وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خودارضایی یا جلق بیش از اندازه و عوارض آن

خودارضایی یا جلق بیش از اندازه و عوارض آن

خودارضایی یا جلق بیش از اندازه و عوارض آن

 

گاهی اوقات برخی افراد برای تامین نیازهای جنسی خود به خودارضایی یا جلق رو می آوردند . تحریک اندامهای جنسی شخص توسط خودش ممکن است باعث ارضا و ارگاسم شود اما این خودارضایی آیا به بدن آسیب میزند یا نه؟

 

خود ارضایی تحت عنوان تحریک اندام های جنسی خود با استفاده از دست برای دریافت لذت جنسی تعریف شده است. هم مردان و هم زنان می توانند برای لذت جنسی، درگیر خود ارضایی شوند.

 

برقراری رابطه جنسی با شریک زندگیتان مزایایی دارد اما خودارضایی مزایای مشابه آن را ارائه نمی دهد. عوارض خودارضایی ممکن است گریبان گیر هر فرد شود.در واقع خودارضایی می تواند برای سلامت کلی شما مضر باشد. زمانی که مردم سعی می کنند خودارضایی کنند معمولا از فیلم هایی برای این منظور استفاده می کنند که آنها را هیجان زده کند. تحقیقات نشان می دهد که اعتیاد به این فیلم ها در حال افزایش است و اثرات بدی برای اعتیاد به این فیلم ها گزارش شده است.زمانی که شما به خود ارضایی عادت کنید، این اثرات منفی را به سلامتی خود القا می کنید:

 

1. ریزش مو

 

بسیاری از مردم همواره با این مشکل دست به گریبان هستند و از روش های مختلفی برای متوقف کردن آن استفاده می کنند. شما احتمالا دلایل مختلف ریزش مو را می دانید اما ممکن است تصور نکنید که خودارضایی نیز می تواند باعث ریزش مو شود. ریزش مو یکی از عوارض خودارضایی بیش از حد است.

 

مایع ترشح شده در هنگام ارضا شدن، از 10 درصد پروتئین و 90 درصد آب تشکیل شده است. از این رو هنگامی که یک فرد خودارضایی می کند، تخلیه بیش از حد این مایع ممکن است منجر به کمبود پروتئین در بدن و ریزش مو شود. پروتئین مسئول ترمیم بافت های بدن و همچنین رشد مو است.

 

2. خستگی و سستی

 

این یکی از عوارض خودارضایی بیش از حد است. خودارضایی بیش از حد انرژی شما را می گیرد. فردی که درگیر خودارضایی مکرر است احتمال دارد که در طول روز بیشتر احساس خستگی و سستی کند. این یک اثر خودارضایی است که اگر بیش از 3-5 بار در روز انجام شود خود را نشان می دهد و مانع از انجام فعالیت های روزانه می شود.

 

3. تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز

 

بدون حافظه و تمرکز نمی توانید فردی باهوش باشید. دلایل زیادی برای کاهش حافظه و تمرکز وجود دارد که یکی از آنها خودارضایی بیش از حد است. خودارضایی علاوه بر تاثیرش بر روی سلامت جسمی و فیزیکی، بر سلامت ذهنی و روانی نیز تاثیر منفی دارد. حافظه ضعیف و عدم توانایی در تمرکز، تاثیر بدی در زندگی آکادمیک و معمولی تان دارد.

 

4. تاری دید

 

برخی از عوارض خودارضایی بیش از حد، در چشم ها ظاهر می شوند. تاری دید، دیدن مگس پران (دیدن سایه هایی به شکل نقطه یا کرم که با حرکت چشم حرکت می کنند) از جمله این عوارض هستند.

 

این حالت ها به سادگی می توانند عوارض خودارضایی بیش از حد باشند. هنگامی که فرد عادت به خودارضایی می کند اختلالات هورمونی در بدن او به وجود می آید و این عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به مشکلات بینایی شود.

 

5. انزال زودرس

 

مردی با مشکل انزال زودرس نمی تواند شریک زندگی خود را ارضا کند. انزال زودرس یکی از اختلالات مشترک جنسی در میان مردان است. وقتی فرد درگیر خودارضایی بیش از حد شود، کنترل انزال خود را از دست می دهد و این موجب انزال زودرس در رابطه با شریک زندگی خود می شود.

 

مطالعات نشان می دهد که نه تنها مردان، بلکه زنان نیز می توانند دچار انزال زودرس شوند. برخی از زنان به دلیل انزال زودرس سریعتر به رابطه های خود پایان می دهند.

 

6. درد

 

یکی دیگر از عوارض خودارضایی درد است. مردان مبتلا به خودارضایی بیش از حد ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند کمر، ناحیه لگن، کشاله ران و در نواحی بیضه خود درد احساس کنند.

 

تمام این دردها آزار دهنده هستند و مانع از فعالیت های روزمره شما می شوند. دلایل مختلف دیگری برای درد کمر و کشاله ران وجود دارد ولی شما نباید این دلیل را نیز نادیده بگیرید.

 

7. اختلالات نعوظ

 

اختلال نعوظ (ED) شایع ترین اختلال جنسی و یک مشکل بسیار جدی در میان مردان است. این اختلال در میان مردان، در گروه های سنی مختلف دیده می شود. دلایل بسیاری برای اختلال نعوظ گزارش شده است و یکی از آن دلایل خودارضایی بیش از حد است. خود ارضایی بیش از حد آلت تناسلی شما را تضعیف می کند که منجر به نعوظ نرم و ضعیف می شود.

 

نتیجه عوارض خودارضایی ترسناک هستند، اینطور نیست؟ تمام عوارض جانبی مانند انزال زودرس، اختلالات نعوظ، از دست دادن مو و دیگر موارد ممکن است در نهایت باعث نابودی زندگی شما شود. اگر شما فردی هستید که اعتیاد به خودارضایی دارید باید به دنبال راهی برای حل مشکل خود باشید.

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره