وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

به گزارش ایران ناز بدون شک زندگی در فضا با زندگی روی این کره خاکی بسیار متفاوت خواهد بود و بعضی از شرایطی که در کره زمین وجود داشته و بسیار ساده به نظر می رسند در فضا به شکلی دیگر بوده و در تصور نیز نخواهد گنجید.

 

سفر به فضا همواره یکی از بزرگ ترین آرزوها و دغدغه های بشر بوده که بالاخره به حقیقت پیوست و در نیمه دوم قرن بیستم بالاخره انسان توانست سفر به فضا را تجربه نماید. وقتی که به ستاره ها خیره می شویم همه از خود می پرسیم، «اگر به فضا بروم چه اتفاقی برایم رخ خواهد داد؟ سفر به فضا چه تفاوتی با سفرهای زمینی دارد؟». تنها کسانی که می توانند جواب درست و کاملی به این سوال بدهند فضانوردانی هستند که به فضا رفته و برگشته اند.

 

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به سفر به فضا و چگونگی آن فکر کرده اید، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با اتفاقاتی که در فضا برایتان رخ خواهد داد آشنا کنیم.

 

1-با سفر به فضا قدرت دید در فضا به شدت کاهش خواهد یافت

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

سندروم فشار درون جمجمه ای اختلال بینایی یک نارسایی مربوط به بینایی است که بسیاری از فضانوردان پس از اقامت طولانی مدت در فضا به آن دچار شده اند. ناسا تاکنون تحقیقات وسیعی در مورد علل کاهش قدرت بینایی در سفر به فضا انجام داده است اما هنوز موفق نشده علت این نارسایی را دریابد. یکی از مهمترین مسایل و مشکلات مربوط به سفر به مریخ در اینده این است که تاکنون دلیل این نارسایی و روشی برای جلوگیری از آن کشف نشده است.

 

2- در سفر به فضا قد انسان چند سانتیمتر افزایش خواهد یافت

اگر تاکنون به افزایش قد فکر کرده اید باید بدانید که سفر به فضا می تواند دستکم به طور موقتی شما را به آرزویتان برساند. نبود نیروی جاذبه باعث می شود که ستون فقرات فضانوردان هنگام سفر به فضا و حضور در آن جا کمی کشیده شود. آزمایش های ویژه نشان داده که فضانوردانی که از فضا برگشته اند چندین سانت از زمان حضور در زمین بلندتر بوده اند.

 

3- قرار گرفتن در معرض تشعشعات بر روی سلامتی فرد تاثیر خواهد گذاشت

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

به منظور آمادگی برای سفر به مریخ، محققان ناسا تحقیقات زیادی را در مورد تاثیر تشعشعات در صورت اقامت دراز مدت در فضا انجام داده اند. اتمسفر موجود در مریخ نسبت به اتمسفر زمین بسیار ضعیف تر است از این رو اتمسفر مریخ به خوبی اتمسفر زمین قادر به دفع کردن تشعشعات فضایی نیست. از این رو قبل از سفر به فضا و مریخ باید تمهیدات لازم در این مورد اتخاذ شوند.

 

4- در سفر به فضا ممکن است ناخن های شما بیفتند

22 فضانورد گزارش داده اند که بعد از سفر به ایستگاه بین المللی فضایی ناخن های خود را از دست داده اند. مطالعات نشان می داد که طراحی عجیب دستکش های آن ها باعث می شده که روی ناخن های آن ها فشار وارد شود که در ادامه افتادن آن ها را در پی داشته است. این مشکل با طراحی جدید دستکش های فضانوردان حل خواهد شد.

 

5- گوش میانی هنگام سفر به فضا دیگر کار نخواهد کرد

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

گوش داخلی انسان مانند یک شتاب سنج عمل می کند. به عبارت ساده وقتی که تغییری ناگهانی در حرکت و سرعت انسان رخ می دهد گوش میانی باعث می شود که دچار سرگیجه نشده و احساس بدی نداشته باشیم. در هنگام سفر به فضا این داستان کاملاً متفاوت خواهد بود زیرا این ابزار بسیار کوچک اما موثر دیگر کارآیی خود را از دست خواهد داد. فضانوردان گزارش داده اند که در سفر به ایستگاه فضایی تا یک یا دو روز احساس ناخوشایندی داشته و نوعی حس گیجی و ناخوشی را تجره کرده اند. چنین مشکلی با اختراع جاذبه مصنوعی حل خواهد شد.

 

6- با مایعات مترشحه از بدن دچار مشکل خواهید شد

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

نبود جاذبه در فضا همواره باعث می شود که حرکت مایعات درون بدن دچار تغییر شود. برای مثال، خون به جای این که مانند زمین به اندام های تحتانی سرازیر شود در جهت عکس حرکت کرده و به سمت سر خواهد رفت. به همین دلیل است که فضانوردان هنگام بازگشت به زمین ظاهری گردتر و سری بزرگ تر دارند.

 

7- در سفر به فضا قلب کوچک خواهد شد

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

قلب نیز در هنگام سفر به فضا تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. برای مثال برای مطابقت با شرایط فضا، قلب کوچک تر شده و خون کمتری را به اندام ها پمپاژ خواهد کرد. تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده که به حل این مشکل در فضا و حتی روی زمین نیز کمک خواهد کرد.

 

8- عضلات بدن در سفر به فضا تضعیف خواهند شد

فضانوردان باید هنگام حضور در فضا به طور مداوم ورزش کنند. در صورت اقامت دراز مدت در فضا ماهیچه ها و استخوان های فرد تحلیل خواهند رفت. از این رو کسانی که به فضا سفر می کنند باید به طور روزانه ورزش کنند.

 

9- سفر به فضا ممکن است با مشکلات روانی همراه باشد

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

 

آیا آن دسته از فیلم های علمی تخیلی را دیده اید که در آن ها فضانوردان هنگام حضور در فضا دیوانه شده اند؟ این اتفاقات ممکن است در طول سفر به مریخ در واقعیت نیز رخ دهند. به همین دلیل ناسا و سازمان فضایی روسیه تحقیقات گسترده ای را برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلی انجام داده اند.

 

10- اگر لباس مخصوص در فضای باز پاره شود چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر تابحال از خود پرسیده اید که در صورت ایجاد مشکلی در فضاپیماها، فضانوردان چگونه می توانند در فضای باز زنده بمانند پاسخ شما چنین خواهد بود:فضانورد در کمتر از 15 ثانیه بیهوش خواهد شد. پس از آن نیز خفگی رخ خواهد داد. قرار گرفتن به مدت 10 ثانیه در فضای باز باعث خواهد شد که خون شما به شکل حباب دربیاید و ریه های در کمتر از 30 ثانیه از کار خواهند افتاد. روی هم رفته در کمتر از یک دقیقه فرد خواهد مرد.

 

حضور انسان ها در فضا و اتفاقات باور نکردنی (عکس)

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره