وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حقیقت درباره شایعات استخری که هاشمی در آن فوت کرد

حقیقت درباره شایعات استخری که هاشمی در آن فوت کرد

حقیقت درباره شایعات استخری که هاشمی در آن فوت کرد

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی که به صبوری و تحمل زخم زبان ها و تهمت های دلواپسان ، عادت داشت ، بعد از فوت هم مظلوم واقع شد . به حدی که آیت الله جوادی آملی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در قم فرمود:  «مظلوما حیا و میتا»

 

منظور آیت‌الله جوادی آملی این است که «هاشمی چه در حیات و چه در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است».

 

بعد از فوت آقای هاشمی انواع و اقسام شایعات درباره محلی که ایشان دچار حمله قلبی شده منتشر شده اما عموم این مطالب نادرست است.حتی عکسهایی دروغین از استخر محل فوت آیت الله هاشمی منتشر شد که مشخص شد عکسها اینترنتی و مربوط به خانه های گران قیمت کشورهای خارج از ایران همچون اوکراین است که به دروغ به محل فوت آیت الله هاشمی نسبت داده شده.

 

اندیشه پویا به نقل از محمد رضا رجبی منشی مخصوص آیت الله درباره همان «استخر» ی که درگذشت سیاست مدار مشهور ایرانی در آن اتفاق افتاد، نوشت:« بعد از فوت آقای هاشمی انواع و اقسام شایعات درباره محلی که ایشان دچار حمله قلبی شده منتشر شده اما عموم این مطالب نادرست است.

 

مثلا گفته شده آقای هاشمی در استخری لوکس و آن چنانی متعلق به فرح پهلوی دچار حمله قلبی شده است.

 

واقعیت اما این است که وقتی دفتر آقای هاشمی از ریاست جمهوری به کاخ مرمر منتقل شد ما یکی از ساختمان های ریاست جمهوری در محدوده تجریش را نیز تحویل گرفتیم تا به عنوان یک دفتر کوچک برای آقای هاشمی در دست رس باشد.

 

این ساختمان که به کوشک موسوم شده خارج از سعد آباد و در خیابان نوفلاح واقع است و ساختمانی است مانند صدها ساختمان دیگر در محدوده تجریش.

 

این ساختمان دو حیاط داشت و تصمیم گرفته شد در یکی از این دو حیاط یک استخر برای استفاده آقای هاشمی ساخته شود.

 

بنا بر این علاوه بر مرمت بخشی از بنا یک سازه فلزی بزرگ سوله مانند در یکی از دو حیاط به همراه استخر سرامیکی کوچکی داخل آن ساخته شد و کسانی که می گویند این استخر متعلق به خانواده پهلوی بوده باید بدانند که اصلا این استخر زمان پهلوی وجود خارجی نداشته است!»

 

ابهام یا شایعه دیگر درباره مرگ هاشمی رفسنجانی در این دو سه ماه این بوده که چرا شخصیتی در اندازه و آوازه او باید در استخر تنها بوده باشد.

 

به همین خاطر از آقای رجبی سوال شده «آیا پروتکل های حفاظت ایشان این گونه بود؟»

 

منشی آیت الله پاسخ داده است:

 

«این موضوع برای کسانی که از نزدیک ایشان را درک کرده باشند خیلی عادی است چون آقای هاشمی انسانی بی تکلف بود و واقعا پروتکل پذیر نبود. زمان جنگ به رغم توصیه بچه های سپاه به خط مقدم نزدیک می شد و تا پشت خط می رفت.یک بار آقای محسن رضایی گفت که از بیت امام به او تذکر اکید داده اند که مراقب جان آقای هاشمی باشد و نگذارد در منطقه برای ایشان اتفاقی بیفتد اما آقای هاشمی اجازه نمی داد کسی برای او تعیین تکلیف کند. بنا بر همین روحیه دوست داشت در استخر تنها باشد. حتی هنگام شنا در دریای شمال یا کیش هم خودش به آب می زد و محافظ ها باید دنبال ایشان شنا می کردند. بنا بر این اصلا عادت ایشان همین بود.»

 

هاشمی رفسنجانی را همه به پرگاری می شناسند خاصه در دهه اول جمهوری اسلامی که تنها رییس مجلس نبود و جنگ را هم اداره می کرد.

 

استراحت و تفریح او اما چه بود؟ منشی مخصوص می گوید: « بعد از ناهار اخبار ساعت دو بعد از ظهر رادیو را گوش می داد و بعد از اخبار یک چرت یک ساعته می زد و این عادت او هیچ وقت ترک نشد. بعد یک لیوان چای می نوشید و کار را از سر می گرفت…خیلی از شب ها مجبور بود در مجلس بماند و یا حاضری می خورد یا از غذای محافظان. بعضی وقت ها هم می گفت محافظان از بیرون برایش غذا بگیرند و معمولا دوست داشت این غذا ساندویچ باشد. احساس می کردم خوردن غذای بیرون آن هم ساندویچ تنها تفریح یا هوسی است که آقای هاشمی در کوران کارهای اجرایی به عنوان تفریح بریا خود تعریف کرده است.»

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره