وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از خواص چای نعنا چه می دانید؟

از خواص چای نعنا چه می دانید؟

به گزارش ایران ناز نعناع خواص بیشماری دارد و عرق آن با چای آن خواصی مشابه دارد . نعناع با تمام خواصی كه دارد اگر زیادمصرف شود سیستم گوارشی را تحریك می كند اگر شما دو تا سه فنجان چای و یا عرق نعناع در روز بنوشید بهتر است كه بعد از دو هفته چند روزی آنرا قطع كرده و دوباره شروع كنید .نعنا یا نعناع گیاهی است از تیره دو لپه ای های پیوسته گلبرگ كه سردسته تیره نعناعیان می باشد و جز سبزی های خوراكی است.

 

از خواص چای نعنا چه می دانید؟

 

از محل گره های ساقه، ریشه هایی خارج می شوند كه ساقه جدید را درست می كنند. بنابراین اگر شما فقط یك ساقه نعناع در باغچه خود بكارید، به زودی تمام باغچه شما پر از نعناع می شود. به همین دلیل در فارسی به آن هزارپا می گویند.نعنایی كه به عنوان سبزی خوردن مصرف می كنیم، با نعنایی كه به صورت خودرو در كوه می روید متفاوت است. البته از نظر شكل ظاهری، بو، طعم و مزه تقریباً شبیه به هم هستند،

 

از خواص چای نعنا چه می دانید؟

 

ولی از نظر اثرات درمانی، نعنای كوهی قوی تر است. البته خوردن نعنایی كه پرورش داده می شود و به عنوان سبزی خوردن مورد استفاده قرار می گیرد، با غذای روزانه، مخصوصا ناهار توصیه می شود. در مواردی كه ناراحتی های معده وجود دارد، خوردن نعنای تازه نه تنها معده را ناراحت نمی كند، بلكه درمان كننده ی ناراحتی معده هم می باشد. نعنای كوهی یا نعنای فِری، از نظر كاربرد و خواص از نعنای معمولی كه پروزش داده می شود، بسیار عالی تر، قوی تر و مؤثرتر است.

 

از خواص چای نعنا چه می دانید؟

 

این گیاه در دامنه ها و ارتفاعات متوسط رویش دارد. بو و عطر بسیار نافذی دارد و در كرم هایی كه برای پوست ساخته می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه، گل های ریز و آبی رنگی دارد و قسمت های مورد استفاده این گیاه، گل، برگ و ساقه ی آن است.* نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشك است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی تر است. از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می كنند كه مصارف طبی مختلفی دارد. * نعنا باد شكن است و گاز معده و روده را از بین می برد. * تقویت كننده معده و بدن است. * ضد تشنج و ضد سرفه است. * نعناع مسكن،‌ آرام بخش و قاعده آور است.