وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از خواص فوق العاده نعنا چه می دانید؟!

از خواص فوق العاده نعنا چه می دانید؟!

به گزارش ایران ناز گیاهان دارویی ، خواص فوق العاده نعنا در طب سنتی ، نعناع در رفع بیماری های گوارشی بسیار موثر است و مصرف آن بسیار سفارش شده است و شاید معروف ترین گیاهی باشد که در عرصه طب سنتی ایران از آن استفاده می شود.

 

از نظر طب اسلامی تمام گیاهان که از کود شیمیایی بهره ای نبرند طیب اند و سبزیجات در این بحث اولی هستند.مصرف حدود 20 تا 30 گرم سبزیجات در روز توصیه می شود و در بین سبزی ها نعنا دارای خواص قابل توجهی است. این سبزی دارای مواد فیتوکمیکال برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها شامل آسم،

 

از خواص فوق العاده نعنا چه می دانید؟!

 

افسردگی، اضطراب، استرس، سرطان و سکته قلبی می باشد.مزاج نعنا در طب سنتی در آخر دوم گرم و خشک و با رطوبت فضلیه است. به همین دلیل برای افراد سردمزاج مناسب است. مصرف نعنا در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است. در نعنا 13 ماده فیتوکمیکال (ترکیباتی با اثرات پزشکی)

 

وجود دارد که مختص پیشگیری و درمان افسردگی است. شادی آور، گرم کننده و تقویت ‌کننده قلب است. رقیق ‌کننده خون غلیظ و حل‌ کننده مواد بلغمی و سوداوی می ‌باشد.گرم کننده و تقویت کننده دستگاه گوارش و به خصوص معده است.

 

از خواص فوق العاده نعنا چه می دانید؟!

 

آشامیدن عصاره ی نعنا در نضج و دفع رطوبت های ریه و مجاری تنفسی مفید است. در واقع استفاده از شربت نعناع و دمنوش نعناع می‌تواند مجاری تنفسی را باز کند، ضمن اینکه استنشاق بخار دم کرده نعناع هم موجب کاهش اثرات آسم و تنگی نفس می شود.

 

این سبزی دارای مواد فیتوکمیکال برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها شامل آسم، افسردگی، اضطراب، استرس، سرطان و سکته قلبی می باشد جوشانده آن همراه با پرسیاوشان برای تقویت معده، از بین بردن بادهای معده و آروغ، کولیت و دفع اقسام کرم شکم مفید است.

 

از خواص فوق العاده نعنا چه می دانید؟!

 

در خواص، قوی ‌تر از پونه می باشد.خوردن دو سه شاخه از نعنا با آب انار ترش موجب تسکین سکسکه، تهوع، استفراغ و سوء هاضمه می ‌شود. نعنا ضد اسپاسم و ضد سرفه است.منتول موجود در این گیاه نوعی ضدعفونی‌ کننده‌ ی قوی و همچنین حشره‌ کش است. برای درمان سریع تر تبخال که یک بیماری ویروسی است نیز می توان از روغن نعنا هم به صورت خوراکی و هم موضعی استفاده کرد.

 

نعناع اشتهاآور بسیار خوبی است.در مصرف نعناع باید کمی دقت شود، چرا که می تواند برای برخی از افراد مضر باشد. مواد موثر نعناع، اسپاسم عضلات را برطرف می کند و می تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند؛ به همین دلیل برای کسانی که بیماری ریفلاکس معده (بازگشت اسید به مری) یا همان حالت ترش کردن دارند، نعنا و عرق نعنا مناسب نیست.مصرف نعنا برای افراد دچار اضطراب منع شده است.گیاه مذکور با کافور و تیمول ناسازگاری دارد.