وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حکم زندان برای مجری معروف تلوزیون به جرم آزار جنسی

حکم زندان برای مجری معروف تلوزیون به جرم آزار جنسی
استیوارت هال مجری باسابقه بی‌بی‌سی به 15 ماه زندان به خاطر 14 مورد آزار جنسی دختران جوان محکوم شد. پس از انتشار این خبر، بی‌بی‌سی بیانیه‌ای صادر و بیان کرد از رخ دادن برخی از این جرم و جنایت‌ها در زمانیکه هال در این شبکه کار میکرده شوکه شده است. به گزارش ایران ناز هال 83 ساله ماه مه امسال به جرایم خود اعتراف کرد.

به گفته بی‌بی‌سی، کریسپین آیلت وکیل هال برای کاهش محکومت این مجری گفت: «او فقط 13 مورد آزار جنسی دارد درحالیکه جیمی سویل، 1300 مورد آزار جنسی انجام داده است. هال که پیشتر مجری برنامه تلویزیونی هم بوده، تهدیدگری فرصت‌طلب بوده است. او در فاصله 1968 تا 1986، 13 دختر 9 تا 17 ساله را مورد آزار جنسی قرار داده است.

قاضی درباره جرایم هال گفت: اینها نیمه تاریک شما هستند، نیمه‌ای که از دید مردم تا به امروز پنهان بوده است، نیمه‌ای که به لطف جایگاهتان به عنوان ستاره‌ای بانفوذ موفق به مخفی کردنش شده بودید. این درحالی است که هال سه ماه پیش اتهام آزار جنسی را مسخره و بدون اساس خوانده بود. او که از سال گذشته و اعلام اولین اتهام از کار کناره گرفته بود، از سوی بی‌بی‌سی از کار اخراج شده است.

مسئول این پرونده لیندا دابز بود که نتایج تحقیقاتش بخشی از پرونده در حال جریانی درباره فرهنگ و عملکرد بی‌بی‌سی در زمانی است که جیمی سویل به عنوان مجری در این شبکه کار می‌کرد. سویل در حال حاضر متهم به بزرگترین پرونده آزار و اذیت جنسی است.

هال در نیم قرن گذشته یکی از چهره‌های آشنای دنیای خبری بریتانیا بود. او در دهه 1970 اجرای برنامه It’s a Knockout را برعهده داشت و اخیرا به عنوان مفسر فوتبال در برنامه زنده رادیو بی‌بی‌سی5 کار می‌کرد. او همچنین تا زمان دستگیری‌اش در «رادیو تایمز» به‌صورت هفتگی مقاله ورزشی می‌نوشت. نتایج تحقیقات دابز به زودی بطور کامل منتشر خواهد شد.