن که اين اتفاقات، غالباً با تحقير ملت ايران همراه بوده است.

 

واکنش‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي

 

يکي از کاربران توئيتر در واکنش به استندآپ خمسه و عصباني خواندن مردم ايران نوشت: «خوبه خمسه بدونه اگر مردم کانادا هم مثل مردم ايران هر روز هدف آماج ده‌ها عمليات رواني بودند، عصبي مي‌شدند.»

 

کاربر ديگري نيز اين گونه واکنش نشان داد: «يه مرض هست به اسم سندروم شاپرک که ميري اونور، همه چي به نظرت نايس مياد. انگار نوع پيشرفته‌اش به جناب خمسه هم سرايت کرده که کلاغ و سگ اون جا هم براش نايس شدن!»

 

شخصي ديگر به اين شکل به خمسه کنايه زد: «حاضره براي تحقير ملتش صداي سگ هم دربياره!»

 

لبه پيکان انتقاد بسياري از کاربران، به مجموعه سلبريتي‌ها بود، مثل اين توئيت: «سلبريتي موجودي است که تا زماني که تو ايرانه، ملت بزرگ و مهربان و عزيز و شريف و دوست داشتني ايران از دهنش نمي‌افته، ولي وقتي رفت خارج، شروع مي‌کنه به تحقير کردن!»

 

نامه واکنشي عليرضا خمسه به کلاغها و سگها

 

عليرضا خمسه در پاسخ به اين حملات نامه اي نوشته است. بخوانيد:

 

حضور محترم کلاغها و سگهاي نازنين سرزمين ايران زمين، عرض سلام و ادب و احترام دارم.

 

اينجانب عليرضا خمسه که مدتي است به نوع پيشرفته اي از سندروم شاپرک (سندرومي که بيمار با ابتلا به آن فکر مي کند مرغ همسايه غازه) مبتلا هستم و مراحل درمان را طي مي کنم. صادقانه اقرار مي کنم که تا همين ديروز نمي دانستم برخي از کاربران شبکه هاي اجتماعي کشور بدون جيره و مواجب و کاملاً خود جوش و عاشقانه از حريم سياسي و امنيتي شما صيانت مي کنند، وگرنه اسائه ادب نمي کردم و ناجوانمردانه شما عزيزان را با همتايان به اصطلاح نايس خارجي تان مقايسه نمي کردم.

 

فلذا ضمن پوزش از اين غفلت و خود باختگي قول ميدهم ضمن طي مراحل درمانم از اين پس بدون هماهنگي با حافظان بي مزد و منت شما قدمي از قدم بر ندارم و هميشه با الفاظ محترمانه و مودبانه از شما بزرگواران ياد کنم.

 

در حال حاضر هم مشغول خودزني هستم تا بلکه درس عبرتي شود براي آن دسته از به اصطلاح کمدين هايي که قصد داشتند در برنامه هاي آينده شان از موش ها، گربه ها، حشرات و مورچه هاي نازنين کشور مايه بگذارند. ضمنا سخني هم با آندسته از کاربران شبکه هاي اجتماعي دارم که به جاي بي تفاوتي نسبت به مسائل اقتصادي و اجتماعي اقشار زحمتکش جامعه، هميشه هشيار و بيدارِ مسايل مهمتر کشور هستند.

 

درود بر شما.