وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حذف موهای زائد با لیزر

حذف موهای زائد با لیزر
هر چند استفاده از لیزر برای حذف بافت‌های اضافه و اصلاح پوست شایع شده است، ولی این عمل​می‌تواند مشکلاتی در پی داشته باشد. به همین علت با دکتر مجتبی امیری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت‌وگو کردیم که با هم مرور می​کنیم.

چه نوع لیزری برای اصلاح ضایعه استفاده می شود؟


لیزر «کم توان» جنبه درمانی دارد ولی به سبب نتیجه ضعیفی که نشان داده است، جایگاه چندان بارزی ندارد. لیزر «پرتوان» گرچه انرژی زیادی دارد ولی می تواند بافت ها را تخریب کند. هر بافت طول موج خاصی را جذب می کند؛ مثلا آب طول موج ۱۰۶۰۰ نانومتر، هموگلوبین طول موجی حدود ۵۸۰ و ملانین طول موج ۸۰۰ نانومتر را جذب می کند. پزشکان نیز بر اساس طول موج جذبی، لیزر مخصوص را برای اصلاح ضایعه مورد نظر استفاده می​کنند.

نظر شما درباره حذف موهای زائد با لیزر چیست؟


هیرسوتیسم،همان رویش موهای زائد در نواحی از بدن است که به طور طبیعی نباید در آن قسمت مویی وجود داشته باشد. مثلا خانمی که در ناحیه چانه موهای ضخیم دارد. این موها که برای خانم ها ناخوشایند است​، از طریق لیزری با طول موج ۸۰۰ نانومتر از بین می رود.
 
این لیزرها جذب رنگدانه مو شده و پیاز مو را می سوزاند بدون این که به پوست صدمه ای وارد شود. از آنجا که مو دارای چرخه رشد است، با هر بار انجام لیزر، درصدی از مو از بین می رود. لیزرهای از بین برنده مو برای از بین بردن موهای ضخیم و مشکی است و اثر خوبی روی موهای نازک ندارد.

روندکار نیز به این ترتیب است که با فاصله چهار تا شش هفته یک بار باید این کار تکرار شود. در دو تا سه جلسه ۸۰ تا ۹۰ درصد این موها از بین می رود. بنابراین یک دوره چهار تا شش جلسه ای نیاز است تا درمان تکمیل شود. در کسانی که مشکل هورمونی یا بیماری خاصی مانند
مثال های زیر
 
تخمدان پلی کیستیک ندارند، این موهای زائد تا سال ها قدرت برگشت نخواهند داشت و برگشتشان هم به صورت موهای کرکی و خیلی نازک است؛ ولی در بیماران مبتلا به مشکلات هورمونی، بازگشت موها را خواهیم داشت که باید درمان شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره