وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

اگر چه اکنون در اقصی نقاط دنیا دانشمندان و محققان بسیاری مشغول به بررسی و مطالعه در ابعاد گوناگون زندگی آنان هستند ولی هنوز رازهای زیادی بر آنها پوشیده مانده است که مهمترین و در عین حال شگفت انگیزترین آنها را می توان زبان حیوانات دانست که این امر حتی موجب پدید آمدن شاخه ای جدید، در علم «رفتاری حیوانات» به نام «صداشناسی زیستی» شده است. دانشی که سعی دارد به نشانه های صوتی حیوانات پی ببرد و در این راه به نتایج قابل توجه ای نیز دست یافته است.

 

این که حیوانات هم می توانند «با هم تکلم کنند، به گفتگو بپردازند، شورا تشکیل دهند، مشاوره کنند، کلام های عاشقانه بگویند، جشن بگیرند یا در موقع عزا و ناراحتی، نوحه سرایی کنند.» و شاید قابل تأمل باشد که بدانید اگر چه حیوانات پای بند قلمرو، خانواده، نژاد و غرایز خود هستند ولی جز در مواردی استثنایی که برای خود تعریفی خاص دارند، تمامی مشکلات و احتیاجات روزانه خود را از طریق کلام برطرف می کنند و هرگز از وسایل دفاعی خود برای همنوعشان استفاده نمی کنند. ‏

 

مهمترین عاملی که اندازه قلمرو را تعیین می کند این است که اندازه قلمرو باید چنان باشد که نر و ماده ای که در آن زندگی می کنند در هر فاصله ای از یکدیگر بتوانند بدون زحمت، صداهای یکدیگر را درک کنند. البته اندازه این قلمروها در پرندگان بسیار متفاوت است، مثلاً قلمرو این طور تعیین می شود که اگر پرنده ای در آشیانه ایستاده باشد، بتواند دیگری را در آن جا نوک بزند.

 

ما معمولا به صدای حیواناتی که در اطرافمان هستند زیاد توجه نمی کنیم، اما بسیاری از آن ها بسیار پیشرفته تر از آنچه شما فکر می کنید ارتباط برقرار می کنند. البته منظور ما این نیست که آن ها هم می توانند مثل ما فارسی صحبت کنند یا آثار شکسپیر را بخوانند، اما فرم ارتباطی این حیوانات می تواند شما را شگفت زده کند

 

گربه ها فقط در مقابل انسان ها میومیو می کنند
در واقع گربه ها در مقابل یکدیگر میومیو نمی کنند. آن ها از ابزارهای دیگری برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند مثل زبان بدن و هیس کردن، و صدای میومیوی آن ها فقط در مقابل انسان ها و مادرشان شنیده می شود. گربه ها برای سلام کردن، جلب توجه یا درخواست غذا میومیو می کنند بنابراین بچه گربه ها فقط در مقابل انسان ها و مادرشان میومیو می کنند و با این کار به شما می گویند که به چیزی نیاز دارند. این فقط یکی از تاکتیک هایی است که گربه ها برای کنترل جهان کشف کرده اند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

سگ های دشتی کاملا پیچیده هستند
به نظرتان از نظر هوش سلطان دنیای حیوانات کیست؟ شاید واقعا سگ های دشتی (سنجاب مرغزار) باهوش ترین حیوانات باشند. بله همان جوندگانی که از زیر زمین در بیابان ظاهر می شوند. محققان اخیرا صداهای آن ها را رمزگشایی کرده و فهمیده اند که آن ها پیچیده ترین زبان غیرانسانی را دارند که تا به حال مشاهده شده است.

 

ایران ناز سنجاب های مرغزار می توانند شکارچیان را با جزئیاتی شگفت انگیز از جمله گونه، اندازه و شکل توصیف کنند. هم چنین آن ها می توانند رنگ لباسی که انسان پوشیده را به یکدیگر انتقال دهند یا اینکه آیا اسلحه دارد یا خیر. باور نکردنی است، آن ها می توانند تمام این اطلاعات را تنها در یک صدا که کسری از ثانیه طول می کشد انتقال دهند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

سوسک ها از کد مورس استفاده می کنند
وقتی یک حشره چوب باشید که در یکی از هزاران تونلی پرسه می زنید که در چوب درخت حفر کرده اید، ارتباط برقرار کردن مشکل است. برای حل این مشکل نوعی سوسک که سوسک مرگ نامیده می شود از سیستمی شبیه به کد مورس استفاده می کند.

 

این سوسک سرش را با ضربات سریع به سقف تونل می کوبد و پژواکی تولید می کند که در طول تونل حرکت کرده و به بقیه سوسک های گروه پیغام او را اطلاع می دهد. آن ها اغلب چوب خانه هایی را سوراخ می کنند که در زیستگاه بومیشان، انگلستان وجود دارند و صدای این ضربات شب ها توسط ساکنان خانه شنیده می شود و آن ها را می ترساند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

فیل ها صداهای متمایزی دارند
همه ما می دانیم که انسان ها صداهای منحصربفردی دارند، اما معمولا فکر می کنیم که صدای حیوانات تقریبا یکسان است. اما زیست شناس «آندریا تورکالو» کشف کرده که فیل ها هم صداهای متمایزی دارند. او بعد از 19 سال تحقیق روی گله ای از فیل های جنگلی می توانست فورا فیل ها را بر اساس صدایشان تشخیص دهد. ایران ناز  تورکالو در حال کار روی تفسیر صداهای آن ها و گردآوری یک فرهنگ لغت فیلی است که احتمالا دارای صداهای زیادی باشد.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

مرغ ها با تخم هایشان حرف می زنند
هیچ چیز عجیبی درباره صحبت کردن یک مادر با نوزاد هنوز متولد نشده اش وجود ندارد، اما بسیاری زنان احتمالا از شنیدن واکنش جنینشان مضطرب می شوند. اما برای مرغ های مادر این یک روند طبیعی است. 24 ساعت قبل از اینکه جوجه ها از تخم در بیایند صدایشان از داخل تخم مرغ شنیده می شود. مرغ مادر هم با جوجه های مضطرب خود صحبت می کند و با حرکات آرام و مهربان آن ها را آرام می کند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

بابون ها از اصطلاحات عامیانه و خاص متنفرند
بسیاری از اصطلاحات عامیانه و خاص که فقط برای گروه خاصی معنا دارند و برای ما ناشناخته هستند همیشه آزاردهنده هستند. به نظر می رسد بابون ها هم این رنجیدگی را احساس می کنند. روی یک گروه شامل شش بابون، هزاران آزمایش در طول شش هفته انجام شد که شامل استفاده از کامپیوترهایی با صفحه نمایش لمسی بود که به آن ها مجموعه کلمات را نشان می داد.

 

برخی از این کلمات واقعی و برخی ساختگی بودند و لازم بود که بابون ها تشخیص دهند که کدام کلمات معنادار و کدام بی معنی هستند. به جای استفاده تصادفی از حروف، آن ها را طوری چیده بودند که شبیه یک کلمه واقعی به نظر برسد مثل «dran» یا «telk». بابون ها با دقت باورنکردنی توانستند 75 % کلمات ساختگی را تشخیص دهند؛ بنابراین اگر آنچه بچه های امروزی می گویند را درک نمی کنید نگران نباشید، حتی یک میمون هم می داند که آن احمقانه است.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

ممکن است شما حرف های قورباغه را نشنوید
آیا فکر می کنید سگ ها تنها حیواناتی هستند که می توانند صداهای با فرکانس بالاتر از طیف درک انسان را بشنوند؟ گونه ای از قورباغه های جنوب شرقی آسیا می توانند با استفاده از فرکانس های فراصوت ارتباط برقرار کنند که برای انسان قابل شنیدن نیست. این گونه ها می توانند صداهایی تا 38 کیلوهرتز را بشنوند و ساطع کنند که 18 کیلوهرتز بالاتر از قدرت تشخیص انسان است.

 

دانشمندان معتقدند که این قورباغه ها تکامل یافته اند که از این فرکانس های بالا در ارتباطاتشان استفاده کنند، زیرا در مناطقی با جریان های شدید آب زندگی می کنند که شنیدن فرکانس های پایین تر می تواند دشوار باشد. یا شاید هم فقط نمی خواهند شما بدانید که درباره چه چیزی صحبت می کنند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

دلفین ها یک زبان دوم یاد می گیرند
گاهی حرف زدن در خواب باعث خجالت شما می شود، اما مشاهده صداهایی که گروه دلفین ها هنگام چرت زدن تولید می کنند نشان داد که آن ها به زبان متفاوتی صحبت می کنند. دلفین های پارک آبی فرانسه در طول نمایش هایشان در معرض صداهای ضبط شده وال ها بودند. هرچند آن ها هرگز در ساعات بیداری خود این صدا ها را تقلید نکردند، اما صداهایی بسیار شبیه همان صداهایی که شنیده بودند، هنگام خوابشان ایجاد می کردند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

طوطی ها فقط از ما تقلید نمی کنند
طوطی ها نه تنها قابلیت تکرار صداهایی که می شنوند را دارند بلکه واقعا می توانند کلمات و مکالمات را هم یاد بگیرند. یک طوطی خاکستری آفریقایی به نام الکس به خاطر توانایی اش در تشخیص رنگ ها و مفاهیم انتزاعی مثل اندازه و تفاوت ها معروف شد. او حتی می توانست با مربی خود شوخی کند. طوطی های دیگری هم مثل پرودل با توانایی شگفت انگیز خود در حفظ واژگان مشهور شدند، او در زمان مرگ خود 800 کلمه می دانست و رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد و طوطی دیگری به نام نیکیسی 950 کلمه بلد است و می تواند مثل الکس شوخی کند.

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

برخی ماهی ها از زبان اشاره استفاده می کنند
خیر، آن ها مثل زبان اشاره انسان ها که با سر و دست اشاره می کنند، از تکان دادن باله هایشان استفاده نمی کنند. در عوض گروهی از ماهی ها که ماهی های گوپر مرجانی نام دارند، هنگام شکار طعمه خودشان را مثل یک تصویر پلاروید تکان می دهند تا از سایر اعضای گروهشان کمک بگیرند. وقتی طعمه آن ها وارد دام شد، بینی های خود را به سمت آن می گیرند و رقص کوچکی انجام می دهند تا حضور آن را اعلام کنند. آن ها از همین سیگنال برای قرار گذاشتن برای شکار هم استفاده می کنند و با همین روش می گویند:«هی بچه ها، بیایید آخر این هفته به شکار برویم

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

 

حقایق بی نظیر در مورد حرف زدن حیوانات (عکس)

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره