وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن یک تخم مرغ در روز و خواص بی نظیر آن

خوردن یک تخم مرغ در روز و خواص بی نظیر آن

خوردن یک تخم مرغ در روز و خواص بی نظیر آن

 

شاید خیلی از افراد تخم مرغ دوس نداشته باشن اما  یکی از مواد اصلی غذایی بحساب می آیدخوردن روزانه یک تخم مرغ شما را از رفتن پیش پزشک باز نگه می دارد. حتی اگر روزانه دو عدد بخورید به آن اندازه که فکر می کنید مضر نیست.

 

بخوانید تا بدانید خوردن روزانه تخم مرغ چقدر مفید است. ممکن است دیدگاه های متفاوتی داشته باشید با توجه به برخی اطلاعاتی که از اینترنت در مورد مقدار مغذی تخم مرغ جمع آوری کرده اید

 

بیشتر شما به خاطر چربی ها و مقدار کلسترول که در تخم مرغ است به آن ، شک دارید. اما واقعیت کم تر شناخته شده این است که چربی و کلسترول در تخم مرغ برای آن هایی که شدیدا نسبت به کلسترول حساس هستند و یا بیماری های قلبی مضر است .

 

همانطور که میدانید تخم مرغ یکی از غذاهای مغذی در دنیا است. یک تخم مرغ تمام مواد غذایی مورد نیاز برای تبدیل یک سلول به یک جوجه را شامل می شود. تخم مرغ همچنین حاوی مواد مغذی مختلفی است که برای سلامتی مهم هستند.

 

1. اسیدهای چرب امگا 3

تمام تخم مرغ ها به یک اندازه مواد غذایی ندارند. به خاطر ترکیب مواد مغذی متفاوت است به نوع غذایی که به مرغ ها داده می شود و چگونگی پرورش آن ها بستگی دارد. ویژگی دوکوساهگزائنوئیک اسید که در تخم مرغ وجود دارد

 

به حفظ عملکرد مغز، بینایی و تری گلیسرید خون کمک می کند.اسیدهای چرب امگا 3 نیز در ماهی مثل ماهی تن و سالمون یافت می شوند. بنابراین اگر قادر به خوردن ماهی نیستید، تخم مرغ جایگزین مناسبی برای شما خواهد بود.

 

2. بالا بردن کلسترول خوب

خوردن تخم مرغ می تواند به شما کمک کند تا لیپو پروتئین را افزایش دهید که به کلسترول خوب نیز مشهور است. یک تخم مرغ حاوی 212 میلی گرم که بیش از نیمی از مصرف روزانه توصیه شده که 300 میلی گرم است را تامین می کند.

 

ایران ناز سطوح بالاتر HDL خطر بیماری قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که مصرف دو تخم مرغ در روز به مدت شش هفته به افزایش سطحHDL تا 10 % کمک کرده است.

 

3. بالا بودن میزان پروتئین

خوردن پروتئین به اندازه کافی برای داشتن بدن سالم بسیار مهم است. پروتئین ها مانع های سازنده بدن انسان هستند و همه نوع بافت را تنظیم می کند که به عنوان یک فرآیند ساختاری و عملکردی کار می کنند.

 

یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 6 گرم پروتئین است. علاوه بر این، تخم مرغ نیز شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری است که به کار کردن پروتیین ها در بدن کمک می کند. پروتئین به اندازه کافی برای استخوان های قوی تر مهم است، توده عضلانی را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

 

4. مفید برای چشم ها

تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان قوی لئوتئین و زیازانتین است. این آنتی اکسیدان ها در شبکیه چشم جمع می شوند. خطر اختلالات مشترک چشم آب مروارید و انحطاط می تواند با مصرف مقادیر کافی از این مواد مغذی کاهش یابد.

 

تخم مرغ هم چنین ویتامین آ بالایی دارد کاستی ویتامین آ از شایع ترین علت نابینایی در جهان است. تخم مرغ غنی در ویتامین A است که پیش نیاز اساسی برای بینایی سالم است.

 

5. خواص تخم مرغ برای کاهش خطر بیماری قلبی

مصرف مقدار کلسترول LDL که کلسترول بد نیز گفته می شود برای سلامتی مضر است و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. دو نوع کلسترول زیرمجموعهLDL یعنی کوچک و بزرگ در آن وجود دارد.

 

6. غنی از مواد معدنی

مواد معدنی نظیر آهن، روی و فسفر در مقادیر بسیار زیادی در تخم مرغ وجود دارند و برای داشتن بدنی سالم ضروری هستند. روی سیستم ایمنی را حفظ کرده و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می کند.آهن برای چند چیز لازم است، اما زن ها به خاطر قاعدگی به آن نیاز دارند. تخم مرغ نیز غنی از ید، و برای ساختن هورمون های تیروئید و سلنیوم ضروری است.

 

7. خواص تخم مرغ برای سلامت مغز

پیچیده ترین بخش بدن مغز است. و برای حفظ سلامت خوب، برای شما بسیار مهم است که مغز سالم را حفظ کنید. تخم مرغ حاوی ویتامین و مواد معدنی مناسب است که برای عملکرد منظم سلول ها، حافظه، سیستم عصبی و متابولیسم نیاز است.تنها به این اطلاعات بسنده نکنید و در صورت داشتن هر گونه بیماری پیش از خوردن تخم مرغ حتما با پزشک مشورت کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره