وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خورش بادمجان مجلسی را تهیه کنید

خورش بادمجان مجلسی را تهیه کنید
برای 4 نفر :‌

بادمجان قلمی   6-8 عدد متوسط
گوشت بی استخوان   500 گرم
گوجه   2 عدد متوسط
پیاز   1 عدد متوسط
فلفل سبز قلمی 3-4 عدد ( به دلخواه )
آبغوره   1 استکان
غوره   نصف استکان
زعفران دم کرده   نصف استکان
نمک، زردچوبه، فلفل   به مقدار لازم

 طرز تهیه :

بادمجانها را پوست بگیرید و با نوک چاقو چند شکاف روی سطح شان ایجاد کنید این خیلی خوب است. آنها را به مدت دو ساعت در مخلوط آب و نمک غلیظ بخوابانید تا تلخی آنها گرفته شود بعد بشوئید، خشک کنید و در مقداری روغن تمام سطح آنها را سرخ کنید .

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود، گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کنید و سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند، سپس 8-10 لیوان آب روی گوشت بریزید و حرارت را بالا ببرید تا آب بجوشد بعد حرارت را ملایم کنید و بگذارید گوشت به مدت دو ساعت بپزد. دقت کنید که گوشت در انتها حداقل 5 لیوان آب داشته باشد.

 تابه مناسبی انتخاب کنید که وقتی بادمجانها را داخل آن می چینید، به اندازه تمام آنها جا داشته باشد که ظاهر خورش حفظ شود . بادمجانها را داخل تابه بچینید، وقتی گوشت پخت آب گوشت را از صافی رد کنید و  آب گوشت صاف شده را داخل تابه بادمجانها بریزید. گوشت ها را نیز در وسط تابه قرار دهید و یک استکان آبغوره را همراه با غوره داخل خورش بریزید، فلفل سبز را نیز روی بادمجانها قرار دهید و حرارت را کمی بالا ببرید تا آب خورش بجوشد، وقتی آب خورش جوشید نیمی از زعفران دم کرده را روی خورش بریزید، درب تابه را ببنید و حرارت را روی شعله ملایم تنظیم کنید تا خورش جا بیفتد .

در 10 دقیقه آخر طبخ، گوجه را به دونیم برش بزنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا نرم شوند بعد گوجه ها را روی بادمجانها بچینید و باقیمانده زعفران را روی خورش بریزید . درب تابه را مجددا ببندید و حرارت را کمی بالا ببرید تا داخل تابه بخار کند و بعد از 10 دقیقه نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر سرو کنید .