وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص سرکه سیب در بارداری

خواص سرکه سیب در بارداری

سرکه سیب در بارداری

سرکه سیب در بارداری در دوران بارداری به دلیل تغییرات شدید هورمونی و به هم ریختم سیستم بدن نباید از هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی استفاده کرد زیرا می تواند سلامت جنین و مادر را به خطر بی اندازد، اما در مقابل مواد غذایی وجود دارد که به رشد هر چه بهتر جنین و بهبود وضعیت مادر کمک می کند که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیرات سرکه سیب در بارداری بپردازیم.

خواص سرکه سیب در بارداری

اما آیا سرکه سیب در طول بارداری مضر است؟
سرکه سیب فقط به شرطی برای جنین ضرر ندارد که کاملا پاستوریزه شده باشد. سرکه سیب غیر پاستوریزه شده می تواند برای جنین خطرناک باشد و موجب سقط جنین شود. حتی ممکن است بعد از به دنیا آمدن کودک دچار مشکلات فراوانی شود. اجازه بدهید در مورد مزیت های سرکه سیب پاستوریزه شده در بارداری با شما صحبت کنیم:

بیشتر مادران در مورد مصرف سرکه سیب در بارداری کمی شک دارند زیرا می ترسند که تاثیرات منفی بر روی جنین خود داشته باشند، اما باید گفت که تحقیقاتی بر روی این موضوع وجود ندارد که نشان دهد سرکه سیب برای زنان حامله بی خطر و خطر ساز می باشد، از این رو برای مصرف هر گونه مواد غذایی باید از نوع پاستوریزه آن استفاده کنند چون انواع غیر پاستوریزه سرکه سیب می تواند حاوی مقادیر زیادی باکتری باشد و به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن جنین او را مبتلا به بیماری های خطرناکی کند.

تاثیرات استفاده از سرکه سیب در بارداری
سرکه سیب بیشتر برای زنان حامله که دچار مشکل اسید معده هستند می تواند مضر باشد زیرا می تواند باعث بیشتر شدن اسید معده شود، همچنین زنان باردار بهتر است قبل از استفاده از سرکه سیب حتما با پزشک خود مشورت کنند. در هر صورت نمی توان گفت که سرکه سیب برای زنان باردار مضر است، بلکه استفاده از انواع پاستوریزه سرکه سیب آن در مقادیر کم می تواند برای زنان باردار تاثیرات مثبتی داشته باشد که این تاثیرات شامل:

خواص سرکه سیب در بارداری

۱. درمان ویار صبحگاهی
وجود اسید استیک در بدن می تواند به تنظیم سطح کلی اسید در بدن بپردازد و همچنین می تواند از بروز اسهال و استفراغ های ناشی از حاملگی جلوگیری نماید، سوزش معده در بارداری معمولا با ورود به هفته دوازدهم بارداری مادر اتفاق می افتد که در این زمان مادر می تواند با استفاده از مقدار کمی سرکه سیب از میزان این اسید بکاهد.

۲. درمان مشکلات معده و کمک به هضم غذا
یکی از خواصی که سرکه سیب دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیک است که می تواند با انواع باکتری های مضر درون معده مبارزه کند و آن ها را از بین ببرد، و در مقابل سرکه سیب کمک می کند تا باکتری های مهم و مفید بدن چند برابر شوند که در نتیجه سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند و هضم غذا به بهترین شکل صورت می گیرد.از آنجایی که مشکلات مربوط به معده در دوران بارداری زیاد تر می شود شما می توانید برای برطرف کردن این مشکلات از سرکه سیب استفاده نمایید.

۳. کنترل فشار خون و کلسترول در بارداری
وجود اسید استیک در سرکه سیب از فعالیت آنزیم هایی که باعث افزایش فشار خون می شود بکاهد و آن را در حد نرمالی نگه دارد، از این رو شما باید برای مصرف آن به اندازه ۳ قاشق غذا خوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه و سپس نوش جان کنید.

۴. کنترل وزن در بارداری
یکی از مهم ترین دغدغه مادران امروزی برگشتن به تناسب اندام بعد از حاملگی می باشد، از این رو سرکه سیب می تواند وزن شما را در حاملگی کنترل می کند و باعث می شود از میزان اشتهای کاذب شما را نسبت به خوراکی های شیرین بکاهد.

خواص سرکه سیب در بارداری

۵. برطرف کننده بوی بد
مصرف سرکه سیب در دوران حاملگی می تواند بوی بد بدن را که در دوران بارداری به وجود می آید را از بین ببرد، در واقع علت این بوی بد وجود باکتری ها و مخمر ها می باشد.

۶. جلوگیری از ایجاد آکنه
در بسیاری از زنان حامله به دلیل بالا رفتن سطح هورمون آندروژن باعث می شود که پوست صورتشان چرب شود که این چربی باعث بروز اکنه در زنان باردار می شود، همچنین شما می توانید با استفاده از سرکه سیب و مالیدن آن بر روی صورت از میزان چربی صورت بکاهد و منافذ باز پوست را به طور کامل ببندد.

۷. جلوگیری از عفونت های ادراری
یکی از نشانه های عفونت ادراری ادرار تیره رنگ می باشد، که زنان باردار می توانند از سرکه سیب به عنوان یک درمان کننده طبیعی عفونت ادراری در حمام استفاده کنند، سرکه سیب می تواند از ایجاد مخمر جلوگیری کند و از پیشرفت عفونت هم جلوگیری کند.

زمان محدود کردن سرکه سیب در دوران حاملگی
از آنجایی که بارداری زنان با یکدیگر متفاوت می باشد و شبیه هم نیست، اما به طور کلی تمام زنان باردار، در سه ماه دوم و سوم بارداری در معده خود احساس سوزش زیادی می کنند، از این رو مصرف سرکه سیب در این زمان باید محدود شود چرا که سرکه سیب خاصیت اسیدیته زیادی دارد که منجر به سوزش بیشتر معده خواهد شد.

عوارض سرکه سیب برای زنان باردار
علاوه بر این که سرکه سیب خواص بی نظیری را با خود به همراه دارد دارای یک سری عوارض می باشد که مربوط به استفاده از سرکه سیب در بارداری است، مصرف زیاد و بیش از حد سرکه سیب می تواند با خود عوارضی به همراه داشته باشد که شامل:

کاهش سطح پتاسیم در بدن و ایجاد مشکلات استخوانی
معده درد در بارداری
آسیب به مینای دندان ها
ایجاد قرمزی و سوختگی بر روی پوست
سرکه سیب در بارداری

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مطالب کودک و والدین می توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید و از مطالب مفید آن لذت ببرید.