وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات اعدام محمد ثلاث متهم به رانندگی اتوبوس مرگ

جزئیات اعدام محمد ثلاث متهم به رانندگی اتوبوس مرگ

جزئیات اعدام محمد ثلاث متهم به رانندگی اتوبوس مرگ

 

به گزارش ایران ناز , محمد ثلاث که در جریان درگیریهای بین درواییش گنابادی و نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی دستگیر شده بود , صبح امروز 28 خرداد 1397 اعدام شد . حکم قصاص محمدرضا ثلاث باباجانی، سحرگاه دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۸ اجرا شد.

 

جزئیات اعدام محمد ثلاث متهم به رانندگی اتوبوس مرگ

 

به نقل از دادستانی تهران، ثلاث باباجانی در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت مامورین ناجا، آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

 

دادگاه طی دادنامه‌ی مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهی محکوم‌علیه طی دادنامه‌ی مورخ ۱۳۹۷/۲/۳ صادره از شعبه‌ی ۳۹ دیوان عالی کشور مردود شناخته شد.

 

متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۸ اجرا گردید.

 

گفتنیست جسد وی به خاک سپرده شد . وی در دادگاه چندین بار اعلام بیگناهی کرد .خانواده ی وی پس از اعدام او درخواست کرده بودند جسد محمد ثلاث مورد بررسی پزشکی قانونی برای تعیین آسیبهای جسمی و… قرار گیرد که با ان موافقت نشد.

 

ابهاماتی در اعدام محمد ثلاث توسط برخی ذکر شده است ! ایرادات حقوقی پرونده از دید وکیل مدافع محمد ثلاث به این صورت است :

 

زینب طاهری درباره اینکه آقای ثلاث نمی‌توانسته راننده اتوبوسی باشد که به سوی ماموران رانده است و مشکلات حقوقی دادگاه‌هایی که به صدور حکم اعدام برای آقای ثلاث منجر شده در دادخواست خود نوشته:

 

⚡️اتوبوسی که حمله با آن انجام شده یک اتوبوس مرسدس بنز ایران خودرو بوده است در حالیکه اتوبوسی که محمد ثلاث با آن رانندگی می‌کرده یک اتوبوس اسکانیا مونتاژ ایران یا همان شهاب بوده است و شماره پلاک اتوبوسی که در کیفرخواست آمده است با پلاک اتوبوس آقای ثلاث فرق داشته است.

 

⚡️از فرمان، دنده، سویچ و سایر قطعاتی که می‌توانسته هویت راننده را اثبات کند نمونه اثر انگشت برداشته نشده است.

 

⚡️در فیلم‌های منتشره از صحنه حادثه “اتوبوس دیوانه” هدف تیراندازی پلیس قرار گرفته و اگر آقای ثلاث راننده این اتوبوس بوده یا باید کشته می‌شده یا در اثر اصابت گلوله مجروح شده باشد، در حالیکه هیچگونه جراحت ناشی از گلوله بر سر و بدن آقای ثلاث قابل مشاهده نیست.

 

در بخشی از کیفرخواست دارا بودن گواهینامه رانندگی پایه یک به عنوان “ادله بزه انتسابی” ذکر شده است که در تناقض آشکار با “اصل برائت است.”

 

موضوع معرفی و حضور وکیل تسخیری و تعیینی رعایت نشده است و هیچ ملاقاتی بین وکیل تسخیری و متهم وجود نداشته است.

 

بازسازی صحنه جرم بدون حضور متهم و وکیل او در محل آگاهی تهران انجام شده و نه در محل وقوع جرم

 

.جزئیات اعدام محمد ثلاث متهم به رانندگی اتوبوس مرگ

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره