وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حساسیت غذایی از دوران جنینی

حساسیت غذایی از دوران جنینی
متخصصان اطفال تاكید می‌كنند: خوراندن زودهنگام غذاهای متنوع و مختلف به نوزادان، پیش از شش ماهگی و حتی یكسالگی از عوامل بسیار مهم در بروز حساسیت‌های غذایی محسوب می‌شود، چرا كه در این سنین، هنوز مخاط روده‌ای تكامل پیدا نكرده و به انواع مواد غذایی واكنش نشان می‌دهد.

دكتر شیروانی با اشاره به این‌كه حساسیت غذایی نوزاد حتی ممكن است از دوران جنینی نیز به دلیل وجود ریشه‌های حساسیتی در مادر وجود داشته باشد، می‌افزاید: خانم‌های بارداری كه زمینه ابتلا به آلرژی را دارند، باید طی بارداری ، مصرف مواد غذایی حساسیت‌زا چون تخم‌مرغ، بادمجان، گوجه‌فرنگی و بادام زمینی را به حداقل برسانند. همچنین دوری از اضطراب و هیجان برای مادران، در زمان بارداری ضروری است، چراكه استرس امكان بروز حساسیت را بیشتر می‌كند.

مصرف لبنیات برای مادران ممنوع!

حساسیت‌های غذایی در بیشتر موارد زمینه ژنتیكی دارد، یعنی از پدر یا مادر منتقل می‌شود، اما مواجه نشدن با مواد غذایی حساسیت‌زا در كنترل این عارضه موثر است.دكتر شیروانی می‌گوید: در برخی موارد حساسیت غذایی به طور سریع، با واكنش‌های شدید تنفسی و افت فشار خون همراه می‌شود كه بسیار خطرناك است و درمان آن به مراجعه سریع به مراكز درمانی وابسته است،

 
اما به طور شایع این نوع حساسیت به صورت واكنش پوستی یعنی اگزما همراه با دل‌درد، اسهال یا تحریك‌شدن سیستم تنفسی خود را نشان می‌دهد، اما در نوزادان معمولا حساسیت به پروتئین شیر گاو با دل‌درد، استفراغ‌های مكرر و ناآرامی كودك همراه است که این را باید بدانید.

این متخصص بیماری‌های عفونی كودكان اضافه می‌كند: در چنین شرایطی ناگزیریم به مادر رژیمی بدهیم كه در آن از مصرف لبنیات منع می‌شود. در كودكانی كه شیر خشك می‌خورند، تغییر نوع شیر خشك و مصرف شیرهای هیدرولیزه ضروری است.