وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حکم ارضا کردن زن در هنگام پریودی بدون دخول

حکم ارضا کردن زن در هنگام پریودی بدون دخول

حکم ارضا کردن زن در هنگام پریودی بدون دخول

 

به گزارش ایران ناز , نزدیکی با زن در هنگام پریود بودن و عادت ماهیانه وی حرام است اما اگر زنی را در هنگام دوران عادت ماهیانه اش از راهی به جز دخول ارضا کنیم حکمش چیست؟ احکام ارضا شدن زن در دوران قاعدگی را در ادامه این مطلب از ایران ناز میخوانیم.

 

سوال: در زمان حیض آیا زن می تواند با کمک شوهر خود (با دست) و بدون دخول از جهت جنسی ارضا شود؟

 

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند:

 

مقاربت و نزديكي جنسي در ايام عادت ماهانه بانوان حرام است. زن و شوهر نمي توانند جماع (از جلو) داشته باشند برخی از مراجع قائل به وجوب پرداخت کفاره برای نزدیکی در ایام حیض هستند. تا خانم از حیض پاک نشده است، رابطه جنسی با شوهر بر هر دو حرام است. البته سوال دیگری شاید مطرح شود که اگر خانم از حیض پاک شد اما هنوز غسل حیض نکرده آیا می تواند نزدیکی کند، اکثر مراجع فرموده اند می تواند هر چند بهتر است غسل کند.

 

ساير استمتاعات در دوران پریودی جايز است يعني زوجين مي توانند رابطه عاشقانه بدون دخول داشته باشند. و اگر مني خارج شود بايد احكام شخص جنب را رعايت نمايند و غسل جنابت كنند. بنابراين ملاعبه و تحریک کردن با دست و ماساژ اعضای تناسلی همسر به قصد خروج منی و ارگاسم اشکالی ندارند. البته كاميابي از ناف تا زانوي زن كراهت دارد، مگر آنكه از روي لباس باشد.

 

زوجين نبايد در اين ايام بكلي از هم فاصله بگيرند بلكه بايد نيازهاي جنسي و روحي هم را ارضاء كنند رعایت چنین دقتهایی همراه با برطرف کردن نیازهای جنسی همسر مستحب می باشد، بنابراین در صورت نياز، طرفين مي توانند با نوازش عاشقانه آنهم بدون دخول یکدیگر را به حالت اوج لذت جنسي برسانند.

 

پاسخ حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی:

 

دخول در قبل (فرج) در هنگام حیض جایز نیست، اما سایر استمتاعات – از جمله ارضای زن توسط شوهر بدون دخول- جایز می باشد.

 

بنابراین آنچه که هنگام حیض حرام است (جماع) نزدیکی با زن از راه فرج (جلو) است، اما ارضای زن به غیر از جماع مانعی ندارد؛ مانند ملاعبه، نوازش و …

 

حکم ارضا کردن زن در هنگام پریودی بدون دخول

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره