وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

به گزارش ایران ناز متفقین متشکل از آمریکا، انگلیس و شوروی که فاتحان دومین جنگ جهانی محسوب می شوند، هیچگاه بابت عملکرد خود در دادگاه های بین المللی مورد سوال قرار نگرفتند. در واقع رسیدگی به جنایت های جنگی که سال‌ها پس از جنگ ادامه داشته تنها به جنایت‌های شکست خوردگان جنگ اختصاص داشته است.علاوه بر این روایت های متعددی از جنایت‌های متفقین در طول جنگ وجود دارد که با وجود انتشار آثار متعدد در مورد آنها همچنان در نیمه تاریک تاریخ این جنگ قرار دارند.

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

15هزار بمب در 18 دقیقه

 

در شمال آلمان شهر بندری نه چندان بزرگی به نام “امدن” وجود دارد که در جنگ جهانی دوم توسط هواپیماهای کانادایی در ۱۸دقیقه تا ۸۰ درصد نابود شد و به همراه ساکنانش به کام مرگ فرو رفت. در روز ۶ سپتامبر ۱۹۴۴ بود که ۱۸۱ بمب‌افکن کانادایی در عرض تنها ۱۸ دقیقه ۱۵ هزار بمب و محموله انفجاری به این شهر بندری پرتاب کردند. آخرین حمله هوایی به این شهر در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۴۵ صورت گرفت. “امدن” از جمله شهرهای اروپایی است که بیشترین صدمه و تخریب را در جنگ جهانی دوم متحمل شدند.

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

بیش از یک میلیون اسیر آلمانی کشته شدند

 

پس از سقوط هیتلر رقمی در حدود ۳ میلیون سرباز آلمانی به اسارت ارتش شوروی درآمدند و اغلب آنها به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شدند. هنگامی که ۱۰ سال بعد، آخرین گروه از این اسرا به کشورشان بازگشتند، ۱.۱ میلیون نفر از آنان در دوران اسارت جان خود را از دست داده بودند. اردوگاه هایی که سربازان آلمانی در آنها نگهداری می شدند عموما در سیبری بوده است.

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

سرنوشت شوم زنان پس از جنگ

 

مارتا هیلرز (۱۹۱۱-۲۰۰۱) روزنامه نگار آلمانی در کتابی با عنوان “یک زن در برلین” برخی گزارش های تجاوز به زنان از سوی متفقین را به ثبت رسانده است. به طور مثال طی گزارشی سربازان متفقین به یک زایشگاه و پرورشگاه خیریه یورش برده و به زنان باردار و زنانی که به تازگی وضع حمل کرده بودند تجاوز کردند.

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

آوارگی اجباری برای آلمانی ها

 

بعد از پایان جنگ جمعیتی در حدود ۱۶.۵ میلیون آلمانی به طور اجباری وادار به مهاجرت شدند. ۲ ميليون نفر از قسمت شرقي آلمان، كه بخشي از لهستان شد، رانده شده بودند. ۷ ميليون نفر ديگر نيز از سرزمين‌هاي اجدادي خود در اروپاي مركزي رانده شدند. کنراد آدرناور سیاستمدار غرب گرای آلمانی بر این باور بود که جمعیتی حدود ۶ میلیون آلمانی در جریان این تبعید اجباری جان خود را از دست داده اند. جيمز بك مورخ مي‌گويد “تطبيق سرشماري‌ها نشان داده است كه در فاصله اكتبر ۱۹۴۶ تا سپتامبر ۱۹۵۰ حدود ۷/۵ ميليون نفر در داخل آلمان ناپديد شده‌اند.”

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

گرسنگی شکنجه شایع

 

انگلیس و آمریکا حدود یک میلیون سرباز آلمانی را که اسیر شده بودند برای کار اجباری به فرانسه دادند تا در فرایند بازسازی از آنها استفاده شود. به گزارش صليب سرخ، در فاصله نه چندان طولاني پس از جنگ ۲۰۰ هزار نفر از زندانيان با گرسنگي مواجه بودند. آيزنهاور با فرستادن یک پیام فوری به مناطق تحت کنترل غرب دستور داده بود تا غذا دادن به اسیران با مجازات های عجیب مثل اعدام پاسخ داده شود. این دستور در قالب یک بخشنامه به تمامی فرمانداری ها ارسال شده بود.

 

جنایت کارانی که هیچ وقت محاکمه نشدند (عکس)

 

قطع عضو برای یادگاری!

 

در جریان جنگ جهانی دوم، برخی از کارکنان نظامی ایالات متحده اعضای بدن کارکنان خدماتی مرده ژاپنی در جبهه اقیانوس آرام را قطع می‌کردند. قطع عضو کارکنان ژاپنی شامل بریدن اعضای بدن به عنوان “یادگاری جنگی” و “غنائم جنگی” بود. دندانها و جمجمه‌ها بیش از همه به عنوان غنیمت برده می‌شد گرچه دیگر اعضای بدن هم جمع آوری می‌شد. پدیده “غنیمت بردن” به حدی شایع بود که بحث در مورد آن در مجلات و روزنامه‌ها شدیداً رخ می‌داد و گزارش شده شخص فرانکلین روزولت از یکی از نمایندگان کنگره یک “نامه بازکن” ساخته شده از بازوی یک انسان هدیه گرفته بود. دیدگاه رایجی در آمریکا وجود داشت که ژاپنی‌ها از سایر انسان ها پست تر هستند. رسانه‌های آمریکا به تبلیغ این دید نسبت به ژاپنی ها کمک می کردند، مثلاً آنان را “جانوران زرد” توصیف می کردند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره