وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی هایی درباره ی خواص میوه خرمالو

دانستنی هایی درباره ی خواص میوه خرمالو

به گزارش ایران ناز خرمالو یک میوه پاییزی و زمستانی است که در فصول سرد سال به راحتی در بازار قابل تهیه است . با توجه به اینکه در حال حاضر به راحتی میتوانید این میوه خوش طعم را تهیه کنید، خواص خرمالو را برای شما عزیزان در این مطلب ذکر میکنیم تا با آگاهی بیشتری این میوه خوشمزه را به رژیم غذایی خانواده خود اضافه کنید.

 

خرمالو سرشار از ویتامینA و بتاكاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و C می باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند كلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است.

 

دانستنی هایی درباره ی خواص میوه خرمالو

 

هر یك از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای كودكان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.كلسیم در رشد كودكان و حفظ انرژی برای بزرگسالان مؤثر است.

 

آهن عنصر اصلی خون سازی ، و پتاسیم اشتها آور و شستشو دهنده كلیه و كبد می باشد. این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری های كبدی و كلیوی بسیار مؤثر است.موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوكز است و با آن كه مقدار آن 20 درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند ، زیان بخش نیست.

 

دانستنی هایی درباره ی خواص میوه خرمالو

 

خرمالو حاوی مقدار زیادی پكتین است. پكتین یكی از انواع فیبرهای محلول در آب است كه باعث كاهش چربی های خون می شود.اسیدهای موجود در خرمالو عبارتند از: اسید مالیك، اسید سیتریك و اسید تارتاریك. سلولز موجود در خرمالو به طور نسبی كم است و از این نظر هضم آن آسان تر می باشد.خرمالو دارای مقدار كمی تانن می باشد كه گاهی ممكن است موجب یبوست شود.همان طور كه ذكر شد، خرمالو سرشار از ویتامینA است.

 

چنانچه این ویتامین به مقدار كافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را كم می كند، بلكه باعث شكننده شدن پوست، ناخن و موها می شود. همچنین در میزان هوش و سلامت بدن نیز اختلال ایجاد می شود.می توان از آب خرمالو برای درمان زخم ها استفاده كرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است. مصرف این میوه با ارزش به همه شما توصیه می شود.

 

دانستنی هایی درباره ی خواص میوه خرمالو