وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جلوگیری از چین و چروک با این روش خوابیدن

جلوگیری از چین و چروک با این روش خوابیدن

جلوگیری از چین و چروک با این روش خوابیدن

 

به گزارش ایران ناز ارتباط چین و چروک‌ پوست صورت و دور چشم با نحوه و طرز خوابیدن دکتر جاوید حسینی، با اشاره به اینکه خواب کافی ارتباطی تنگاتنگ با سلامت پوست دارد، گفت: تحقیقات مختلف ثابت کرده بی‌خوابی و بدخوابی و به دنبال آن خستگی، می‌تواند عوارض زیادی برای پوست ایجاد کند.وی با تاکید بر خواب شبانه متناسب با نیاز هر فرد گفت: افرادی که حداقل ۶ تا ۸ ساعت در روز خواب کافی نداشته باشند، آثار خستگی روی پوستشان نمایان می‌شود.

 

حسینی با بیان اینکه خواب کافی سبب تنظیم متابولیسم بدن شده و موجب دفع مواد زاید و سمی از عضلات، کبد و پوست می‌شود، یادآور شد: هنگام خواب، دستگاه گوارش استراحت می‌کند و سیستم عصبی‌ تغییراتی می‌کند که لازمه بازسازی و بازتوانی آن است.این متخصص پوست و مو، خواب شبانه کافی را جهت مقابله با استرس ضروری دانست و گفت: خواب کافی شادابی پوست و رفع خستگی عضلات‌ را به همراه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین فرم خوابیدن برای پوست و حفظ حالت طبیعی آن، خوابیدن یه پشت است چون در این حالت هم فرم طبیعی ستون فقرات حفظ می‌شود و هم عامل کششی بر پوست تحمیل نمی‌شود.حسینی با اشاره به اینکه پیدایش چروک‌های اطراف چشم نیز با بالش‌های نامناسب مرتبط است، گفت: خواب ناکافی باعث ایجاد بی‌قراری، عدم تمرکز، خستگی و تحریک‌پذیری می‌شود و علاوه بر آن سرعت پاسخ‌دهی به محرک‌های بیرونی و قدرت هماهنگی با محیط و نیز قدرت حفظ و نگهداری اطلاعات‌ کاهش می‌یابد.

 

وی افزود: خواب نامرتب و در ساعت‌های نامنظم و نامشخص شبانه‌روز، باعث گسسته شدن ساعت‌های بیولوژیک بدن شده و تنظیم مجدد آن مدت‌ها زمان می برد. این حالت به ویژه در افرادی اتفاق می‌افتد که از لحاظ شغل ناچارند شیفت‌های شبانه داشته یا در شیفت‌های مختلفی از شبانه‌روز کار کنند.

 

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در خواب نامنظم تمام ارگان‌های بدن به نوعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: در کوتاه‌ مدت چون خواب کافی باعث راحتی عضلات صورت می‌شود، بنابراین آرامش و شادابی و کاهش خطوط صورت را پس از یک خواب راحت شبانه می توان تجربه کرد و حتی روز بعد ظاهر پوست نیز شفاف‌تر و جوان‌تر می‌شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: آثار کم‌خوابی در طولانی ‌مدت باعث بالارفتن سطح هورمون‌های استرس به طور مداوم و کاهش سطح ایمنی بدن می‌شود و این دو عامل می‌تواند باعث چین ‌وچروک‌های زودرس، شلی پوست، تیرگی دورچشم و فراهم شدن زمینه جهت ایجاد بدخیمی‌های پوست در نتیجه کاهش ایمنی بدن شود.وی در پایان یادآور شد: برای حفظ سلامت پوست باید در ساعات استراحت و پیش از خواب صورت را کاملا شست و شو داد و سپس خوابید، چون پاکی صورت آرامش ‌بخش است و می‌تواند زمینه را برای خواب آرام مهیا کند.

 

جلوگیری از چین و چروک با این روش خوابیدن

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره