وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

سردترین مناطق کره زمین، همانگونه که شما هم می‌دانید در سرتاسر جهان شرایط آب و هوایی و اقلیم های بسیار متفاوتی وجود دارند که همین دلایل مسبب دشواری سکونت برای انسان ها و برخی حیوانات میگردد.

 

به گزارش گروه سرگرمی ایران ناز مناطق مختلفی در جهان وجود دارند که گاها دارای سردترین و یا حتی گرم ترین آب و هوای ممکن هستند و این سئوال ممکن است تا به حال به ذهن بسیاری از افراد رسیده باشد که کدام نواحی، جزء سردترین مناطق جهان هستند؟

 

و اما سوال دیگری که امکان دارد ذهن ما را درگیر کند این است که سردترین نقطه‌ جهان ، دارای چه دمایی است؟

 

جالب است بدانید سردترین دمایی که تا به حال ثبت شده است، عددی معادل 128.6 درجه‌ی فارنهایت در مرکز تحقیقات روسیه‌ای به نام وستوک (Vostok) در 21 جولای سال 1983 بوده است.

 

تا به حال هیچ یک از شهرها و روستاهای دنیا تا به این حد سرد نشده‌اند اما سرمای نزدیک به آن تجربه شده است. در ادامه لیست ده مورد از سردترین مناطق جهان که پایین‌ترین میزان دما در آن‌ها ثبت شده است را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

Vostok در قطب جنوب

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

حتما از خود می‌پرسید که سردترین ناحیه‌ی قطب جنوب کدام قسمت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ایستگاه Vostok نمونه‌‌ی سردترین منطقه‌ی روی این کره‌ی خاکی به شمار می‌رود. این ایستگاه در قطب جنوب واقع شده و در مرکز ورقه‌های یخی آنتارکتیک شرقی قرار گرفته.

 

سردترین ماه در این منطقه، آگوست بوده و میانگین دما نیز حدودا 89.2- درجه‌‌ی سانتی گراد یا همان 128.6- درجه‌ی فارنهایت است. بدون شک درحال حاضر می‌توان این ناحیه را به عنوان سردترین منطقه‌ی دنیا نام‌گذاری کرد.

 

Plateau Station در قطب جنوب

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

بعد از Vostok، این منطقه سردترین ناحیه‌ی کره‌ی زمین به حساب می‌آید. سردترین ماه در این منطقه ژولای بوده که کمترین میزان دما را به خود اختصاص داده و دمایی نظیر به 123.1- درجه‌ی فارنهایت را از آن خود کرده است.

 

Plateau Station در واقع یک ایستگاه تحقیقاتی غیرفعال در آمریکا محسوب می‌شود. این ناحیه تابستان‌های کوتاه و بسیار سردی دارد و زمستان‌های طولانی آن نیز مملو از سرما، تاریکی و یخبندان هستند.

 

Oymyakon در روسیه

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

سردترین شهرستان دنیا کجاست؟ Oymyakon به عنوان سردترین شهرستان دنیا با آب و هوای بسیار سرد و قطبی شناخته شده است.

 

این منطقه همواره دارای زمین‌های کاملا یخ زده بوده و در سال 1924 یکی از دانشمندان روسی به نام Sergey Obrychev سردترین دمای این منطقه را در ایستگاه هواشناسی، 71.2- درجه‌ی سانتی ‌گراد یا همان 62.2 درجه ‌ی فارنهایت گزارش کرد.

 

این عدد کم‌ترین مقداری است که تا به حال برای مناطق مسکونی در کل دنیا به ثبت رسیده. جالب است بدانید تنها جایی که دمای هوای کمتری نسبت به Oymyakon دارد، نواحی قطب جنوب هستند که در21 جولای سال 1983 دمایی معادل 128.6- درجه‌ ی فارنهایت را ثبت کرده‌اند.

 

Oymyakon و Verkhoyansk تنها مناطق مسکونی هستند که تا به حال در دنیا دمایی پایین‌تر از 60- درجه‌ی سانتی‌گراد (76- درجه‌ی فارنهایت) را در ژانویه هر سال، گزارش کرده‌اند. جالب این است که دمای هوا در ماه‌ های فصل تابستان نیز هیچگاه به بالای 10- درجه‌ی سانتی‌گراد (14 درجه‌ی فارنهایت) نرسیده است!

 

Verkhoyansk در روسیه

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

اگر از شما بپرسند سردترین کشور دنیا کدام است؟ قطعا پاسختان روسیه خواهد بود. در واقع Verkhoyansk دومین منطقه‌ی بسیار سرد در روسیه به شمار می‌رود.

 

این شهر در جمهوری ساخا واقع در روسیه به داشتن سردترین دمای زمستانی معروف بوده و نکته‌ی حائز اهمیت در مورد آن این است که دمای هوا در فاصله‌ی بین فصول زمستان و تابستان بسیار متغیر است. 69.8- درجه‌ی سانتی گراد سردترین مقدار دمایی بوده که در سال 1892 در این منطقه ثبت شده است.

 

North Ice در گرین‌لند

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

این منطقه در قسمت داخلی گرینلند واقع شده و در این لیست در شماره‌ی 5ام قرار گرفته.

 

پایین‌ترین میزان دما در این منطقه 86.8- درجه‌ی فارنهایت (66- سانتی‌گراد) بوده است.

 

North Ice با داشتن ارتفاعی نظیر به 2341 متر بالاتر از سطح دریا، در گذشته ایستگاه تحقیقات هم بود.

 

Eismitte در گرین‌لند

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

نام Eismitte در زبان آلمان به معنای مرکز سرما است. این مکان در واقع نیمه‌ی قطبی گرینلند (Greenland) بوده و سردترین دمایی که تا به حال از این مکان به ثبت رسیده، 64.9- درجه‌ی سانتی گراد یا همان (85- فارنهایت) بوده است.

 

این مکان در واقع سردترین نقطه‌ی Hemisphere شمالی (Northern Hemisphere) است و سردترین دمای اندازه گیری شده در این منطقه در ماه مارس به ثبت رسید. البته جالب است بدانید گرم‌ترین حد دمایی Eismitte حدود 1.8- درجه‌ی سانتی گراد یا همان 28.8 درجه‌ی فارنهایت در ماه ژولای قرار دارد.

 

میانگین دمای هوا در سردترین ماه این منطقه به طور میانگین 47.2- درجه‌ی سانتی گراد تخمین زده شده است. همچنین باید بدانید بین 23 نوامبر تا 20 ژانویه خورشید در این ناحیه طلوع نمی‌کند!

 

Snag, Yukon در کانادا

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

این مکان در واقع یک دهکده‌ی بسیار کوچک است که در کل زمین کم‌ترین میزان دما را دارد و به همین علت در لیست سردترین مناطق جهان رتبه‌ی 7ام را از آن خود کرده.

 

جالب است بدانید این دهکده در واقع در یک محل بسیار کوچک با آب و هوای خشک و بر سر بزرگراه آلاسکا قرار گرفته است. در کنار این دهکده، رودخانه‌ای کاسه‌ای شکل به نام رودخانه‌ی سفید (White River) قرار دارد.

 

هوای این منطقه سرد و یخبندان بوده و سردترین ماه آن ژانویه با کمترین میزان دما یعنی 63- درجه‌ی سانتی گراد (81.4- فارنهایت) است. نکته‌ی جالب در مورد این دهکده این بوده که در سال 1947 جمعیت آن تنها حدود 10 تا از اولین ملیت‌های مردمی و 4 بازرگان بوده است.

 

Prospect Creek, Alaska در آمریکا

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

این مکان به عنوان سردترین ناحیه‌ی ایالات متحده نام گذاری شده و محل سکونت بسیار کوچکیست. آب و هوای این منطقه نیمه قطبی است و در این نوع آب و هوا تابستان‌ها بسیار کوتاه مدت و زمستان‌ها طولانی‌تر هستند.

 

به دلیل داشتن این نوع شرایط آب و هوایی، این مناطق جمعیت کم‌تری نسبت به سایر مکان‌ها دارند. کم‌ترین دمایی که در این منطقه به ثبت رسیده است 80- درجه‌ی فارنهایت یا همان 62- سانتی گراد است.

 

جالب است که بدانید Prospect Creek در ارتفاع 169 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و همچنین معادن زیادی را در دل خود جای داده است، از این رو عده‌ی کثیری از افراد معدن کار به صورت دسته جمعی به این منطقه می‌روند.

 

Fort Selkirk, Yukon در کانادا

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

Fort Selkirk درواقع در گذشته به عنوان یک مسیر بازرگانی شناخته شده بود. این مکان به علت شرایط بسیار سرد آب و هوایی که دارد در سال 1950 یک مکان متروکه بوده است.

 

همچنین هم اکنون هیچ مسیرعبور و دسترسی به آن وجود ندارد. اکثر افرادی که از این منطقه دیدن می‌کنند با هواپیما و یا قایق به این محل می‌رسند. سردترین ماه در این ناحیه ژانویه و کمترین میزان دمای ثبت شده در آن 74- فارنهایت بوده است.

 

Rogers Pass, Montana در آمریکا

 

خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان (عکس)

 

سردترین ناحیه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا کجاست؟ Rogers Pass تقریبا 5610 فوت بالاتر از سطح آب دریا قرار دارد و به عنوان دومین منطقه‌ی سرد در آمریکا شناخته شده است.

 

این منطقه در تقسیمات قاره‌ای در ایالات مونتانا واقع شده است. Rogers Pass در واقع به عنوان بهترین مسیر بین شهرهای Great Falls و Missoula در این ایالت شناخته می‌شود.

 

این راه در واقع سردترین دمایی را که تا به حال در ایالات متحده‌ی آمریکا و خارج از آلاسکا وجود داشته را ثبت کرده. در 20 ژانویه‌ی سال 1954 دمایی به سردی 70- فارنهایت ( 57- درجه‌ی سلسیوس) در یک موج شدید سرما، ثبت شده است.

 

عکس های دیدنی و مطالب خواندنی در مورد سردترین مناطق جهان

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره