وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اثرات جالب خوردن خیار در زنان باردار

اثرات جالب خوردن خیار در زنان باردار

اثرات جالب خوردن خیار در زنان باردار

 

به گزارش ایارن ناز ، زنان باردار باید از مواد غذایی دارای فیبر در رژِم غذایی خود استفاده بیشتری کنند تا مشکل دفع و گوارش انها ساده تر انجام شود . خانمها در دوران حاملگی خود باید بسیار مراقب باشند تا تمام مواد غذایی و ویتامینهای مورد نیاز خود را به بدنشان برسانند . یکی از خوراکیهای مفید در دوران بارداری خوردن خیار است که خاصیت های بسیاری برای بدن دارد . در کنار آن نباید از مضرات مصرف خیار غافل شد . مقدار بالای آب (۹۵% حجم خیار را آب تشکیل می دهد) و تنوع مواد مغذی در کنار کالری کم، خیار را به میوه ای مناسب برای زنان باردار تبدیل نموده است. مقاله «خیار در بارداری – خواص و مضرات خیار در دوران بارداری» در دو بخش اصلی خود ابتدا به بیان مهمترین فواید خیار برای زنان باردار پرداخته و سپس عوارض و مضرات احتمالی خیار در این دوران را معرفی نموده است.

 

پیشگیری از بروز کم آبی و تشنگی

 

از آنجایی که بیش از نیمی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد، دریافت آب کافی برای عملکرد طبیعی سیستم های مختلف بدن ضروری است. آب همچنین برای تشکیل بزاق و خنک کردن بدن از طریق تعریق بسیار مهم است. کم بودن میزان آب دریافتی می تواند منجر به کم آبی بدن شود؛ کم آبی بدن نیز در موارد حاد موجب بروز خستگی، لرز و گرفتگی عضلانی می شود. بخش قابل توجهی از وزن خیار (۹۵%) را آب تشکیل می دهد و مصرف آن مانع از بروز کم آبی بدن در دوران بارداری می شود.

 

بهبود گوارش و رفع یبوست در بارداری با خوردن خیار

 

خیار سرشار از آب و فیبر است؛ آب و فیبر مهمترین عناصر برای برخورداری از فرآیند هضم سالم مواد غذایی هستند. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در خیار باعث می‌شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد. اگر دچار یبوست هستید توصیه می‌کنیم که هر روز خیار میل کنید زیرا مصرف منظم خیار در بارداری یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می‌شود.

 

پوست خیار نیز سرشار از فیبر است. پوست خیار حاوی فیبر نامحلول است که باعث افزایش حجم مدفوع شده و با افزایش سرعت حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش به دفع بهتر و سریع تر مواد زائد از بدن کمک می کند. بنابراین خوردن خیار با پوست احتمال بروز یبوست و بواسیر که از مشکلات رایج دوران بارداری هستند را کاهش می دهد.

 

خیار، سرشار از آنتی اکسیدان

 

خیار سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، لوتئین و زیگزانتین است. این آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کنند.

 

 افزایش استحکام استخوان ها

 

هر فنجان خیار خرد شده حدود ۱۹% از ویتامین K مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. ویتامین K نقشی اساسی در افزایش استحکام استخوان ها دارد. بر اساس نتایج مطالعه ای که در ژورنال «تغذیه» به چاپ رسیده است، ویتامین K می تواند با افزایش تراکم استخوانی و بهبود تعادل کلسیم در بدن نرخ شکستگی استخوان را کاهش دهد. بدن انسان در زمان ساخت استخوان ها نیز از ویتامین K استفاده می کند و این موضوع در مورد زنان از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین ویتامین K موجود در خیار نقش بالقوه ای در افزایش استحکام استخوان ها در دوران بارداری دارد.

 

مضرات خیار در بارداری

 

در افراد دارای حساسیت، خوردن مقدار بیش از حد خیار در دوران بارداری می تواند باعث تجمع گاز روده و در نتیجه بروز مشکلاتی مانند سوء هاضمه، نفخ و آروغ شود.

 

برخی شواهد حکایت از آن دارد که خوردن خیار در دوران بارداری ممکن است با بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش دهان، ورم کردن و … همراه باشد.

 

خیار ماده ای ادرار آور است و تاثیر زیادی در افزایش تعداد دفعات ادرار کردن دارد. موضوعی که با توجه به شرایط خاص بدنی در دوران بارداری می تواند باعث ناراحتی و کلافگی فرد می شود.

 

مطالب مرتبط:

 

روش تهیه سالاد ترشی خیار خوشمزه

 

ماجرای عجیب دختر باکره با علائم بارداری +تصاویر

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره