وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جو بایدن دوباره به برجام برمیگردد

جو بایدن دوباره به برجام برمیگردد

جو بایدن دوباره به برجام برمیگردد

 

به گزارش ایران ناز جو بایدن که به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد و توانست دونالد ترامپ را شکست دهد برنامه هایی برای بازگشت به برجام دارد . ممکن است بایدن تا اواسط سال آینده میلادی با ایران به توافق موقت برسد

 

«آموس هاچستین» مشاور ارشد سابق رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که بازگشت به برجام، یکی از «اولویت‌های اصلی» وی خواهد بود.

 

جو بایدن دوباره به برجام برمیگردد

 

وی تاکید کرد که بایدن بازگشت به برجام را مدت کوتاهی پس از به دست گرفتن قدرت انجام می‌دهد.

 

هاچستین ادامه داد: «معتقدم که در ماه اول ریاست‌جمهوری بایدن شاهد آن خواهیم بود که وی به طور کامل به برجام «برنامه جامع اقدام مشترک- کوچک‌شده» باز خواهد گشت به این معنی که برخی از تحریم‌ها در ازای تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران که طی سه سال گذشته پیش برده است، لغو می‌شود».

 

جو بایدن دوباره به برجام برمیگردد

 

وی که در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مسئول تحریم‌های مربوط به بخش انرژی ایران در وزارت خارجه آمریکا بود، افزود که بایدن همچنین در صدد «برخی تغییرات» توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی از جمله تاریخ انقضای آن است

 

الجزیره در تحلیلی به تغییر دولت در آمریکا و تاثیر آن بر روابط با ایران پرداخت.به گزارش ایرانناز الجزیره در گزارشی نوشت: دولت ترامپ اقدام به تحمیل موج‌هایی از تحریم‌های اقتصادی کرد که کل بخش مالی ایران را به عنوان بخشی از کارزار “فشار حداکثری” بر ایران، در لیست سیاه قرار داد که منجر به افزایش تورم و کمبود دارو در ایران شد.

 

بایدن قول داده است که “تغییر مسیر” دهد – اما مسیر پیش رو همچنان نامشخص و پیچیده است.

 

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور منتخب که معاون رئیس‌جمهور بوده و هنگام توافق هسته‌ای که به طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک شناخته می‌شود حضور داشت، گفته است که ایالات متحده دوباره به این توافق نامه می‌پیوندد.

 

با این حال ایران گفته است که آمریکا باید قبل از اقدامات بعدی ابتدا “به قانون و تعهدات بین‌المللی خود برگردد”

 

حسن روحانی که در آستانه پایان دوره چهار ساله دوم ریاست جمهوری خود قرار دارد، اوایل ماه اوت کار خود را ترک میکند.

 

اما رم معتقد است که دو کشور می‌توانند در سال ۲۰۲۱‌، احتمالاً در نیمه دوم سال به یک توافق موقت برسند، در حالی که برای مذاکرات گسترده‌تر باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند.