وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با خوردن این غذاها افسردگی خود را برطرف کنید

با خوردن این غذاها افسردگی خود را برطرف کنید

با خوردن این غذاها افسردگی خود را برطرف کنید

 

اگر شما هم با تغییر فصل و آب و هوا دچار تغییرات خلق و خویی و افسردگی فصلی میشوید خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم. به گزارش ایران ناز برخی تغییرات در نحوه تغذیه میتواند به بهبود افسردگی شما کمک کند.مواد غذایی که به شما کمک می کند با افسردگی فصلی مقابله کنید را در ادامه بخوانید .

 

افسردگی فصلی

 

با تغییر رژیم غذایی در فصل های سرد می توان احساسات منفی را از خود دور کرد‎.وقتی وارد فصل های خنک سال می شویم، کوتاه شدن روزها، تاریک شدن زودهنگام و سرد شدن هوا، گاهی دست به دست هم داده و باعث ایجاد احساس افسردگی می شود. اما قرار نیست این حس باقی بماند. با تغییر رژیم غذایی و خوردن غذاهای مناسب در این فصل ها به خوبی می توان این احساسات منفی را از خود دور کرد.

 

۱ ) مواد غذایی که دارای امگا ۳ هستند

 

امگا ۳ موجب می شود سروتونین بیشتری در مغز تولید شود. سروتونین ماده ایست که محققین آن را به تغییر خلق و خو متصل می دانند و کمبود آن موجب افسردگی می شود. در طول فصل های سرد نظیر زمستان، تولید این ماده کندتر می شود بنابراین با خوردن مواد غذایی که سرشار از امگا ۳ هستند می توانید به تولید آن کمک کنید. علاوه بر اینها، امگا ۳ عملکرد مغز را بالا می برد. برخی از مواد غذایی که منبع غنی از امگا ۳ هستند شامل انواع ماهی از جمله ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا و گردو و انواع دانه ها از جمله دانه کتان می شوند.

 

۲ ) مواد غذایی که حاوی تریپتوفان هستند

 

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن سطح سروتونین مغز را بالا ببرید خوردن غذاهاییست که حاوی تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک اسید آمینه است که در ساختمان بسیاری از پروتئین ها وجود دارد ؛ این اسید آمینه می تواند به ریلکس شدن بسیار کمک کند و موجب از بین رفتن استرس و افسردگی شود. مواد غذایی که سرشار از تیپتوفان هستند شامل بوقلمون، برنج قهوه ای، موز، اسفناج، کدو تنبل، مرغ بدون چربی و آجیل می شود.

 

۳ ) ویتامین D

 

ارتباط مستقیم بین افسردگی و کمبود ویتامین D وجود دارد. این مساله در تغییر فصل هم کاملا مشهود است. در فصل تابستان تابش خورشید بیشتر است و معمولا بدن ویتامین D بیشتری نسبت به فصل های سرد و تاریک جذب می کند. بنابراین باید کاری کنید تا در این فصل نیز به میزان کافی ویتامین D به بدن برسانید تا کمبود تابش نور خورشید را برطرف کند. حتما در فصل پاییز و زمستان مواد غذایی که سرشار از ویتامین D هستند مانند زرده تخم مرغ، لبنیات و روغن ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا دچار افسردگی و کسل شدن در این فصل نشوید.

 

۴ ) مواد غذایی بدون مواد افزودنی و فراوری نشده

 

قرار دادن تمام مواد غذایی گفته شده در رژیم غذایی بسیار مفید است اما همچنان مهم است که غذاهایی که در سطح قند خون شما تغییرات ایجاد می کنند را از رژیم خود کنار بگذارید، از جمله غذاهایی که شامل شکر و یا آرد سفید هستند. اگر چنین مواد غذایی را زیاد مصرف کنید، سطح قند خون شما به طور غیرطبیعی بالا می رود و ناگهان دچار تغییرات در روحیه و احساسات خود می شوید.

 

برای اینکه چنین تغییرات ناپسندی را تجربه نکنید مواد غذایی را بخورید که قند طبیعی دارند مثل میوه ها یا مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند. در رژیم غذایی خود پاستای قهوه ای را جایگزین پاستای سفید کنید و املت را به جای صبحانه ای پر از مواد غذایی شیرین ، بخورید. عصرانه های فرآوری شده مانند چیپس را نیز کنار بگذارید به جای آن آجیل یا اسنک های خانگی بخورید.