وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات جدید و علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم (عکس)

جزئیات جدید و علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم (عکس)

جزئیات جدید و علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم (عکس)

 

به گزارش ایران ناز پس از قتل سعید کریمیان ، مدیر شبکه های جم تی وی که برخی از بازیگران ایرانی نیز به این شبکه ها پیوسته بودند ، خبرهای جدیدی از جزئیات قتل و انگیزه قاتلان به گوش میرسد . همزمان با کشته شدن مدیر شبکه‌های «جم» که شنبه‌شب درشهر استانبول ترکیه هدف رگبار گلوله قرار گرفت، تحقیقات پلیس جنایی برای افشای رازاین جنایت آغازشد.

 

سعید کریمیان هنگامی که همراه راننده‌اش در منطقه نظامی «ماسلاک» وارد محوطه مرکز خرید «یونیک» شده بود هدف قرارگرفت. براساس اعلام رسانه‌های ترکیه، ٢٧ گلوله به بدن وی شلیک شده است. همچنین همراه وی هم کشته شده است. اما یکی دیگرازسرنشینان این خودروکه بشدت مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت.

 

جزئیات جدید و علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم (عکس)

 

هنوز مشخص نیست که عامل یا عاملان این سوءقصد چه کسانی بوده و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند.اما پلیس ترکیه تحقیقات خود را برای روشن شدن جزئیات این ماجرا آغاز کرده است.

 

روایت خبرگزاری دولتی ترکیه از قتل

 

خبرگزاری آناتولی دراین باره نوشت: خودروی حامل دو تبعه ایرانی، عصر شنبه هدف حمله مسلحانه افراد نقابدار قرار گرفت که سواربریک خودرو به سوی قربانیان آتش گشودند. در نتیجه این حمله سرنشینان خودرو کشته شدند. ساعتی بعد نیزمهاجمان، خودروی خود را در منطقه «کمربورغاز» استانبول آتش زده و گریختند.

 

سعید کریمیان کیست؟

 

سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم، سابقه عضویت در گروهک منافقین را دارد.

 

پدرش از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود که اواخر جنگ تحمیلی همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.

 

سعید کریمیان سال 1348، در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تا آغاز جنگ بین ایران و عراق تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذراند. از آنجا که پدر وی یکی از اعضای گروهک منافقین بود در اواخر جنگ و همزمان با عملیات مرصاد به همراه خانواده‌اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

 

وی بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد به همراه مادرش، در سال 1375 با حمایت‌ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس انتقال یافت و در آنجا پناهنده شد.

 

وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان‌های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه «بازل» در مقطع کارشناسی به تحصیل ادامه داد. چندی بعد، علیرضا کریمیان -عموی سعید- که همسر خود را از دست داده بود با زن برادرش ازدواج کرد.

 

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آنجا که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی‌مهری عموی خود مواجه شد و از طرفی نتوانست هزینه‌های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال 1377 سراغ برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می‌کرد رفت.

 

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (نخستین رادیوی 24 ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در امریکا تأسیس شد) فعالیت داشت، به برادرش پیشنهاد کار داد.

 

جزئیات جدید و علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم (عکس)

 

شبکه تلویزیونی جم (GEM TV) نخستین شبکه گروه جم است که در سال 2007 پخش خود را از لندن آغاز کرد. گروه رسانه و سرگرمی عمومی به انگلیسی General Entertainment and Media Group»» متعلق به سعید کریمیان دفاتری در شهرهای دبی، لندن، آنتالیا، کوالالامپور و لس‌آنجلس دارد. جم گروپ در حال حاضر52 شبکه دارد.

 

چند فرضیه برای آدمکشی

 

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند: در جریان این حادثه یک خودروی جیپ در ساعت 20:15 به خودروی کریمیان نزدیک شده، مسیر حرکت خودروی گرانقیمت کریمیان را بسته و باعث توقف خودرو شده است. سپس دو نفر از سرنشینان خودروی جیپ به شماره پلاک 34 HD 9999 که نقاب بر چهره داشتند، خودروی مورد نظر را هدف قرار داده‌اند. کریمیان پس از این حادثه به بیمارستانی در منطقه مسلک استانبول منتقل شد اما در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد. ضاربان پس از این حادثه، خودروی جیپی را که برای این قتل مورد استفاده قرار داده بودند، به آتش کشیده و متواری شدند.

 

برخی شواهد نیز نشان می‌دهد برای انجام چنین عملیاتی، برنامه‌ریزی منظمی توسط افراد محلی صورت گرفته که با نحوه عملکرد پلیس استانبول در چنین وقایعی به خوبی آشنایی داشته‌ و توانسته‌اند بر همین اساس به سرعت از محله حادثه بگریزند

 

پس ازاین ماجرا، پلیس استانبول محدوده وقوع حادثه و همچنین محدوده به آتش‌کشیدن خودروی ضاربان را بسته و عملیاتی برای شناسایی و پیگرد عوامل این اقدام جنایی توسط پلیس آغاز شده است. پس از وقوع این حادثه، برخی نزدیکان کریمیان نیز در محل حضور یافته‌اند که پلیس ترکیه از آنها درباره احتمالات و انگیزه ضاربان تحقیق به عمل آورده است.

 

گفته می‌شود کریمیان که شبکه جم را با حمایت مالی غیرمداوم راه‌اندازی کرد، عمده منابع مالی که برای راه‌اندازی این شبکه در اختیارش قرار گرفته بود را در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده بود.اما نه‌تنها این منابع از دست رفته بلکه او با طلبکاران خطرناکی نیز روبه‌رو شده بود.

 

برخی از بازیگرانی هم که طی یک سال اخیر از شبکه جم جدا شده‌‎اند از بحران مالی این شبکه در طول سال اخیر خبر داده بودند. یکی از احتمال‌های قابل طرح، منتهی‌شدن درگیری‌های اقتصادی به تسویه‌حساب مسلحانه با کریمی است؛ سناریویی که در صورت قطعیت به شایعه کشته شدن شریک کویتی‌ او نیز قوت بیشتری می‌دهد.

 

با توجه به روابط کریمیان، احتمال تسویه‌حساب درون‌سازمانی با او از سوی عوامل سازمان منافقین نیز دور از انتظار نیست. کریمیان قبلاً هرگونه ارتباط خود را با سازمان منافقین تکذیب کرده بود اما در ادامه تصاویری از او در کنار سرکرده این سازمان منتشر شد.البته هنوز هیچ کدام از این سناریوها قطعیت ندارد و باید منتظر بررسی ابعاد حادثه و شناسایی عامل این حادثه بر ای قضاوت دقیق‌تر درباره انگیزه ضاربان مدیر این شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان بود.

 

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره